به گزارش افکارخبر، روز گذشته دقایقی با رامین رضاییان، ملی‌پوش پرسپولیس همکلام شدیم و او به سؤالات ما پاسخ داد.

 

گفته می‌شود از ناحیه مچ پا مشکل داری. به بازی امروز می‌رسی؟

بله، کمی در ناحیه مچ پا درد دارم اما مشکلی نیست و ان‌شاءا... در بازی امروز با تمام وجود اگر در ترکیب باشم، برای تیم محبوب خودم بازی خواهم کرد و تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را ارائه دهم.

گسترش‌فولاد، سپاهان مدعی را شکست داده است. برای تیم خودتان چه نتیجه‌ای مقابل تیم تبریزی متصور هستی؟

گسترش‌‌فولاد امسال تیم خوبی دارد که از سرمربی خوب و بازیکنان مستعدی هم بهره می‌برد. گسترش روی زمین بازی تاکتیکی خوبی ارائه می‌دهد. این تیم امسال به مراتب بهتر از فصول قبلش کار کرده و تمام اینها نشان می‌دهد که ما بازی سختی پیش رو داریم اما با تمام این مسائل ما هم پرسپولیس هستیم و قطعاً در بازی خانگی‌مان فقط برای کسب 3 امتیاز به مصاف تیم گسترش فولاد خواهیم رفت. برای ما حضور هوادار در ورزشگاه خیلی مهم است. امیدوارم آنها امروز به ورزشگاه بیایند تا با گرمای حضورشان تیم مهمان را تحت فشار قرار داده و پیروز شویم.

فاصله امتیازی‌تان با استقلال با وجود قرار گرفتن در رده هشتم، قابل جبران است؟

ما به استقلال کاری نداریم و تمام تمرکزمان روی بازی‌های تیم خودمان و ارائه بهترین نمایش و عملکرد است.

اما قبول داری که اگر 6 امتیاز 2 بازی خانگی پیش رو را نگیرید، از کورس مدعیان و کسب سهمیه دور می‌شوید؟

نه، من این‌طور فکر نمی‌کنم که اگر تیمی یک یا دو بازی امتیازات لازم را نگیرد، از کورس قهرمانی یا سهمیه جا بماند! تیم ما برای بازی با گسترش چند بازیکن خودش را در اختیار ندارد اما ما می‌رویم که بهترین نمایش را ارائه دهیم. از سوی دیگر نظر شخصی من این است که اگر تیمی در تورنمنت لیگ در 5 بازی متوالی پیروز شود، شرایطش برای قهرمانی و سهمیه بسیار خوب خواهد شد؛ اتفاقی که امیدوارم برای ما رخ دهد.

فکر نمی‌کنی کمی خوشبینانه فکر می‌کنی؟!

من می‌خواهم این‌گونه جواب شما را بدهم که چه کسی فکر می‌کرد راه‌آهن یزدان فصل قبل در لیگ برتر بماند اما وقتی ما در حساس‌ترین مقطع فصل در چند بازی خوب نتیجه گرفتیم، در لیگ برتر باقی ماندیم.

اما شرایط پرسپولیس قطعاً با راه‌آهن یزدان خیلی فرق دارد.

درست است اما منظور من پیروزی‌های تأثیرگذار و متوالی است که باعث می‌شود یک تیم در جدول کنده شود.

تیم‌تان خوب موقعیت می‌سازد و البته خوب هم موقعیت‌ها را از دست می‌دهد. این ایراد برطرف خواهد شد؟

به نظرم این موضوع بیشتر به بحث روحی و روانی برمی‌گردد. ما هم باید موقعیت‌هایی را که به دست می‌آوریم، گل کنیم اما شاید استرس رده فعلی‌مان در جدول کمی بازیکنان ما را اذیت کرده است، مثلاً خود من در 2 بازی اول این استرس را نداشتم اما در بقیه بازی‌ها آن رامینی که خودم دوست داشتم، نبودم.

تو هم این فصل پنالتی خراب کردی! چرا؟

باور کنید در تمرین راحت پنالتی می‌زنم. در تیم‌های قبلی هم راحت پنالتی را گل می‌کردم اما شاید آن بازی که ضربه پنالتی را از دست دادم، کمی هنگام ضربه دودل شدم.

تمرین پنالتی دارید؟

بله، ما بعضی وقت‌ها تمرین پنالتی هم انجام می‌دهیم اما پنالتی ‌زدن به نظرم بیشتر بحث روحی و روانی است.

در قیاس با پنالتی‌زنان بزرگ گذشته پرسپولیس شما تزلزل دارید.

اگر منظورتان مجتبی محرمی و علی پروین است که همه دروازه‌بان‌های ایران از آنها می‌ترسیدند. ضمن اینکه شرایط آن موقع هم با الان کمی متفاوت است.

به طارمی و عالیشاه برای زدن پنالتی توصیه‌ای نداشتی؟

پنالتی موضوعی است که باید شرایطش پیش بیاید، مثلاً به امید عالیشاه گفتم و با مهدی طارمی هم در این مورد حرف زدم که اگر آن روز، روز خوبت است برو و پنالتی را بزن.

اگر پنالتی‌های از دست رفته‌تان گل شده بود، الان در صدر جدول بودید؟

پنالتی من که در یک بازی از دست رفت اما خدا را شکر که در آن بازی پیروز شدیم و پنالتی من تأثیری در نتیجه بازی نداشت.

چرا پنالتی‌زن‌های دوم و سوم ندارید؟

هر بازیکنی که برانکو تعیین کند، پنالتی می‌زند و ایشان با توجه به شرایط هر بازی پنالتی‌زن را انتخاب می‌کند، البته اگر جری در زمین باشد، او می‌زند.

در ابتدای حضورت در پرسپولیس گفته بودی به خاطر پدرت پرسپولیس شدی، پدرت از بازی‌ات رضایت دارد؟

باید مردم از بازی یک بازیکن راضی باشند. مطمئناً اگر بتوانم آنها را راضی کنم، پدرم هم از بازی‌ام رضایت خواهد داشت. البته من تمام توانم را صرف کردم تا همیشه بهترین بازی‌ها را برای پرسپولیس انجام دهم.