پورحیدری: مظلومی، نکونام را می‌خواست

به گزارش افکارخبر،  در رابطه با این ماجرا و البته جدال با تراکتورسازی دیروز عصر فرصتی دست داد تا پای حرف‌های منصور پورحیدری بنشینیم؛ سرپرست و مدیرفنی استقلال که در این تیم فراز و نشیب‌های بسیاری را به چشم دیده است.

 

اوضاع تیم چطور است؟

بد نیست. خوب تمرین می‌کنیم. الان فقط دغدغه ملی‌پوشان تیم امید را داریم. دیگر کارمان از اینکه آنها سر تمرینات‌مان باشند و هماهنگ باشد گذشته است. الان فقط باید دعا کنیم که آنها را سالم تحویل بگیریم.

یک‌شنبه با تراکتورسازی بازی دارید؛ جدال با تیمی پرطرفدار. معمولاً مسابقات شما در تبریز مقابل تراکتورسازی با حاشیه توأم بوده. تازه امسال که هم باید دو بار در چارچوب لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم بروید و سرمای هوا مزید بر علت شده است.

سرما که شدید است و نمی‌توان با وضعیت جوی جنگید. در مورد مسائل حاشیه‌ای هم باید اذعان کرد که متأسفانه الان دیگر حاشیه همه جا هست. مگر در اهواز آن همه بلا سر ما نیامد؟ مردم تبریز بسیار بافرهنگ هستند و تراکتورسازی را هم دوست دارند. شاید یک عده معدود بین آنها باشند که برای کل مجموعه دردسر درست کنند اما تعدادشان بسیار کم است و حساب‌شان از مردم فهیم تبریز و طرفداران تراکتورسازی جداست.

بازی با تراکتورسازی در لیگ برتر مهم‌تر است یا جام حذفی؟

طبیعی است که جدال با آنها در جام حذفی مهم‌تر است چون لیگ هفتگی است اما جام حذفی فقط و فقط در هر مرحله یک مسابقه دارد و اگر در آن اشتباه شود، شاید دیگر اصلاً فرصت جبران برای تیم بازنده باقی نماند. حالا از شانس ما، در آن بازی هم مهمان هستیم و باید طی 9 روز دو بار در سرمای تبریز بازی کنیم اما امیدوارم از هر دو جدال سربلند بیرون بیاییم.

در پایان مسابقه با سایپا عده‌ای از پرویز مظلومی انتقاد کرده و استقلال را به بی‌تاکتیکی متهم کردند.

تیمی که تا اینجای کار صدرنشین جدول است و در جام‌حذفی هم حضور دارد، نمی‌تواند دیمی بالا آمده باشد. مگر 3، 4 بازی است که بگوییم تصادفی باشد. واقعاً نمی‌توان این فرضیه را پذیرفت که استقلال تاکتیک ندارد. نمی‌دانم شاید این عده معدودی که چنین ادعایی دارند از قیافه من خوش‌شان نمی‌آید و علیه استقلال شعار می‌دهند! شاید طرز لباس پوشیدن من را دوست ندارند و به جای آن علیه تیم موضع می‌گیرند! این افراد اتفاقاً کارشان را در زمانی انجام می‌دهند که تیم بازی را نبرده و از ناراحتی مردم استفاده می‌کنند.

یکی از ایراداتی که به استقلال مطرح است، عقب کشیدن تیم بعد از گلزنی است.

باور کنید این اتفاق ناخواسته رخ می‌دهد به نظرم تیمی در سطح استقلال باید کاملاً با حساب و کتاب رفتار کند. جوانان ما در این مورد کم‌تجربگی می‌کنند.

مهدی رحمتی در نظرسنجی برنامه 90 به عنوان بهترین بازیکن 2 ماه اخیر ایران انتخاب شد.

به نظرم شاید دیگر نباید در مورد مهدی حرف زد. این بچه به هر دلیلی تیم ملی را از دست داد اما به جرأت می‌توانم بگویم الان نه تنها در ایران بلکه در آسیا هم بهترین گلر است. از سوی دیگر در جمع و جور کردن تیم و حواشی هم خیلی کمک‌حال است. شاید مهدی از من ناراحت شود اما جدا از فوتبال انسان خیلی خوبی هم هست و خیّر است. رحمتی واقعاً دست به خیر دارد و امیدوارم همیشه همین‌طور موفق باشد.

جواد نکونام مدعی شده یک عده در ابتدای فصل نخواستند به استقلال بیاید. نظر شما در مورد حرف‌های او چیست؟

در آن روزها سرمان در باشگاه خیلی شلوغ بود و باید تیم را جمع می‌کردیم اما یادم هست که مظلومی، جواد را می‌خواست و روی کمک او در میانه میدان حساب باز کرده بود. جواد می‌توانست کمک‌حالمان شود اما نمی‌دانم چه شد که استقلالی نشد؟ به هر حال راهی سایپا شد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. نکونام بچه بسیار خوبی است و امیدوارم همیشه موفق باشد.