به گزارش افکارخبر،  میلادبیگی و سینا بهرامی تکواندوکاران ایرانی الاصل حاضر در تیم ملی تکواندوی آذربایجان هستند که با ترکیب تیم ملی این کشور در مسابقات جام‌ جهانی مکزیک عنوان قهرمانی در بخش مردان را کسب کردند. پس از حضور تکواندوکاران ایرانی در آذربایجان، رئیس فدراسیون تکواندو بارها نوک پیکان انتقاد خود را به سوی رضا مهماندوست گرفت و در لفافه مدعی شد که او مقصر اصلی حضور تکواندوکاران ایرانی در کشور آذربایجان است. وی در صحبت‌های جدید خود مدعی شده است: من نگفته ام که مهماندوست در این اتفاق مقصر است، اما دقیقا در دوره‌ای که او مربیگری تیم آذربایجان را بر عهده گرفت مهاجرت ها آغاز شد. اگر پازل را کنار هم بچینیم او هم بی ارتباط با این مسئله نیست، اما میلاد بیگی که در مسابقات جام جهانی در ترکیب تیم ملی آذربایجان حضور داشت و موفق به کسب مدال طلا شد؛ برعکس صحبت‌های رئیس فدراسیون را مطرح کرده است. بیگی در صحبت‌های خود مدعی شده برای ادامه تحصیل راهی کشور آذربایجان شده و حضورش در تیم ملی تکواندو به سرمربیگری مهماندوست در آن کشور ارتباطی ندارد.

گفت‌وگوی میلادبیگی فنی‌ترین تکواندوکار در مسابقات جام جهانی مکزیک را در ادامه می‌خوانید:

شرایط زندگی در آذربایجان چطور است؟

خداروشکر همه چیز رو به راه است. به هرحال در کنار ادامه تحصیل ورزش را هم پیگیری می‌کنم.

گویا با سینا بهرامی هم خانه‌هم هستی؟

سینا دوست صمیمی من است. خوشحالم از اینکه دوست خوبی مثل او دارم. ما دو نفر برای ادامه تحصیل به آذربایجان آمده‌ایم. البته هم خانه هم هستیم. خلاصه اینکه زندگی ما دو نفر به هم گره خورده است(باخنده)

چطور شد که از اردوهای تیم ملی به یکباره سر از کشور آذربایجان در آوردی؟

به هر حال یکسری انسان‌ها دوست دارند در مسیر زندگی تغییر و تحولاتی را در همه امور زندگی خود داشته باشند. با توجه به اینکه شرایط ادامه تحصیل در کشور آذربایجان برایم مهیا شد تصمیم گرفتم راهی این کشور شوم. البته یکسری از اقوام دور ما در این کشور زندگی می‌کنند و به همین دلیل بیشتر راغب شدم تا برای ادامه تحصیل راهی آذربایجان شوم.

چرا بعد از رفتن به کشور آذربایجان سکوت کردی و با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکردی، آیا دلیل خاصی داشت؟

همیشه دوست دارم در آرامش زندگی کنم. در این مدت هم حرف و حدیث‌های زیادی در مورد من مطرح بود، اما ترجیح دادم سکوت کنم و باز هم خیلی تمایل به صحبت کردن ندارم، چرا که با مصاحبه کردن وارد حاشیه می‌شوم و این اتفاقات را دوست ندارم.

 شما در مقطی هم در انتخابی تیم ملی شرکت کرده بودید؟

در انتخابی مرحله اول در وزن 80- کیلوگرم مقابل مهدی خدابخشی بازی را واگذار کردم و در آن مقطع از من خواستند در وزن 87 کیلوگرم انتخابی بدهم، اما با توجه به مصدومیتی که داشتم نمی‌توانستم در انتخابی شرکت کنم. پس از آن دیگر نتوانستم در اردوها حضور داشته باشم و تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس راهی کشور آذربایجان شوم، چون در آن مقطع احساس کردم این بهترین فرصت است که می‌توانم به ادامه تحصیل بپردازم.

