کی‌روش اوکی نهایی را می‌دهد؟

به گزارش افکارخبر، پس از ملاقات سال گذشته کارلو تاوچیو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون ایران در تهران اخباری منتشر شد مبنی براینکه قرار است تیم ملی ایران در سال 2015 با قهرمان 4 دوره جهان یک دیدار تدارکاتی برگزار کند تا پس از دیدار با تیم ملی آلمان در سال 1383 در تهران، علاقمندان به فوتبال و تیم محبوب ایتالیا، برای رویارویی شاگردان کی‌روش با این تیم لحظه شماری کنند.

پس از دیدار دو رئیس فدراسیون در خیابان سئول، اگرچه قرار برگزاری این دیدار تدارکاتی بزرگ برای تیم ملی ایران گذاشته شد اما هرگز زمان دقیقی برای برگزاری این مسابقه ذکر نشد و فقط علی کفاشیان در همان زمان از برگزاری دیدار با لاجوردی‌پوشان در 3 ماهه پایانی سال 2015 خبر داد.

 

**کفاشیان پشت پرده عدم برگزاری با ایتالیا را فاش کرد

پس از توافق بر سر این دیدار مدتی برگزاری این مسابقه مسکوت ماند تا اسفندماه سال 94 که کفاشیان در مراسم نامگذاری هتل کمپ تیم ملی به نام شهید رضایی مجد در جمع خبرنگاران از عدم تمایل کی‌روش برای برگزاری این دیدار خبر داد و افزود: کی‌روش معتقد است که برگزاری این دیدار از لحاظ مالی به صلاح تیم ملی ایران نیست و با پولی که برای دیدار با ایتالیا هزینه می‌شود، می‌توان 4 دیدار تدارکاتی دیگر با تیم‌های مانند مقدونیه، کرواسی، صربستان و ... برگزار کرد و حتی مابقی این پول را نیز صرف بازسازی کمپ تیم‌های ملی کرد.

صحبت‌های کفاشیان پرده از آن برداشت که آتزوری‌ها برای بازی دوستانه با تیم ملی ایران درخواست یک و نیم میلیون دلار را کرده‌اند که پرداخت این پول هنگفت باعث شده است تا سرمربی پرتغالی تیم ملی با یک نگاه منطقی به ماجرا، خواستار برگزاری چند دیدار ارزان با تیم‌های سطح پایین‌تر اروپا به جای یک بازی بزرگ اما گران قیمت باشد تا به این ترتیب امید هواداران ایرانی برای تماشای ستاره‌های ایتالیایی در میدانی که یک پای آن تیم ملی ایران است نقش بر آب شود.

 

**کی‌روش روی حرف خود مانده است!

با این حال یکی از اعضای نزدیک به تیم ملی هفته گذشته اخباری را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد که حاکی از آن بود که ایتالیا برای برگزاری دیدار با تیم ملی ایران یک بار دیگر درخواست خود را ارائه کرده و حتی تخفیف جزئی را نیز برای برگزاری این دیدار ارائه کرده است.

وی در این خصوص به فارس گفت: ایتالیایی‌ها درخواست کرده‌اند تا در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد این مسابقه تدارکاتی برگزار شود این آمادگی وجود دارد که دو تیم قبل از جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) به مصاف هم بروند و حتی آتزوری‌ها حاضرند با دریافت پول مورد نظر برای برگزاری دیدار با شاگردان کی‌روش راهی کشورمان شوند.

با این حال اخبار تکمیلی حکایت از آن دارد که در خصوص برگزاری این دیدار کارلوس کی‌روش همچنان روی حرف خود مانده و در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است به جای اینکه پولی در حدود 4 میلیارد برای برگزاری دیدار با ایتالیا هزینه شود، می‌توان به جای آن دیدارهایی مانند دیدار تدارکاتی با مقدونیه و نروژ را برگزار کرد که البته این دیدارها از نگاه کی‌روش برای جوانان کم تجربه تیم ملی بسیار مفیرتر از دیدار با تیم‌های بزرگی مانند ایتالیا می‌تواند باشد.

 

**کی‌روش اوکی نهایی را می‌دهد؟

البته برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های ملی مقدونیه و نروژ با وجود اینکه هنوز قراردادش امضا نشده اما طبق برنامه کادرفنی تیم ملی قطعی شده و تیم ملی در دو تاریخ 13 و 18 خردادماه سال آینده در دو دیدار تدارکاتی در کشورهای مقدونیه و نروژ به مصاف تیم‌های ملی این دو کشور خواهد رفت اما هنوز دیدار تدارکاتی با ایتالیا قطعی نشده و باید منتظر ماند تا مشخص شودا که سرانجام کارلوس کی‌روش برای برگزاری این دیدار اوکی نهایی را خواهد داد یا خیر!