به گزارش افکارخبر، صادقی در این باره گفت: من می‌خواستم از آقای مایلی کهن قدردانی کنم ایشان خدمات زیادی در سایپا انجام داده و هر حرفی می‌زند از سر خیرخواهی و دلسوزی است.

 

باخت به تراکتور و ذوب، کار ما را در لیگ سخت کرد

 

خدا را شکر در حال حاضر همه چیز در سایپا خوب است. ما لیگ را خوب شروع کردیم و حالا توانستیم جزو تیم‌های مدعی باشیم. سایپا در سال‌های اخیر در تیم‌های میانه جدول بوده ولی امسال هدف‌گذاری باشگاه بر این مبنا بود که ما بتوانی سهمیه آسیایی بگیریم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد. البته ما کار سختی برای کسب سهمیه داریم و با تیم‌هایی مثل ذوب و صبا رقابت نزدیک با امتیازهای نزدیک به همی داریم. البته ما در ابتدای فصل نتایج خوبی گرفتیم و تا رده دوم جدول هم بالا آمدیم ولی متاسفانه باخت ما به ذوب و تراکتور باعث شد که شرایطمان تغییر کندو کار را برای ما سخت کرد. امیدوارم که در ادامه با تلاش بچه‌ها بتوانیم همین روند را حفظ کنیم و سایپا را جزو سه تیم بالای جدول حفظ کنیم. ما در سایپا ۲۵ بازیکن داریم که بیشتر آنها جوان هستند در طول فصل طبیعی است که مصدومیت و محرومیت پیش می‌آید و به همه بازیکنان هم‌بازی می‌رسد. ما بازیکنان خوبی مثل ترابی داریم که تا آخر فصل زمان زیادی دارند که خودشان را نشان دهند.

 

اگر به سرخابی می‌رفتم، احترام فعلی را نداشتم

 

شما از من می‌پرسید که اگر به استقلال و پرسپولیس می‌رفتم شرایط فوتبالی‌ام تغییر می‌کرد. باید در این مورد بگویم که این مساله کاملاً طبیعی است که بازیکنان سرخابی بیشتر به چشم می‌آیند و برای رسانه‌ها هم به خاطر هواداران دوتیم، جذابیت بیشتری دارند. ولی من اگر به تیم‌های قرمز یا آبی می‌رفتم به‌طور حتم این تداومی را که حضورم در سایپا برایم داشته را نمی‌توانستم کسب کنم. احترام خاصی که مدیران و مدیرعاملان سایپا به من می‌گذارند و در جامعه فوتبال به عنوان یک بازیکن وفادار از من یاد می‌کنند، برای من کافی است و برایم میلیاردها تومان می‌ارزد. خوشبختانه در طول این سال‌ها مبالغ قرارداد من هم رسانه‌ای شده است و همه می‌دانند که من مبالغ بالایی را هم دریافت نکرده‌ام. همیشه سعی کرده‌ام بازیکن مفیدی باشم و از اینکه در جامعه فوتبال به خاطر حضور مستمر من در سایپا به من احترام می‌گذارند، راضی هستم. اما اینکه من در سایپا بمانم و به تیم دیگری نروم، انتخاب من است و نمی‌توان آن را برای همه بازیکنان الگو قرارداد. بسیاری از دوستان من هم بودند که در این سال‌ها به تیم‌های دیگر رفتند و در آنجا هم موفق بودند.

 

از رسانه‌ها بابت حمایت از من متشکرم

 

* حتی بازیکنان محبوب استقلال و پرسپولیس هم بعد از خداحافظی فراموش می‌شوند ولی شما با دانسته تمام جوانب تیم بی تماشاگر سایپا را انتخاب کردید.

- صادقی: خیلی از بازیکنان به خاطر شهرت استقلال و پرسپولیس را دوست دارند. ولی من هم به خاطر استمرار حضورم در سایپا باعث شدم که همه ابراهیم صادقی را با سایپا به یاد بیاورند. به هر حال شهرت جذاب است ولی همان‌طور که گفتم من این احترام را بیشتر می‌پسندم. البته این را هم باید بگویم که من از ورزش سه و رسانه‌ها بابت حمایتی که از من در کسب عنوان بازیکن اخلاق و همچنین ۴۰۰ بازی که برای سایپا انجام دادم، متشکرم. آنها با برجسته کردن این خبرها به من کمک کردند. درست مثل کاری که رسانه‌ها برای دو تیم استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهند.

 

به خاطر اینکه سرخابی نبودم، با 7 گل و 12 پاس گل ملی‌پوش نشدم

 

* قبول دارید که حضور شما در استقلال و پرسپولیس می‌توانست امتیاز مثبتی برای شما داشته باشد مثل بازی مستمر در تیم ملی؟

صادقی: من ۱۶ فصل در سایپا بودم و ۱۱ سال بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بستم. به نظر من این امتیاز بزرگی برای یک بازیکن است که بتواند سال‌ها کاپیتان یک تیم باشد. ولی حرف شما هم درست است واقعیت این است که بازی سایپا فقط چهار بار در فصل مقابل استقلال و پرسپولیس دیده می‌شود و بازیکنان در این زمان فرصت دارند تا خودشان را نشان دهند. در حالی که لیگ ۳۰ بازی دارد. یادم می‌آید که در لیگ ۸۹-۸۸ من به عنوان هافبک دفاعی ۷ گل زدم و ۱۲ پاس گل دادم ولی به تیم ملی دعوت نشدم. در حالی که اگر یک بازیکن استقلال و پرسپولیس موفق به انجام این کار می‌شد صد در صد به تیم ملی راه پیدا می‌کرد.