 پس چطور شد یکباره سر از تیم ملی آذربایجان درآوردید؟

در آن مقطع شنیدم که مهماندوست تصمیم دارد سرمربی تیم ملی تکواندو این کشور شود. پس از پرس و جو در آذربایجان توانستم مهماندوست را پیدا کنم و از او خواستم که در انتخابی تیم ملی شرکت کند او هم موافقت کرد. قرار شد اگر در انتخابی موفق شدم به کارم ادامه دهم. ناگفته نماند بدون پارتی‌بازی خودم را ثابت کردم و در اردوی تیم ملی آذربایجان ماندم. این من بودم که به سراغ مهماندوست رفتم، اما شنیده‌ام که بر عکس این موضوع را مطرح کرده‌اند.

پس با این حساب مهماندوست شما را به تیم ملی آذربایجان اضافه نکرده است؟

به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد. من خودم برای رسیدن به تیم ملی آذربایجان تلاش کردم و این موضوع هیچ ارتباطی به مهماندوست ندارد. حتی این صحبت‌ها را به مسئولان فدراسیون نیز بارها گفته‌ام.

آیا با شرایط فعلی تمایلی برای فعالیت در لیگ برتر داری؟

خیلی دوست دارم که در لیگ برتر فعالیت کنم، اما متأسفانه با فضای فعلی بعید می‌دانم که بتوانم در لیگ فعالیت کنم. البته فکر نمی‌کنم مشکلی باشد، اما این حاشیه‌ها احتمالاً اجازه فعالیت من را در لیگ برتر نخواهد داد.

گویا شنیده شده از لحاظ مالی آذربایجان شما را به خوبی حمایت می‌کند آیا این موضوع صحت دارد؟

اولویت حضور من در کشور آذربایجان ادامه تحصیل است. حالا در کنار ادامه تحصیل به ورزش نیز ادامه خواهم داد. اصلا از لحاظ مالی آن طور که رسانه‌ها مدعی شده‌آند نیست. باور کنید اگر در لیگ برتر ایران فعالیت می‌کردم از لحاظ مالی بیشتر ساپورت می‌شدم. من باز هم می‌گویم به خاطر پول به این کشور نیامده‌ام. آینده‌ نگری کرده‌ام و می‌خواهم با ادامه تحصیل به اهدافم برسم.

آیا پس از اینکه به عنوان فنی‌ترین بازیکن در مسابقات جام جهانی انتخاب شدی فدراسیون تکواندو آذربایجان جایزه ویژه‌ای به شما پرداخت کرده است؟

پس از کسب مدال طلا و عنوان فنی‌ترین بازیکن جام جهانی به هیچ عنوان نگاه خاصی به من نشد. همان پاداشی که به دیگر تکواندوکاران تیم دادند به من هم پرداخت کردند.

اما اینجا گفته می‌شود آذربایجانی‌ها به تکواندوکاران ایرانی پول‌های زیادی می‌دهند.

متأسفانه در مورد مبالغ قرارداد ما بزرگ‌نمایی شده است. اینکه گفته می‌شود به پای ما دلار می‌ریزند، اصلا صحیح نیست. متاسفانه پس از حضور ما در کشور آذربایجان برخی‌ها مدعی شده‌اند که ما به خاطر یک مشت دلار به آذربایجان رفته‌ایم، اما باز هم می‌گویم، اینجا، آذربایجان خبری از پول و دلار نیست.

امکانات فدراسیون آذربایجان برای تیم ملی کشورشان چطور است؟

امکانات تمرینی ما همان طور که سرمربی تیم ملی گفته، خیلی تعریفی ندارد، اما نمی‌دانم چرا این همه حضور ما در اینجا حاشیه‌ ساز شده است.

آیا تصمیم دارید در تیم ملی آذربایجان به فعالیت خود ادامه دهید؟

اگر مشکلی پیش نیاید در کنار ادامه تحصیل به فعالیتم در تیم ملی آذربایجان ادامه خواهم داد. البته ناگفته نماند تمرکزم را بیشتر روی تحصیلاتم گذاشته‌ام.

صحبت‌ پایانی شما ؟

باز هم می‌گویم من با رضا مهمان‌دوست در آذربایجان آشنا شدم و پیش از آن بین من و سرمربی تیم ملی این کشور هیچ دوستی وجود نداشت، شاید این طور راحت‌تر باشد که بگویم برای اولین بار از نزدیک او را در آذربایجان دیدم.