تعامل با تیم ملی یا تضییع حق دیگران؟

به گزارش افکارخبر،  پس از نشست شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، مصوبات متعددی بررسی و نهایی شد که در نهایت می توان بسیاری از موارد را به سود نظرات محمد بنا و خواسته های او تلقی کرد.

در جمع بندی مصوبات روز گذشته، در واقع بنا با وارد کردن ۶ کشتی گیر خارج فرآیند به مدعیان جام تختی که اسامی برخی از آنها مانند علی محمدی خارج از ضوابط محسوب می شد، باز هم از شورای فنی امتیاز گرفت. این در حالی است که بسیاری از اهالی منتقد کشتی همچنان از پیشکسوتان شورای فنی این سوال را دارند که آیا با این امتیازات خاص، حق برخی دیگر از کشتی گیران  واجد شرایط تضییع نشد؟

از سوی دیگر شورا با کنار گذاشتن کریم فر از مرحله اول انتخابی تیم ملی ( رقابتهای جام تختی) خود را با چالش جدی‌تری روبرو کرد و حالا کشتی گیرانی مانند حسین نوری، عابدین زاده و حتی اخلاقی نیز می توانند در برابر این دور زدن قانون‌ از خود عکس العمل نشان دهند.

امتیاز بعدی اعضای شورای کشتی فرنگی به محمد بنا، الزام رضا سیم خواه و تیم جوانان برای تمرین مشترک با بزرگسالان بود و به نوعی تعامل بیشتر این دو رده و شاید نظارت بیشتر او بر امور جوانان بود که بدین ترتیب آقای خاص توانست امتیاز دیگری را نصیب خود و همکارانش در برابر منتقدان قدیمی‌اش کند.

به هرحال باید به تصمیم اعضای شورا احترام گذاشت و آنرا با توجه به فرصت محدود تا المپیک، نوعی احترام و مراعات وضعیت موجود دانست اما امیدواریم محمد بنا نیز در ادامه کار با رعایت و احترام بیشتر به فرآیند و مصوبات قانونی تیم‌های ملی گام بردارد.

به عنوان مثال شورای فنی همچنان امیدوار است پس از معاف شدن سه کشتی گیر اصلی محمد بنا ( سوریان، نوروزی و باباجان زاده) از جام تختی به نفس فرآیند انتخابی به ویژه مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای المپیک در دهه پایانی فروردین سال آینده احترام بگذارد چرا که هر قانونی یک انعطاف خاص و محدود دارد، اما این سازگاری و انعطاف هم حد و حدودی خواهد داشت.

از سویی دیگر هم اکنون مدافعان محمد بنا و مردم کشتی‌دوست نیز به خوبی می دانند که شورای فنی تا به امروز برای احترام به نظرات آقای خاص بیشترین همکاری را به خرج داده و بر محمد بنا هم واجب است از این پس حتی در بالاترین فشار روزهای سخت و ناملایمات، شرایط را درک کند و به وعده ای که به مردم و عاشقان کشتی داده است پایبند باشد.

البته اعضای شورای فنی هم می بایست در راه تعامل با سرمربی گام بردارند، اما نباید فراموش کرد پشتوانه‌های امروز کشتی فرنگی، ثمره احترام به قانون انتخابی است و این اصل مهم و آینده ساز به رغم برخی چشم پوشی‌ها و تبصره‌های خاوسته یا ناخواسته، نباید زیر سوال برود.