آخرین وضعیت استقلال پرسپولیس از زبان وزیر

به گزارش افکارخبر، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه انجمن بین‌المللی ورزش برای بانوان، گفت: این انجمن از سال 49 تشکیل شده است و هر 4 سال یکبار در یکی از کشورهای عضو جلسات آن برگزار می‌شود که کمک زیادی به توسعه ورزش بانوان در کشورهای مختلف می‌کند. ما هم به دنبال استیفای حقوق بانوان در عرصه رقابت‌های جهانی و بین‌المللی هستیم.

وی ادامه داد: امسال هم با دعوت حوزه بانوان وزارت ورزش اعضای اصلی این مجمع به ایران آمدند و خوشبختانه دیدگاه‌های خوبی هم در این زمینه داشتند و قرار شد در مجامع بین‌المللی از حقوق بانوان ما براساس حفظ قداست و ویژگی‌های فرهنگی و دینی ما حمایت کنند و در جاهایی که فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک مانع حضور بانوان ما با حجاب می‌شوند حمایت داشته باشند. 

وزیر ورزش درباره بسته بودن جاده شمشک به دیزین برای استفاده علاقمندان به اسکی گفت: متاسفانه در گذشته اتفاق ناگواری در این جاده رخ داده بود و بخش‌هایی که مسئول آماده‌سازی این جاده برای تردد هستند باید این مسئولیت را بپذیرند. پیگیر این موضوع بوده و هستیم و امیدواریم بتوانیم از امکانات محدود موجود نهایت استفاده را ببریم.

محمود گودرزی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با سرپرست اداره شوند، گفت: امیدوارم مشکلات این دو باشگاه مرتفع شود. البته در حال حاضر وضعیت به نسبت پایدار و مناسبی دارد. استقلال در صدر جدول است و پرسپولیس هم آرام آرام خود را بالا می‌کشد. باید کمک کنیم از تنش‌ها کم شود و هواداران راضی باشند.

وی درباره خصوصی‌سازی این دو باشگاه، گفت: در این زمینه باید تفسیر در قانون باشد. براساس اصل 44 قانون اساسی خصوصی‌سازی شامل باشگاه‌های فرهنگی نمی‌شود و با توجه به فرهنگی بودن این دو باشگاه از دستور خصوصی‌سازی خارج شده و مانند گذشته فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وزیر ورزش درباره گلایه‌های محمد بنا مبنی بر بی‌توجهی دولتمردان به ورزش در آستانه المپیک گفت: هم من و هم معاونان وزارتخانه اغلب به اردوهای تیم ملی سر می‌زنیم و حضوری نسبتا فعال داریم. هرچه بیشتر به المپیک نزدیک می‌شویم این حضور بیشتر خواهد شد. فدراسیون کشتی از جمله فدراسیون‌هایی است که براساس تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده است مبالغ و بودجه مورد نظر خود را دریافت کرده است و امیدواریم با رفع موانع موجود بتوانیم کمک بیشتری کنیم.

گودرزی در خصوص روند سهمیه‌گیری نیز عنوان کرد: خوشبختانه نسبتا خوب بوده است و قدری هم فدراسیون‌های جهانی کمک کردند مانند دو میدانی که دو سهمیه دیگر به کاروان ایران اضافه شد.

وزیر ورزش درباره استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک گفت: این موضوع در حیطه اختیارات کمیته ملی المپیک است و در آن دخالت نمی‌کنیم.