به گزارش افکارخبر، مسعود رضاییان درباره شکست ملوان مقابل صبا اظهار داشت: به نظرم عملکرد تیم ما به یکسری بررسی های عمیق احتیاج دارد. ما در نیمه های اول عملکرد بسیار خوبی داریم و موقعیت های گل زیادی را هم به وجود می آوریم اما به دلیل عدم حضور مهاجمان اصلی تیم که اکثرا مصدوم هستند این توپ ها تبدیل به گل نمی شوند. از طرفی بازیکنان جوان ما هم به بازی گرفته می شوند و عملکرد خیلی خوبی هم دارند. به طور کلی در نیمه اول بسیار مسلط هستیم اما این عملکرد خوب در نیمه دوم ادامه پیدا نمی کند. که باید ببینیم مشکل کار کجاست. 

وی درباره اشتباهات داوری که در چند بازی گذشته گریبانگیر ملوان شده است خاطرنشان کرد: داورانی که اشتباه تاثیرگذار انجام می دهند در لیگ امسال  کم نبوده اند و خیلی از آنان هم با محرومیت چهارجلسه ای روبه رو شدند. از طرفی اعتراضات فراوانی هم به آنها از همه طرف وارد می شود. ولی شاهد اتفاق مثبتی در رابطه با کاهش این اشتباهات نبوده است.  شاید اگر داوران ما دستمزد بیشتری بگیرند تمرین خود را بیشتر می کنند و سعی می کنند به روز باشند تا اشتباهاتشان کمتر شود، اما وقتی این شرایط برایشان فراهم نمی شود با مشکلاتی که می بینید مواجه می شویم. 

مدیرعامل ملوان در ادامه افزود: داوران لیگ برتر با سه چالش مهم روبه رو هستند. اولین چالش قبل از بازی رخ می دهد که به خودشان برمی گردد، آنها استرس این را دارند که اگر بد قضاوت کنند مورد هجمه مردم، رسانه ها، مربیان و مدیران باشگاه ها قرار می گیرند. به همین دلیل کیفیت قضاوت آنها پایین می آید. دومین چالش در طول بازی ایجاد می شود جایی که هواداران با شعارهای خود و بازیکنان و مربیان با اعتراض شان کار داور را برای قضاوت سخت تر می کنند. سومین چالش هم پس از پایان مسابقه به وجود می آید جایی که مربیان و مدیران سعی می کنند اشتباهات خودشان را به گردن داوران بیندازند. 

وی همچنین گفت: جباری داور مسابقه ملوان و صبا را به خوبی می شناسم. او در بازی ما یک اشتباه سه گانه انجام داد یعنی هم باید برای ما پنالتی می گرفت هم بازیکن مان را اخراج نمی کرد و هم به بازیکن تیم حریف کارت می داد ولی هیچکدام از این اتفاقات نیفتاد. اسم داور خاصی را دیگر نمی آورم اما خیلی از این  عزیزان تحت فشار بسیار شدیدی هستند و به نظرم بیاییم یک هفته همگی کمپینی تشکیل دهیم که به داوران فحش ندهیم. اعتراض نکنیم. مشاهده خواهید کرد که چه تغییراتی در روند قضاوت ها به وجود می آید. فکر کنید اگر اتحادیه داوران وجود داشت  و می گفت با این وضعیت دیگر داوری نمی کنیم چه اتفاقی رخ می داد. لیگ ما تعطیل می شد چرا که داور مثل مربی، بازیکن و مدیر نیست که اگر رفت دیگری را به جایش بگذاریم. 

رضاییان درباره عدم رعایت فیرپلی توسط بازیکنان صبا تصریح کرد: در یک صحنه این اتفاق افتاد و من بسیار تعجب کردم چون قبل از آن بازیکن تیم حریف روی زمین افتاده بود و ما بازی جوانمردانه را رعایت کردیم اما آنها این کار را نکردند. شانس آوردند که توپ گل نشد وگرنه آن بازیکن عذاب وجدان می گرفت. اعتقاد دارم به ندرت بازیکنی خودش را بر روی زمین می اندازد و اگر این اتفاق افتاد از بیرون به او  گفته اند که این کار را انجام دهد. خوشبختانه در تیم ما همچین افرادی وجود ندارد. 

وی درباره درخواست حمید استیلی مبنی بر خرید مهاجم خارجی بیان داشت: اگر راستش را بخواهم بگویم، اگر بازیکن خارجی به خدمت بگیریم یک طلبکار به طلبکاران قبلی خود اضافه کرده ایم. چون آن بازیکن برای ابتدای کار پول می خواهد و اگر هم به او پول ندهیم سال بعد که خواست تیم را ترک کند طلب دستمزدش را می کند و برای نفر بعدی کار دشوار می شود. به همین دلیل جوانمردانه نیست که این اتفاق رخ بدهد. 

رضاییان در پایان درباره شایعه اولتیماتوم دادنش به حمید استیلی گفت: اگر بخواهیم به نکات روشن تیم مان دقت کنیم می توانیم به پاسکاری های زیبای ملوان در چند دیدار اخیرش اشاره کنیم. به حضور بازیکنان جوان در ترکیب اصلی تیم که می توانند آینده ملوان را بسازند اشاره داشته باشیم. پس هیچ خبری از اولتیماتوم نیست. هواداران دو دسته هستند عده ای به استادیوم می آیند و عده زیادی به هزار و یک دلیل نمی توانند به ورزشگاه بیایند. در خود ورزشگاه هم تماشاچیان به دو دسته تقسیم می شوند، عده ای موافق هستند و عده ای  مخالف. هیچ وقت موافق ها خودشان را در برابر مخالف ها قرار نمی دهند. باید با آرامش به کار خودمان ادامه دهیم تا ملوان به موفقیت برسد.