همان بهتر که رحمتی طرف قلعه نویی نرفت

به گزارش افکارخبر، مسعود معینی درباره بازی استقلال مقابل تراکتورسازی شرایط آبی‌پوشان در نقل و انتقالات صحبت‌های زیر را انجام داد:

اول از بازی استقلال با تراکتورسازی شروع کنیم.

این بازی از چند جنبه جالب بود. برای استقلال حساسیت از آن جهت بود که می‌خواست در صدر جدول بماند و برای تراکتوری‌ها هم از این لحاظ حساس شده بود که تونی اولیویرا تازه رفته بود و تحولاتی در این تیم ایجاد شده بود. من تصور می‌کردم به دلیل حساسیت بالایی که این دیدار داشت جذاب نشود اما واقعا دیدار دلچسبی بود و من علت اصلی آن را داوری بی‌نظیر آقای قهرمانی‌ می‌دانم.

یعنی شما معتقد هستید که قهرمانی مشکلی در این بازی نداشت؟

نه مشکلی نداشت. واقعا حیف است که داوران ما به خاطر شرایطی که برایشان پیش می‌آید اینگونه از صحنه فوتبال دور می‌شوند.قضاوت قهرمانی عاملی شد که بازی خوب از آب درآید. بازیکنان دو تیم سرعت بالایی به بازی داده بودند. فکر نمی‌کردم این انگیزه در صدر بودن اینقدر بالا باشد. هر دو تیم به 3 امتیاز نیاز داشتند. به خصوص امیر قلعه‌نویی که واقعا بی‌علاقه نبود استقلال را در اولین حضور خود روی نیمکت تراکتور شکست دهد. همانطور که خود قلعه‌نویی گفته بود با کنترل کردن خط میانی استقلال توانستند بازی را حفظ کنند.

فکر می‌کنید نکته فنی بازی استقلال و تراکتورسازی در چه بود؟

من فکر می‌کنم دو تیم اینقدر خوب بودند که اگر هم موقعیت گلی در این بازی ایجاد شد به خاطر عدم تمرکز برخی از بازیکنان بود. دو دروازه‌بان حاضر در این مسابقه هم شرایط خوبی را پشت سر گذاشتند. خودم تصور نمی‌کردم که خط میانی استقلال اینقدر قوی باشد. چشمی به نظر من بهترین بازیکن میدان بود. یکی از کارهای خوب مظلومی این بود که خسرو را در این مسابقه در خط میانی قرار داد.

اشکال این بازی در کجا بود؟

به نظر من اشکال در تمام نکردن موقعیت‌ها بود. البته دو تیم هم در پاسکاری خیلی ناموفق عمل کردند اما مسئله‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که به طور کلی خط حمله لیگ ما در تمام کردن حرفه‌ای نیستند. هر بازیکنی در اروپا موقعیت بازیکنان ما را به دست بیاورد آن را تبدیل به گل می‌کند.

به نکته خوبی اشاره کردید. مسئله اینجاست که چرا بازیکنی مثل سجاد شهباززاده در تیم استقلال اینقدر افت کرده است؟

من هم دلیلش را نمی‌دانم. ولی قطعا باید با این بازیکن خصوصی صحبت شود که چه اتفاقی افتاده است. حداقل اینکه من می‌دانم مشکل مالی ندارد اما در بازی با تراکتورسازی شهباززاده در اوج افت بود، البته این را هم بگویم اینکه مظلومی در چنین مسابقه حساسی از پروپیچ استفاده نکرد تفکر و اندیشه درستی بود. این بازی نیاز به یک جنگندگی خاص داشت که از عهده پروپیچ برنمی‌آمد.

حالا که صحبت از پروپیچ شد این سوال را از شما داشتم که باشگاه استقلال نمی‌خواهد فکری به حال جذب بازیکنان خارجی خود کند چون در چند سال اخیر این باشگاه در جذب بازیکنان خارجی ناموفق عمل کرده است.

قطعا در فکر هستیم. قرار شد کمیته نقل و انتقالاتی که تشکیل شده نظارت بیشتری به این مسئله داشته باشند.

