به گزارش افکارخبر،  ژوزه مورینیو بعد از آنکه تیمش در آخرین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس در خانه لسترسیتی تن به شکست داد، رویکرد بازیکنان خود را زیر سؤال برد و آنها را به خصوص هافبک بلژیکی‌اش ادن ازار که در نیمه اول به دلیل مصدومیت میدان را ترک کرد، مقصر این شکست جلوه داد. مورینیو که از دست مردانش بسیار عصبانی بود و تیمش را در فاصله یک امتیازی منطقه سقوط جدول می‌بیند، گفت شک دارد تیمش بتواند بازتابی واقعی از توانایی‌هایش به نمایش بگذارد.

مورینیو که در خانه لسترسیتی، صدرنشین جدول رده‌بندی شاهد ثبت نهمین شکست در کارنامه تیمش و باز شدن دروازه آن توسط جیمی واردی و ریاض ماهرز (دو بازیکنی که در این فصل لیگ برتر مجموعاً 26 گل به ثمر رسانده است) در فصل جاری لیگ برتر بود، اظهار داشت: احساس می‌کنم که در کارم به من خیانت شده است. می‌دانم که یکی از بهترین توانایی‌هایم آنالیز شرایط بازی برای بازیکنانم است، اینکه دست حریف را بخوانم و خطری که از جانب آن ما تهدید می‌کند، شناسایی کنم. واردی میان دو مدافع میانی ما قرار گرفت و مهارز با دروازه‌بان‌مان تک به تک شد. من می‌خواستم یک مدافع روی پای تخصصی‌اش برود و برای او مزاحمت ایجاد کند. پذیرش دو گلی که دریافت کردیم بسیار سخت بود.

مورینیو ادامه داد: من چهار روز برای این بازی کار کرده بودم و هر آنچه را در خصوص شیوه بازی حریف لازم بود به بازیکنانم گوشزد کرده بودم. من چهار حرکتی را که تقریباً تمام گل‌هایی لستر به وسیله آنها به ثمر می‌رسد، می‌شناسم. بازیکنان من طی سه روز گذشته در تمرینات تمام این اطلاعات را دریافت کرده بودند و می‌توانید از خودشان هم بپرسید. می‌دانم که آنها افراد راستگویی هستند و به شما خواهند گفت چیزی که من می‌گویم، دروغ نیست.

ادن ازار در دقیقه 30 بازی در اثر برخوردی که با واردی داشت، نقش بر زمین و مصدوم شد. به نظر می‌رسید که او بعد از این اتفاق برای ماندن یا رفتن از زمین بازی مردد است. مورینیو در این خصوص تأکید کرد: من نمی‌دانم مصدومیت ازار چیست. تنها چیزی که می‌دانم این است که در عرض 10 ثانیه او تصمیمش را گرفت. واکنش اولش این بود «نمی‌توانم». به همین دلیل خواستم تعویضش کنم. دومین واکنش او این بود: «بگذار تلاشم را انجام دهم». او زمانی که به زمین بازی برگشت با برداشتن اولین قدم گفت: «نمی‌توانم بازی کنم». ازار در عرض چند ثانیه سه بار تصمیمش را عوض کرد. مسلماً او تلاشش را کرد. مصدومیتش حتماً‌ باید جدی باشد.

مورینیو در ادامه به وضعیت فعلی چلسی اشاره داشت و این موضوع را که تیمش در حال تلاش برای بقا در لیگ برتر است، تکذیب کرد. او گفت: خیر من این موضوع را قبول ندارم. قبول دارم که ما در منطقه سقوط هستیم، اما این یک مبارزه نیست. ما به جدول و جایگاهی که داریم نگاه می‌کنیم، جایگاهی که بسیار واضح است.

آقای خاص سپس به مقایسه میان تیم فعلی‌اش و تیمی که فصل گذشته با او قهرمان لیگ برتر شد، پرداخت و طوری تحلیلش را عنوان کرد که به نظر می‌رسید او خودش را مسبب قهرمانی فصل گذشته آبی‌پوشان لندن می‌داند.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات من خودم را در حال فکر کردن به فصل گذشته می‌بینم، فصلی که در آن کارم را حیرت‌آور انجام دادم. من بازیکنان چلسی را به سطحی رساندم که سطح واقعی آنها نبود. اگر این موضوع درست باشد، من آنها را به سطحی رساندم که احتمالاً دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در آن ندارند. یک احتمال دیگر هم آن است که این فصل را ما از نظر انفرادی و تیمی آنقدر بد آغاز کرده‌ایم که شاید عواقب آن رسیدن بازیکنان به جایی است که دیگر از قرار گرفتن در منطقه سقوط هم نمی‌ترسند. آنها احساس می‌کنند که به این منطقه از جدول تعلق ندارد، اما برای قهرمانی و قرار گرفتن در میان چهار تیم بالای جدول هم دیگر انگیزه‌ای ندارند. هر دو احتمال وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند واقعی باشد.

با وجود بحرانی‌تر شدن اوضاع چلسی، مورینیو تأکید کرد که هنوز می‌تواند تیمش را از وضعیتی که دارد نجات دهد. او اظهار داشت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که می‌خواهم صریح باشم. من هیچ شک و تردیدی به خودم راه نداده‌ام و از چالش بزرگی که پیش رویم قرار دارد، نمی‌ترسم. در حال حاضر چالش پیش روی ما بسیار بزرگ است. من می‌‌خواهم اینجا بمانم و امیدوارم که آقای آبراموویچ (مالک باشگاه) و اعضای هیئت مدیره باشگاه نیز به من اعتماد کنند.

سرمربی آبی‌پوشان لندن در پایان اعتراف کرد که تیمش دیگر نمی‌تواند فصل را در میان چهار تیم برتر جدول به پایان برساند و به این ترتیب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم کسب نخواهد کرد.

مورینیو بعد از قبول شکست برابر کلودیو رانیری، همان مربی ایتالیایی که سال 2004 جای خود را در نیمکت چلسی به آقای خاص داد، حالا شاگردان را در فاصله 20امتیازی صدر جدول و در فاصله 14 امتیازی منچستریونایتد رده چهارمی می‌بیند.