کامیابی نیا:کسی قهر نکرده است

به گزارش افکارخبر، کمال کامیابی نیا که این روزها به یکی ازمهره های اصلی تیم برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده بعد از صعود پرسپولیس به رده ششم و برتری مقابل گسترش فولاد درباره حال و هوای تیمش گفت و گویی را  انجام داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

*از بازی دیروز برای ما بگو که با برتری پرسپولیس به پایان رسید.

خدا را شکر توانستیم در زمین خودمان سه امتیاز را بگیریم تا جلوی هواداران شرمنده نشویم. به نظرم این پیروزی از نان شب هم برای پرسپولیس واجب تر بود. تمام هدف ما این بود که با این سه امتیاز استارت رسیدن به جمع مدعیان را بزنیم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد که فکر می کنم با سه، چهار برد دیگر می توانیم خودمان را در جمع مدعیان قهرمانی ببینیم.

*پرسپولیس زمانی که حتی در رده شانزدهم جدول هم بود مربیان و بازیکنان این تیم صحبت از قهرمانی می کردند. حالا که به رده ششم رسیدید و احتمالا امیدتان بسیار بیشتر است.

ما از اول فصل خوب بازی می کردیم اما متاسفانه از نظر امتیازی نتوانستیم خوب عمل کنیم. از چند هفته قبل با تمام بچه ها تصمیم گرفتیم تمرکزمان فقط روی بازی ها باشد تا بتوانیم در بازی های داخل و بیرون از خانه پیروز شویم. همین حالا هم می دانیم تمام امتیازاتی که در اول فصل از دست دادیم در هفته های پایانی به ضرر ما می شود اما باید بگویم که فاصله چندان هم زیاد نیست و می توان آن را جبران کرد اما زمان جبران آن همین حالاست. در واقع ما باید تا قبل از هفته بیستم خودمان را به جمع صدرنشینان برسانیم.

*برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند بازی دیروز پرسپولیس بسیار تدافعی و شاید یکی از بدترین بازی های این فصل این تیم بوده است.

نیمه اول خوب بازی را شروع کردیم و حتی یکی، دو موقعیت صد در صد گل داشتیم که یکی از آنها به تیر دروازه برخورد کرد. البته یادمان نرود که ما دو بازیکن اصلی خود را در خط حمله یعنی مهدی طارمی و علی علیپور را در اختیار نداشتیم و دست برانکو در خط حمله کاملا خالی بود. وقتی گل را زدیم استرسی که بابت گرفتن سه امتیاز داشتیم باعث شد عقب بکشیم. البته طبیعی هم بود که در نیمه دوم در لاک دفاعی برویم. چون برای ما مهم سه امتیاز بازی بود.

*اما همین پرسپولیسی ها بعد از اینکه استقلال در دربی تدافعی بازی کرد انتقادات زیادی مطرح کردند.

ما سیزده هفته هجومی بازی کردیم و امتیازات زیادی را از دست دادیم. همیشه که نمی توان هجومی بازی کرد. بالاخره هفته هایی هم از راه می رسند که ما نمی توانیم بازی روان خود را ارائه دهیم اما نکته مهم اینجاست که در همان هفته ها بتوانیم حداکثر امتیاز را بگیریم.

*بازی ها فشرده شده و باید جمعه در آخرین بازی نیم فصل به مصاف راه آهن بروید.

شنیده ام که این بازی قرار نیست در ورزشگاه آزادی برگزار شود و قطعا این کار ما را سخت تر خواهد کرد. البته همان طور که گفتم برای ما بازی بیرون و داخل خانه فرقی نمی کند و باید سه امتیاز را کسب کنیم. این هفته شاید یکی از مهمترین بازی های خود را در پیش داریم چون در صورت پیروزی در جمع مدعیان بالای جدول قرار میگیریم.

*سکوهای خالی ورزشگاه آزادی در بازی دیروز کاملا در ذوق می زد. علت عدم استقبال هواداران را چه می دانی؟

بازی دیروز در یک روز وسط هفته برگزار شد که سرمای هوا نیز مزید بر علت شده بود تا هواداران استقبال خوبی از این بازی نداشته باشند. قطعا اگر تمام بازی ها را در آخر هفته برگزار کنند هواداران هم به ورزشگاه می آیند. با این حال من دست تک تک هوادارانی که دیروز به ورزشگاه آمدند و ما را تشویق کردند را می بوسم.

*اما برخی این موضوع را به قهر بازیکنان پرسپولیس از شبکه های اجتماعی ربط می دهند که شاید هواداران از آن ناراحت باشند و به ورزشگاه نیایند.

اصلا قهری در کار نیست. ما امتیازات زیادی را در نیم فصل اول از دست دادیم و وقتی برای حل مشکلات با بزرگان تیم صحبت کردیم تصمیم بر این شد که تمرکزمان را از این پس بیشتر روی بازی ها بگذاریم تا مسائل بیرونی. فکر نمی کنم هواداران از این اتفاق ناراحت شده باشند چون برای آنها مهم این است که تیم شان نتیجه بگیرد. الان هم سه بازی تا تعطیلات نیم فصل داریم که تمام تمرکزمان روی کسب امتیازات کامل این بازی هاست.

*پس معتقدی خروج بازیکنان پرسپولیس از اینستاگرام به روند صعودی شما کمک کرده است.

بله. قطعا همین طور است. ما توانستیم بهتر تمرکز کنیم. به نظرم این طور پیش رفتن خیلی بهتر است چون متاسفانه برخی افراد فرهنگ استفاده از صفحات اجتماعی را ندارند. آنها نمی دانند که این صفحات به خاطر ارتباط یک فرد با هوادارانش است و جایی برای توهین کردن نیست. امیدوارم این فرهنگ جا بیفتد و ما بتوانیم به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم.