وقتی خون یحیی هم به جوش می آید

به گزارش افکارخبر، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در این فصل هم مثل فصل گذشته هم فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی را ارائه می‌دهد و هم در نتیجه‌گیری موفق عمل کرده است. ذوب‌اهن اکنون به فینال جام حذفی رسیده و در لیگ برتر هم در رده سوم جدول است و با صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارد. این موفقیت‌ها حاصل تلاش یحیی گل‌محمدی سرمربی محجوب و با دانش ذوب‌آهن است. سرمربی که در پرسپولیس به اندازه کافی به او فرصت داده نشد تا بتواند توانایی‌هایش را بار دیگر در فوتبال ایران ثابت کند.  با یحیی گل‌محمدی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام داده شده است.

روز گذشته سایپا را در یک دیدار دوستانه 4 بر دو بردید نظرتان در مورد این بازی چیست؟

در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی نتیجه اصلا اهمیت ندارد. ما بازی تدارکاتی خوبی داشتیم که هم برای ما و هم برای سایپا مفید بود. سعید آذری مدیرعامل باشگاه زحمت زیادی کشید تا این بازی برگزار شود. نتیجه بازی هم مهم نبود. باید از کادر فنی و بچه‌های سایپا هم که در این بازی حضور داشتند تشکر کنم.

 

مارکو بازیکن برزیلی که به تازگی خریده‌اید دو گل در این بازی برای شما زد.

مارکو بازیکن خوبی است. در صبا هم بازی‌های خوبی انجام داد. البته او از شرایط مسابقه دور بوده و فکر می‌کنم 10 روز دیگر کار دارد تا بتواند به شرایط آرمانی برسد. تا دو سه هفته آینده نمی‌توان بر روی او برای بازی حساب کرد. از نظر بدنی عقب‌تر از سایر بازیکنان است و برای آنکه از نظر تاکتیکی هم با تیم هماهنگ شود سه هفته زمان نیاز دارد.

از نظر قانونی چه زمانی می‌تواند برای ذوب‌آهن بازی کند؟

فکر می‌کنم او را به عنوان بازیکن آزاد گرفته‌ایم البته از دور برگشت مسابقات مشکلی برای حضورش در تیم وجود ندارد.

ذوب‌آهن نتایج خوبی در این فصل گرفته و اکنون شاهد آن هستیم که شایعه کثیفی مبنی بر دوپینگ بازیکنان این تیم در فضای مجازی مطرح شده است. نظرتان در مورد این مسئله چیست؟

در ورزش ما کلا هر کس کارش را  خوب انجام می‌دهد و موفق می‌شود برایش حرف و حدیث در می‌آورند و پشت سر آن مجموعه صحبت‌های ناخوشایند مطرح می‌کنند و به قول شما شایعه کثیف مطرح می‌شود.

فکر می‌کنید سرمنشا این شایعه چیست؟

در مورد دوپینگ یا باید کمیته پزشکی فدراسیون اظهارنظر کند که خوشبختانه تاکنون صحبتی در مورد دوپینگ بازیکنان ذوب‌آهن مطرح نشده و بازیکنان ما در تست‌های دوپینگی که گرفته شده شرکت کردند و پاسخ این تست‌ها هم منفی بوده است. از طرفی ممکن است یکسری آدم معلوم‌الحال که هیچ تخصصی هم ندارند چنین شایعه‌هایی را منتشر کنند زیرا برخی چشم دیدن موفقیت‌های یک مجموعه خوب ورزشی را ندارند. مجموعه‌ای که کارش را خوب انجام بدهد برای این ‌آدم‌ها متاسف هستم. البته انتشار چنین شایعه‌هایی نشانگر آن است مجموعه باشگاه ذوب‌آهن خوب کار می‌کند و به همین دلیل حرف و حدیث‌ پشت سر ما ایجاد می‌شود تا تمرکزمان را به هم بزنند و به قول معروف جلوی موفقیت ما را بگیرند. من به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم و من و بازیکنان ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم بهتر از گذشته وظیفه‌مان را انجام بدهیم. 

 

ذوب‌آهن فینالیست جام حذفی است و شانس قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد. همین مسائل می‌تواند برای برخی گران تمام شود.

متاسفانه برخی نمی‌توانند موفقیت دیگران را ببینند و همه چیز را زیر سوال می‌برند. این رفتارها دردناک و شرم‌آور است.

روز دوشنبه با سیاه‌جامگان در هفته چهاردهم لیگ برتر بازی دارید. در مورد این بازی توضیح بدهید.

همه بازی‌ها حساسیت خاص خودش را دارد. سیاه‌جامگان هم کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد که تلاش می‌کند بهتر از قبل نتیجه بگیرد. آنها مقابل ما با انگیزه بیشتری بازی خواهند کرد. ما تلاش می‌کنیم نقاط ضعف خودمان را پوشش بدهیم و بازی خوبی انجام بدهیم تا روز بازی هم فرصت زیادی داریم تا روی این تیم تمرکز کنیم.

فهرست بازیکنان مدنظرتان را چه زمانی به باشگاه ارائه خواهید داد؟

ذوب‌آ‌هن جابه‌جایی زیادی نخواهد داشت و فهرستی در کار نیست. در یکی دو پست جابه‌جایی‌هایی خواهیم داشت. من به این جوانان اعتقاد دارم و با همین نفرات توانسته‌ایم به فینال جام حذفی برویم و در رده سوم جدول لیگ برتر هم قرار بگیریم. دوست ندارم در ترکیب تیم و فهرست بازیکنانم تغییرات زیادی داشته باشیم.