 

لقب وفادار را با ۲۰۰ میلیون بیشتر، عوض نمی‌کنم

 

* کدام امتیاز مثبت با ملی پوش شدن شما در سایپا برابری می‌کند؟

- صادقی: شخصیت من و وجهه ای ای که از من در سایپا وجود دارد، برایم کافی است. اینکه به بازیکنی واژه وفادار اطلاق می‌شود با هیچ چیز دیگری برابری نمی‌کند. من اگر به خاطر 200 میلیون بیشتر و یا تیم ملی به تیم دیگری می‌رفتم، دیگر به من وفادار نمی‌گفتند. من از انتخاب خودم پشیمان نیستم و دوست دارم باز هم در آینده بتوانم برای سایپا مفید باشم.

 

فعلاً به خداحافظی فکر نمی‌کنم

 

* بسیاری از بازیکنان برای انتخاب سرخابی دور اندیشی می‌کنند و می‌دانند که با این انتخاب حضور در حرفه مربیگری هم آسان‌تر می‌شود. تا حالا به مربیگری در یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس فکر کرده‌اید؟

صادقی: من دوست دارم دوران مربیگری‌ام را هم در سایپا شروع کنم. من سالیان سال در این تیم کار کردم و خاطرات خوبی هم از سایپا دارم و امیدوارم که بتوانم کار مربیگری‌ام را هم از این تیم شروع کنم. البته من فکر می‌کنم برای آینده نمی‌توانم از حالا برنامه‌ریزی کرد من هم نمی‌توانم بگویم که آیا در سال‌های آینده در تیم دیگری مربیگری خواهم کرد یا نه و یا این‌که ممکن است به عنوان مربی روی نیمکت استقلال و پرسپولیس بنشینم. فعلاً فقط می‌خواهم روی فوتبالم تمرکز کنم و فکر می‌کنم که از لحاظ جسمی و روحی شرایط خوبی دارم و فعلاً قصد خداحافظی و حضور در عرصه مربیگری را ندارم.

 

باشگاهها قدر بازیکنان با وفا را بدانند

 

* درک حضور بازیکنان مثل شما آقای رجب‌زاده و یا حدادی فر در ذوب برای سالیان متمادی کمی سخت است؟

صادقی: رجب‌زاده و حدادی فر بازیکنان خوب ذوب آهن هستند که سالیان سال در ذوب حضور داشتند. امیدوارم باشگاه ذوب‌آهن هم قدر آنها را بدانند. این دو بازیکن بهترین پیشنهادها را به خاطر ذوب کنار گذاشتند، امیدوارم 3،4 سال بعد که دیگر کسی به آنها پیشنهاد نداد مسوولان باشگاه قدر این دو را بدانند و درک کنند که این بازیکنان بهترین سال‌های فوتبالی و جوانی‌شان را برای ذوب گذاشته‌اند، پس باید از آنها قدردانی کنند. درست مثل شرایطی که من در سایپا دارم.

 

پیشنهاد حجازی و دایی به من

 

شما از پیشنهاد استقلال و پرسپولیس به من سؤال کردید باید در این مورد بگویم که آقای دایی در فصلی که مربی پرسپولیس بود به من پیشنهاد حضور در پرسپولیس را داد ولی من در آن زمان جواب منفی دادم و ایشان هم دیگر اصراری نکرد به هر حال آقای دایی فوتبالیست بزرگ و مربی بزرگواری است. البته قبول دارم که گاهی اصرار و وسوسه باشگاهها باعث می‌شود که بازیکنان تصمیم به رفتن بگیرند. من در سال 86 هم که خدا بیامرز ناصر خان حجازی سرمربی استقلال بود، پیشنهادی داشتم یادم می‌آید که در آن دوران آقای منصوریان هم کاپیتان استقلال بود و خیلی هم به من لطف داشت ولی من ترجیح دادم که در سایپا بمانم.

 

حرف‌های مایلی کهن از سر دلسوزی است

 

شما از من خواستید که خاطره‌ای را عنوان کنم دوست دارم یادی بکنم از آقای محمد مایلی کهن که سال‌ها برای سایپا زحمت کشید و در ۵ فصل حضورش در سایپا بازیکنان زیادی را به لیگ معرفی کرد. درست است که در این 5 سال ما فقط یک مقام سومی به دست آوردیم ولی واقعاً نمی‌توان خدمات آقای مایلی کهن را نادیده گرفت. باید با آقای مایلی کهن کار کرده باشی تا متوجه شوی که من چه می‌گویم. البته ایشان مربی بسیار سخت گیری است، ولی از بازیکنانش با تمام وجود حمایت می کندو حتی برای موفقیت آنها از خودش هم می‌گذرد. به نظر من ایشان اگر هم حرفی می زند فقط از سر دلسوزی است. هرچند که می‌پذیرم گاهی زیان تندی هم دارد.

 

موقع تولد پسرم با سایپا در اردو بودم

 

در ۱۶ فصل حضورم در سایپا خاطرات تلخ و شیرین زیادی با این تیم دارم ولی آنچه که خیلی به یادم مانده است اینکه ۸ سال پیش پسرم پرهام که به دنیا آمد من کنار همسرم حضور نداشتم یادم می‌آید که می‌بایست با سایپا به اردو برویم برای همین هم همسرم را به بیمارستان بردم و خودم را به سفر رساندم و پدر خانم که خدا رحمتش کند، هزینه ترخیص همسرم را داد و من چند روز بعد برای دیدن همسر و فرزندم پرهام آمدم، اما امسال خیلی دلم می‌خواهد که بتوانیم در لیگ جزو سه تیم اول باشیم و بتوانیم به رقابت‌هایی آسیایی برویم.