طارمی آینده باشگاه پرسپولیس است اما...

به گزارش افکارخبر، او که ظهر دیروز در راه شمال کشورمان مشغول رانندگی بود، در مورد مصاحبه اخیر طارمی که گفته «برای فرشاد پیوس هم پیش آمده که شرایطی مثل من داشته باشد»، گفت: «در وهله اول بگویم طارمی را واقعاً دوست دارم چون بازیکن محجوب و باحیایی است که می‌تواند برای خودش یک آینده بزرگ و جذاب بسازد اما به عقیده من در دنیای فوتبال نمی‌توان آدم‌ها و چهره‌ها را با هم مقایسه کرد.»

پیوس افزود: «اگر طارمی در این فصل و لیگ قبلی می‌آمد و در هر بازی 2، 3 گل می‌زد، ایرادی نداشت. من هم می‌گفتم حق دارد که خودش را با من مقایسه کند اما هر کسی در این فوتبال، دارای یک شخصیت خاص است و نباید این موضوع را فراموش کرد. طارمی می‌تواند آقای گل شود یا به لیگ‌های اروپایی رفته و آبروی فوتبال ایران باشد اما او مهدی طارمی است و من فرشاد پیوس. با این مقایسه‌ها نیز چیزی تغییر نمی‌کند.»

مهاجم محبوب سرخ‌ها در دوران اوج خود در پرسپولیس، حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «قرار نیست هر مهاجمی 4 گل برای پرسپولیس زد با من مقایسه شود. من فوتبالم را بازی کردم و کارنامه‌ام کاملاً مشخص است. مهدی می‌تواند از فرشاد پیوس هم بهتر شود اما به شرطی که حواسش بیشتر به فوتبال باشد. من هرگز خودم را با نسل قبل از خودم مقایسه نکردم. مثلاً وقتی گل می‌زدم یا حتی زمانی که در گلزنی ناکام می‌شدم، نمی‌گفتم همایون بهزادی و صفر ایرانپاک هم مثل من گل می‌زنند یا موقعیت‌هایشان را خراب می‌کنند. همایون‌خان و مرحوم ایرانپاک غول‌های فوتبال این مملکت بودند. مگر کسی می‌توانست به سادگی اسم‌شان را در میان حرف‌هایش بیاورد. تنها خواسته من هم همین است.»

از او پرسیدیم برای شما هم پیش آمده بود که در یک بازی چندین موقعیت گلزنی را از دست بدهید که گفت: «به اندازه مهاجمان کنونی پرسپولیس نه اما برای من هم پیش آمده بود که فرصت‌های طلایی را از دست داده باشم. وقتی این اتفاق رخ می‌داد و گرفتار چنین ماجرایی می‌شدم، تمریناتم را چند برابر می‌کردم. از صبح تا عصر در زمین می‌ماندم و به دروازه خالی شوت می‌زدم تا چهارچوب‌شناسی‌ام را تقویت کنم. برای جبران توپ‌هایی که از دست داده بودم برای مدتی همه رفقایم را کنار می‌گذاشتم، هرگز شب زنده‌داری نکردم، زندگی سالمی داشتم و هر وقت با هواداران مواجه می‌شدم، به آنها می‌گفتم حتماً فرصت‌هایی که از دست داده‌ام را جبران می‌کنم. این‌طور بود که تعداد گل‌هایم را افزایش دادم. از مهدی طارمی هم می‌خواهم نقاط ضعف خود را با افزایش ساعات تمرین، ترمیم کند و توپ‌هایی که از دست داده را با تمرینات بیشتر در آینده به گل بدل کند. مهدی می‌تواند آینده فوتبال ما باشد، به شرطی که از هر دو موقعیت، حداقل یکی را وارد دروازه حریفان کند.»

پیوس در مورد بازی با گسترش نیز گفت: «شنیده‌ام برانکو تمرینات خوبی برای تیم در نظر گرفته بود و به همین خاطر فکر می‌کنم بتواند به دلیل میزان آمادگی بالای تیم، از سد گسترش فولاد بگذرد. این بازی برای پرسپولیس نسبتاً بازی آسانی است و تیم هم محکوم به کسب پیروزی. ان‌شاءا... که بچه‌ها با دست پر این هفته را تمام می‌کنند.»