چرا دایی و مهدوی‌کیا برای جانشینی کفاشیان نمی‌آیند؟

به گزارش افکارخبر، نمی‌دانیم ملاک دوستان یا به عبارت درست‌تر نقش‌آفرینان انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال چیست اما خوب می‌دانیم کسانی مثل علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا همه امتیازات لازم برای رسیدن به این صندلی را دارند. هم علی دایی و هم مهدی مهدوی‌کیا بازیکنان نخبه‌ای بودند که در بالاترین سطح بوندس‌لیگا بازی کردند، مرد سال قاره آسیا شدند و اولی هنوز هم آقای گل جهان است. پس چرا هیچ‌کدام رغبتی به ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال نشان نمی‌دهند؟ به نظر می‌رسد چند عامل در این بی‌میلی دخیل باشد؛ مسئله اول بحث ایجاد انگیزه برای حضور در این انتخابات است که متأسفانه به هر دلیلی جدی تلقی نمی‌شود. کمتر پیش آمده که حداقل در مقطع کنونی کسی از علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال دعوتی به عمل نیاورده باشد.

وزارت ورزش و جوانان و سایر دوستان هرگز به فکرشان هم خطور نمی‌کند که یک قهرمان سرشناس برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب کنند. آقایان به هر دری می‌زنند تا یک مدیر همسو انتخاب شود که تا به حال هم چنین اتفاقی نیفتاده است. از طرفی ما رسانه‌ها هم با بی‌توجهی محض به دنبال گزینه‌های تکراری هستیم. کسی به تحریک علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا و حتی فرهاد مجیدی نپرداخت و اغلب ذوب در مدیران امتحان پس‌داده هستیم. مسئله دوم هم در راستای مسئله اول است. عدم حمایت متولیان ورزش و رسانه‌ها عاملی شده تا بزرگان فوتبال قید شرکت در انتخابات فدراسیون را بزنند.

علی دایی که البته اختلافات پنهان و آشکاری با وزارت ورزش و جوانان فعلی دارد، بارها اعلام کرده اگر برای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون ایران کاندیدا شود، همه برای زدن او تلاش خواهند کرد. او در چند مصاحبه مختلف گفته که اگر میشل پلاتینی رئیس یوفا شد، تمام فرانسه برای این اتفاق بسیج بود. شاید هم حق با علی دایی باشد. امروز در همین ایران خودمان وقتی انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است اما کسی توجهی به چهره‌های سرشناس و استخوان خرد کرده ندارد، باید هم یک بیگانه رئیس فدراسیون ما شود. اینکه فوتبال ایران در AFC کرسی درست و حسابی ندارد، عجیب نیست. این موضوع هم که حق ما را مثل آب خوردن، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یا شرق آسیا بالا می‌کشند هم تعجب کسی را برنمی‌انگیزد. عجیب‌تر از همه این اتفاقات این است که در کشورمان حواس هیچ‌کس نیست چرا «علی دایی»ها، «مهدوی‌کیا»ها و ... در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نمی‌کنند.