قلعه نویی: می‌توانستیم بازی را به نفع خودمان به پایان برسانیم

به گزارش افکارخبر، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی تراکتورسازی و استقلال در نشست خبری گفت: قبل از اینکه درباره کلیت بازی حرف بزنم، باید بگویم این حق عباسی نیست که اینچنین با او رفتار کنند. همه برای موفقیت تراکتورسازی تلاش می‌کنند و عباسی هم هر چیزی که در توان دارد برای تیم انجام می‌دهد و اگر لازم باشد یک تراکتورسازی خوب داشته باشیم باید به یکدیگر کمک کنیم. این شعارها به هیچ کدام از طرفین کمکی نمی‌کند.

سرمربی  تراکتورسازی درباره شرایط بدنی نامناسب بازیکنان تیمش یادآور شد: به گفته بعضی از بازیکنان خودمان آنها بعد از بازی با ملوان خیلی خوب تمرین نکرده بودند و شرایط ایده‌آلی نداشتند. در مجموع من اعتقاد دارم امروز چندان هم بد بازی نکردیم ما با تیم صدرنشین بازی داشتیم، تنها مشکل‌مان این بود که از دقیقه 70 به بعد با ضعف قوای جسمی بازیکنان مواجه شدیم.  برای این بازی برای هر دقیقه داشتیم اما مشکل بدنی شرایط را تغییر داد.

قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه تعویض‌هایش خوب و تهاجمی بوده است، خاطرنشان کرد: 4-5 بازیکن ما امروز با کمبود قوای جسمانی مواجه شدند و ما باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و بفهمیم که چرا بازیکن جوان ما در 20 دقیقه پایانی با افت بدنی مواجه می‌شود. در این 2-3 روزی که من هدایت تیم را برعهده گرفتم کار خاصی نمی‌شد انجام داد، انشاءالله در نیم فصل 2-3 بازیکن جدید جذب خواهیم کرد و شرایط را برای نیم‌فصل دوم بهبود ببخشیم و با شرایطی که گفتیم می‌توانیم در آینده تیم خوبی داشته باشیم و به آنچه می‌خواهیم برسیم.

وی تصریح کرد: در این بازی 4-5 کرنر و ضربه ایستگاهی نصیب‌مان شد ضمن اینکه 2-3 موقعیت خیلی خوب گلزنی هم داشتیم اما از هیچ یک از آنها استفاده نکردیم. ما می‌توانستیم بازی را به نفع خودمان به پایان برسانیم. یک ایرادی که بر تیمم وارد است عدم جنگندگی هافبک‌های‌مان است متاسفانه آن طور که باید از حریف در میانه زمین توپ‌گیری نمی‌کنند، آنها باید یاد بگیرند وقتی توپ نداریم باید مدافع باشیم. به هر حال باید روی این مسائل کار کنیم.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: فردین عابدینی من را در این بازی امیدوار کرد، برخی از بازیکنان که البته اسمی از آنها نمی‌برم در حد و اندازه خودشان نبودند. درباره محمدرضا اخباری نیز باید بگویم او آن چیزی که خواسته بودیم را در چارچوب دروازه به نحو احسن اجرا کرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که تیمش افت بدنی دارد و اینکه چگونه این مشکل را حل خواهد کرد، گفت: ما باید تمام فکر و ذکر خودمان را روی نیم‌فصل بگذاریم، البته قبل از آن هم باید تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم و به بازیکنان پول تزریق کنیم تا از نظر مالی شرایط‌شان بهتر شود. تیم ما از نظر نظم و انضباط به خوبی پیش می‌رود و تمام بازیکنان در تمرینات خوب هستند، در تمرین هر کسی بهتر باشد بازی می‌کند، در این بازی شاید خود فردین عابدینی و مهرداد بایرامی فکر نمی‌کردند به کار گرفته شوند اما در تمرینات آماده بودند و بازی هم کردند. 

