به گزارش افکارخبر، محمد بنا در خصوص برگزاری جلسه فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود و صحبت‌ها و مطالب مفیدی مخالفان و موافقان سوالاتی پرسیدند و من نیز جواب دادم و در نهایت نیز توافق شد تا برخی نفرات در جام تختی روی تشک بروند، البته کشتی گرفتن این نفرات به این معنی نیست که آنها در پیست خواهند رفت و تنها نفرات وارد فرآیند انتخابی شدند و باید از این پس مبارزه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای فنی از عملکرد چند ماهه کادر جدید رضایت داشت یا خیر، گفت: همه از مدت زمان طی شده رضایت داشتند، البته ما برنامه تمرینی نیز داشتیم و در این مدت برای تمرینات چندین بار اعضای شورا را دعوت کردیم و آنها نیز تمرینات را از نزدیک مشاهده کردند. اعضای شورا راضی بودند و من نیز خوشحالم که چنین تعاملی به وجود آمده است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان خاطرنشان کرد: این مسابقات برای فدراسیون کشتی است و کشتی‌گیران در آن حضور پیدا خواهند کرد. در این دو روز کشتی‌گیران ما دیگر ملی نیستند و کشتی‌گیرانی باشگاهی به حساب می آیند، البته هدف اصلی برگزاری مسابقات تأمین مالی کشتی‌گیران است تا بتوانند باقی راه را تا المپیک راحت طی کنند و این پول می‌تواند به کشتی‌گیران آرامش بدهد.

بنا ادامه داد: البته اگر حریفی هم راهی این مسابقات شود، خوب است ولی در مجموع چندان این مسابقات به من مربوط نیست. من کلاً موافق هیچ لیگی نیستم و تنها به خاطر تأمین مالی کشتی‌گیران معتقدم که لیگ برگزار شود. من حتی به سوریان و رضایی هم گفتم که می‌توانند در لیگ روی تشک بروند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا انتخاب نفرات جدید در جلسه‌ اعضای شورای فنی مخالفانی داشت یا خیر، عنوان کرد: همه اعضای شورا موافق بودند و حتی دبیر و رئیس فدراسیون نیز در جلسه حضور داشتند اما اینکه کسی مخالف باشد را من ندیدم، البته اینکه عنوان می‌شود کشتی‌گیران شاید از مجوز دادن به کشتی‌گیران جدید ناراضی باشند، درست نیست و کشتی‌گیر وظیفه‌اش کشتی گرفتن است و در کنار آن فرآیند نیز باید رعایت شود و البته من نیز حق و حقوقی دارم و این حق و حقوق متعلق به سرمربی تیم است. اسامی که من مطرح کردم همگی سابقه قهرمانی دارند و حتی اخباری از برخی نفرات کوچکتر است اما مهمترین اصل برای من این است که تا المپیک باید شرایط رقابت کامل وجود داشته باشد و کسی در وزنی آرامش نداشته باشد. به نظر من باید نفراتی به اردو بیایند که از اول تا آخر اردو بجنگند و آماده باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: اینکه کشتی‌گیر ناراضی است، ایرادی ندارد. مهم این است که ما پیروز شویم. اگر 50 نفر بخواهیم به قله کوه صعود کنیم، مهم فتح کردن است و شاید همه نتوانند به قله برسند. ما تا المپیک شاید حدود 47 نفر را در کنار تیم داشته باشیم اما همه در المپیک روی تشک نمی‌روند و تنها 6 نفر خواهند جنگید ولی باید همه به این 6 نفر کمک کنند تا با غیرت تعصب، جنگندگی و تا آخرین نفس کار کنند و در نهایت پرچم ایران را به اهتزاز درآورند.