هفته آینده نقل و انتقالات شروع می‌شود و بحث داغ این روزها در مورد استقلال لیست خرید پرویز مظلومی است. قرار است کمیته نقل و انتقالات به چه شکل برای جذب نفرات مورد نیاز مظلومی وارد عمل شود؟

در هیأت مدیره بحث‌هایی در خصوص نفرات مورد نیاز مظلومی داشته‌ایم. البته تا  نیم فصل و  نهایی شدن این لیست باشگاه نمی‌تواند اظهارنظری کند اما از آقایان نظری‌جویباری و امیری خواسته شده که برای نقل و انتقالات لیست مورد نظر مظلومی را مورد بررسی قرار دهند. طبق تصمیم هیأت مدیره قرار شده که من و آقای کردنوری هم روی عملکرد نقل و انتقالات نظارت داشته باشیم.

ظاهرا سر همین مسائل نظری‌جویباری گلایه‌هایی داشت و گفته بود هر کسی که به باشگاه استقلال می‌آید به کمیته نقل و انتقالات لگد می‌زند.

پارسال وقتی کمیته نقل و انتقالات تشکیل شد به نظر می‌رسید یکسری مسائل بی‌ربطی به وجود آمد و نمی‌شد همکاری خوبی وجود داشته باشد، الان هم قرار شد که نظارت اصلی بر عهده هیأت مدیره باشد و به بحث‌های قراردادبستن فقط مدیران ورود کنند.

صحبت از بهرام امیری به میان آمد. به نظر می‌آمد شما و آقای امیری اختلاف نظرهایی دارید.

باید بگویم که بین من و آقای امیری سوءتفاهمی پیش آمده بود و باعث شد که بین ما حرف‌هایی رد و بدل شود در حالیکه آقای امیری زحمات بسیار زیادی در نقل و انتقالات برای استقلال کشید. به من گفته بودند که در بند قرارداد مهدی رحمتی مسائلی گنجانده شده مثل بازوبند کاپیتانی و یا موارد دیگر در حالیکه این درست نبود و فقط در قرارداد رحمتی این لحاظ شده که بدهی‌های گذشته او به مرور پرداخت شود. من با آقای امیری در مورد این مسئله مفصل صحبت کردم و مشخص شد که اطلاعات داده شده به من درست نبوده است.

با رفتن کرار فکر می‌کنم هیأت مدیره استقلال به یکی از اهدافش رسید.

به هر حال او برای ما معضلی شده بود و از دستش راحت شدیم. کسی که ادعا کرده بود تیم‌های اروپایی به دنبالش هستند دیدید که هیچ آفری از اروپا نداشت و مجبور شد در نهایت با یکی از تیم‌‌های عراقی قرارداد ببندد.

استقلال یک بازی حساس دیگر در جام حذفی با تراکتورسازی دارد. آیا توقع از مظلومی کسب حداقل یک جام هست؟

بحث توقع از مظلومی نیست بلکه کل مجموعه استقلال و هواداران توقع دارند. اکنون که باشگاه تنشی ندارد و بچه‌ها با انگیزه بازی می‌کنند تیم روال منطقی خود را طی کند و قهرمان شود. توقع این است که در بازی‌های استقلال حداقل 4 -3 گل دیده شود. من فکر می‌کنم بازی دوم استقلال با تراکتورسازی به مراتب از نظر بعد روانی راحت‌تر برای استقلال باشد. بازی حذفی با لیگ هم فرق می‌کند و من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند تراکتورسازی را شکست دهد.

تنها نکته حاشیه‌ای استقلال و تراکتورسازی عدم روبه‌رویی مهدی رحمتی با امیر قلعه‌نویی بود. البته آقای افشارزاده پیش از این از بازیکنان خواسته بود با دسته گل به سمت امیر قلعه‌نویی بروند.

این مسئله یک امر خصوصی است. من هم امیدوارم که مسئله آنها حل شود اما شاید رحمتی واقعا دوست ندارد سمت قلعه‌نویی برود که آن هم به دلیل مشکلاتی است که بین این دو به وجود آمده است و ما هم نباید بیشتر از این اصرار کنیم. به نظر من این مسئله اصلا هم حاشیه نیست. اتفاقا من فکر می‌کنم همین رویه رحمتی مقابل قلعه‌نویی انگیزه‌ای برای او باشد تا درون دروازه محکم‌تر کار کند که اثرات همین محکم کار کردن را در بازی با تراکتورسازی دیدید و واقعا رحمتی یکی از عوامل تأثیرگذار موفقیت استقلال است.