وی اضافه کرد: در نیم‌فصل دوم از نظر بدنی و کار گروهی باید روی بازیکنان کار کنیم تا بازی متفاوت‌تری را به نمایش بگذاریم چون اگر اینگونه نباشد به مشکل می‌خوریم. ما در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی باید بجنگیم و برای ما مهم است که شرایط‌مان بهتر شود. باید در این 2-3 هفته هم تیم را به خوبی پیش ببریم و در نیم‌فصل با یارگیری نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه در این بازی آگوستو سزار در خط حمله بازی کرد اما این بازیکن در تقابل‌های یک به یک خوب عمل نکرد که بعد از آن به خط هافبک بازگشت و اینکه پیش از بازی گفته بود برای این بازی یک سورپرایز دارد و این سورپرایز چه بود، گفت: سورپرایز ما همین جابه‌جایی سزار بود، شاهین ثاقبی در این بازی خسته بود و در بین دو نیمه به من گفت که در اردوی تیم امید 3-4 روز تمرین نکرده است که ای کاش این را زودتر به من گفته بود. ما در این بازی تعویض‌هایی داشتیم که اگر به تعویض‌ها نگاه کنید همه آنها رو به جلو بود و مهرداد بایرامی که به عنوان مهاجم به زمین آمد تمام تلاشش را برای گلزنی انجام داد.

سرمربی تیم تراکتورسازی با اشاره به اینکه استقلال در این بازی و در نیمه دوم مالکیت توپ را در دست داشت، خاطرنشان کرد: تیم حریف در نیمه اول یکی دو موقعیت داشت اما در نیمه دوم با وجود اینکه مالکیت را گرفته بود موقعیت چندانی ایجاد نکرد.

قلعه‌نویی ادامه داد: در بازی امروز شجاع خلیل‌زاده را در اختیار نداشتیم که به اعتقادم اگر این بازیکن بود، می‌توانست کمک زیادی به ما کند، ضمن اینکه ما نمی‌توانیم تغییرات زیادی در تیم‌مان ایجاد کنیم و باید با همین شرایط تا پایان نیم‌فصل بازی‌ها را پشت سر بگذاریم. امیدوارم تلاش‌های عباسی نتیجه دهد تا تیم از نظر مالی شرایط بهتری پیدا کند. نباید فراموش کنیم که موجودی تراکتورسازی در حال حاضر همین است و امیدوارم تا قبل از بازی با استقلال در جام حذفی شرایط  تیم از نظر مالی بهتر شود تا بازیکنان شرایط روحی و روانی بهتری پیدا کنند. ما هم باید از نظر بدنی و با بازیکنان مدارا کنیم تا بتوانیم رفته رفته شرایط‌شان را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تیم ما از نظر شرایط روحی و روانی 3-4 روز در وضعیت خوبی قرار نداشت، درگیری‌های قبل از آمدن من و بعد از آن وجود داشت که تیم را از نظر آمادگی دور کرده بود. تمرینات ما از 2 روز قبل نظم گرفت و شادابی به تیم اضافه شده که همچنان این وضعیت ادامه خواهد داشت.

قلعه‌نویی درباره اینکه آیا تراکتورسازی قرار است در نیم فصل آندرانیک تیموریان را جذب کند، اظهار داشت: از کسی اسم نمی‌برم اما باید بگویم بهترین بازیکن ما در این بازی سینا عشوری بود. نباید کم‌لطفی کنید، به نظرم آگوستو هم خوب بازی کرد. سینا عشوری در این بازی اندازه 3 بازیکن تلاش کرد و باید بگویم اولویت ما برای جذب بازیکن در پست‌های دیگری است، اگر منظور شما جذب بازیکن در پست‌های دیگر است حق با شماست اما باید بگویم سینا واقعا بازیکن خوبی است. او با پای شکسته که تازه گچ آن را باز کرده بود، مقابل استقلال بازی کرد و ممنون‌دار او هستم. فکر می‌کردم عشوری نتواند در این بازی در ترکیب قرار بگیرد چون دو روز قبل با او صحبت کردم گفت نمی‌تواند بازی کند اما امروز در ترکیب قرار گرفت و با وجود اینکه با پای گچ گرفته آماده‌سازی خوبی هم نداشت بیشتر از حد انتظار بود.