به گزارش افکارخبر، سید علیرضا موسوی متولد 7 اردیبهشت 1370 در شهرستان مبارکه است که 3 قهرمانی در لیگ برتر ایران با تیم سپاهان، مقام سوم نوجوانان آسیا در کشور عمان در سال 88، راهیابی به جام‌جهانی نوجوانان در کشور تونس و مقام دهم جهان در بین 30 تیم شرکت کننده درسال 89، مقام سوم جوانان آسیا در تهران در سال 90 و راهیابی به جام‌جهانی جوانان در کشور یونان و مقام یازدهم جهان از بین 32 تیم شرکت کننده، مقام دوم انتخابی المپیک با تیم ملی بزرگسالان در سال 90 در کشور کره‌جنوبی، مقام سوم ملت‌های آسیا در کشور بحرین و راهیابی به جام‌جهانی هندبال درقطر در سال 2015 باتیم ملی بزرگسالان و سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان ایران از سال 88 تا به حال را در کارنامه خود دارد.

وی هم‌اکنون در لیگ هندبال رومانی و تیم دینامو بخارست عضویت دارد که در آخرین بازی خود به مصاف تیم گالاتی رفت و توانست با نتیجه 35 بر 25 حریف خود را شکست دهد. تیم دینامو با این برد جای خود را در صدر لیگ رومانی محکم‌تر کرد و عنوان قهرمانی نیم فصل لیگ برتر را از آن خود کرد؛ سید علیرضا موسوی هم با 89 گل زده سومین گل‌زن برتر دینامو بخارست شد. 

این بازیکن جوان و آینده‌دار تیم ملی هندبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایطش در لیگ رومانی اظهار داشت: واقعاً تمام شرایط در رومانی خوب و حرفه‌ای است. من هم که خوشبختانه توانستم به جایگاهی برسم که حضورم همیشه در ترکیب اصلی قطعی است. مردم در رومانی احترام خاصی برای بازیکنان هندبال و مخصوصاً لژیونرها قائل هستند و از نظر مالی هم که واقعاً شرایط عالی است. از قراردادی که با باشگاهم دارم راضی هستم و برای ادامه کارم هم از کشورهای مختلف از جمله آلمان، فرانسه، مجارستان، لهستان و... پیشنهاد دارم.

وی با اشاره به کنار گذاشتن چند بازیکن از تیم ملی هندبال توسط عرفان اسماعیلاگیچ خاطرنشان کرد: من تقریباً تنها دو هفته با عرفان کار کردم؛ یک روز در کرواسی، سه روز در تونس و 14 روز در قطر زیر نظر عرفان فعالیت کردم و شناخت بالایی از وی ندارم، اما به عقیده من او باید با بازیکنان صمیمی‌تر باشد، چراکه ما ایرانی‌ها نیاز به احترام و محبت داریم و کاملاً احساسی هستیم؛ اگر فردی با ما خوب رفتار کند حاضریم جان‌مان را هم برایش فدا کنیم، اما عرفان این شرایط را ندارد هرچند که من معتقدم احترام باید متقابل باشد.

لژیونر هندبال ایران با انتقاد از نحوه مربیگری اسماعیلاگیچ، عنوان کرد: به نظر من عرفان دانش تاکتیکی چندانی ندارد؛ من در اروپا بازی کرده‌ام و مربیان مختلف را دیده‌ام و این حرفم را در مقایسه مربیان اروپایی مطرح می‌کنم. در تونس که بودیم عرفان خطاب به ملی پوشان گفت شما در حدی نیستید که من بخواهم به شما تاکتیک بدهم؛ چه بسا اگر ما تاکتیک مناسب در بازی‌های مختلف اتخاذ می‌کردیم شرایط‌مان کاملاً فرق می‌کرد.

موسوی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون هم باید به ملی‌پوشان احترام بگذارند و قدر آنها بدانند، ادامه داد: بعد از هر تورنمنت نه تنها پاداشی به ما داده نشد، حتی مسئولی نیامد و به ما خسته نباشید هم نگفت تا اینکه بعد از مسابقات انتخابی المپیک مهدوی، رئیس فدراسیون قول داد حواله 25 میلیونی خرید خودرو به بازیکنان بدهد. شاید خنده‌دار باشد بدانید که در قطر تنها 300 دلار به ما دادند، این در حالی است که من در رومانی بعد از هر پیروزی بین 300 تا 500 یورو به عنوان پاداش دریافت می‌کنم.

وی افزود: زمانی که من برای همراهی تیم ملی به قطر رفتم 5 بازی باشگاهی تیمم را از دست دادم و با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که در این مدت می‌توانستم 2500 یورو از تیم باشگاهی‌ام بگیرم، اما قید پول را زدم و به عشق تیم ملی کشورم به قطر رفتم. ما عربستان، بحرین، عمان و... را شکست دادیم، اما تنها 300 دلار گرفتیم. فکر می‌کنم ارزش بازیکنان و موفقیت‌های آنها بیشتر از این ها باشد.

لژیونر ملی‌پوش هندبال ایران با اشاره به بازیکنانی که از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند، گفت: رجبی چند سال برای تیم ملی زحمت کشید و شاید تنها بازیکنی باشد که در ایران همه دوستش دارند، اما سرمربی در قطر به وی بازی نمی‌داد. شرایط میلاد مسائلی هم که کاملاً مشخص است؛ اون جزو بهترین بازیکنان آسیا در پست خودش است. شب آخر در قطر دیدم که عرفان در حال صحبت کردن با میلاد است و شنیدم که خطاب به وی می‌گفت وقتی به ایران برگشتی خوب تمرین کن تا آماده باشی، چراکه مسابقات حساس و مهمی در پیش است.

موسوی خاطرنشان کرد: به یاد دارم که در آن شب مسائلی به شدت سرما خورده بود و عرفان زمانی که این موضوع را متوجه شد از وی بخاطر زحماتش تشکر کرد و یک قرص هم برای وی آورد تا زودتر بهبود پیدا کند؛ با تمام آن چیزهایی که من دیدم و شنیدم باید بگویم که به عقیده من میلاد مسائلی را عرفان از تیم ملی خط نزده! اگر خط زده که باید بگویم وی دروغگو است.

ملی‌پوش هندبال ایران اظهار داشت: جلال کیانی از بازیکنانی است که بسیار تاثیرگذار است و کمتر دیده شد. وی در جام‌جهانی بسیار به تیم ملی کمک کرد، اما در مسابقات انتخابی المپیک بعد از بازی دوم به سکوها منتقل شد. آقایان اگر می‌خواهند جوانگرایی کنند باید بدانند که این بازیکنان بین 25 تا 28 سال سن دارند؛ در حالی که یک هندبالیست حتی تا سن 40 سالگی هم می‌تواند بازی کند. متاسفانه آقایان در فصل برداشت، ملی‌پوشان را کنار گذاشتند.

وی در پایان گفت: اگر ایران می‌خواهد در مسابقات پیش‌رو بهترین نتیجه را کسب کند باید با تمام نفرات اصلی وارد رقابت‌ها شود وگرنه شک نکنید که در بحرین سوژه حریفان خواهیم شد، چراکه در آنجا دیگر تیم‌ها با قدرت ظاهر خواهند شد. به عقیده من حتی مهدی بیجاری و مجتبی کرمیان که هم‌پستی‌های من هستند هم شایسته حضور در تیم ملی هستند.