به گزارش افکارخبر، همان آرایش مو و همان شکل و شمایل... اما تفاوت عمده روزبه چشمی تابستان 94 با مهره ثابت خط هافبک تیم‌های امید ایران و استقلال ثبات او در حضور در ترکیب ثابت تیم و بازی‌های درخور توجه اوست. مهره فصل پیش صبای قم حالا به بازی مقابل تیم سابقش رسیده است و همزمان اخباری از مدیربرنامه‌هایش به گوشش خورده که از میل و رغبت باشگاه‌های اروپایی برای به خدمت‌گیری‌اش خبر می‌دهند. کاپیتان تیم امید ایران درباره المپیک 2016 ریو هم آرزوهایی در سر داشت که درباره‌شان با امیدواری زیادی حرف می‌زد.

سرمای تبریز آزاردهنده‌تر بود یا فضای ورزشگاه؟

سرما که زیاد آزاردهنده نبود... البته انتظار هوای سردتری را می‌کشیدیم ولی از آنی که فکر می‌کردیم بهتر بود. یعنی سرد بود ولی می‌شد تحمل کرد.

 

زمین هم یخ‌زده به نظر می‌آمد!

بله ولی بازهم تکرار می‌کنم که ما انتظار خیلی بدتر از آن را می‌کشیدیم. می‌توانم بگویم که وضعیت زمین ایده‌آل بود.

بازی چطور بود؟

10، 12 دقیقه اول هر دو تیم شرایط خوبی نداشتند. هم ما و هم تراکتوری‌ها بازی همیشگی‌مان را انجام نمی‌دادیم اما پس از آن دو، سه موقعیت روی دروازه‌ها ایجاد شد و در نیمه دوم ما خوب‌تر کار کردیم. یک موقعیت خوب را هم اخباری از برهانی گرفت. من از عملکرد تیم‌‌مان راضی بودم و حتی می‌توانم بگویم که می‌شد زمین را با برد ترک کنیم.

فکر می‌کردی که در تبریز بازی کنی، لباس استقلال تنت باشد ولی 6، 7 هزار تماشاگر در یادگار نشسته باشند؟

البته باتوجه به اتفاقاتی که در روزهای قبل از بازی رخ داده بود می‌شد پیش‌بینی کرد ولی این همه سکوی خالی برای‌مان تعجب‌آور بود. در واقع ما وقتی فصل پیش با صبا به یادگار آمدیم از این بیشتر جمعیت آمده بود. گرچه هرگز ظرفیت پُر این ورزشگاه را ندیده‌ام.

در برنامه 90 هم که مشخص شد قهرمانی یک پنالتی به سود شما نگرفته است!

این بار اول نیست که در فوتبال اشتباه داوری رخ می‌دهد و آخرین بار هم نخواهد بود. به هر حال غیر از آن صحنه من معتقدم که ما اگر در زدن ضربات آخر بیشتر دقت می‌کردیم بدون آن خطا هم می‌توانستیم برنده باشیم.

نظرت درباره خداحافظی قهرمانی چیست؟

به او خسته نباشید می‌گویم. من خیلی سابقه بازی کردن با قضاوت او را نداشتم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. فکر هم می‌کنم که باید به تصمیمی که گرفته است احترام گذاشت.

در تقابل با هافبک‌های تراکتورسازی چه نمره‌ای به خودتان می‌دهی؟

تراکتورسازی برعکس ما که هافبک‌هایمان اغلب فیزیکی هستند بیشتر تکنیکی فوتبال بازی می‌کند و فکر می‌کنم که ما از همان ابتدای بازی ‌توانستیم آنها را خوب کنترل کنیم. من و امید (ابراهیمی) وظیفه‌مان تخریب حرکات و توپ‌هایشان بود که غیر از 10 دقیقه اول در سایر اوقات بازی ما همواره در تقابل با آنها موفق‌تر بودیم.

از این تساوی راضی هستی؟

نه! ما می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم و صدر را ندهیم ولی متأسفانه نشد دروازه‌بان تراکتورسازی خیلی خوب بود.

دوباره صدر را پس می‌گیرید؟

قول می‌دهم که این اتفاق به زودی می‌افتد. ما از ابتدای فصل صدرنشین بودیم و با همه احترامی که برای رقبا قائل هستم اما می‌گویم که مطمئناً دوباره به صدر برمی‌گردیم. استقلال خوزستان هم این هفته با ذوب‌آهن بازی دارد و فرصت خوبی برای ماست که به صدر برگردیم.

پنج‌شنبه با تیم فصل پیش خودت بازی دارید!

صبا ابتدای فصل مشکلاتی داشت و نتوانست نتایج خوبی کسب کند اما به مرور زمان امتیازات خوبی جمع کرد و حالا هم در رده‌های بالای جدول است...

.... این صبا چه اندازه با صبای فصل پیش تفاوت پیدا کرده است؟

خب از نظر مهره نفرات جدید زیادی به این تیم اضافه نشده‌اند و شاید فقط 3 یا 4 نفر اما مهره‌هایی باتجربه هستند که پس از 4، 5 هفته اول تیم را جمع کردند و حالا هم این تیم با تکیه بر نفرات خوبی که دارد از نظر تکنیکی و تاکتیکی وضعیت خوبی دارد ولی ما صددرصد به این سه امتیاز نیاز داریم و باید با پیروزی دور رفت مسابقات را پشت سر بگذاریم.

تیم‌های علی دایی را چطور می‌شناسی؟

تیم‌‌های دایی اغلب فیزیکی بازی می‌کنند و استقلال هم از این نظر وضعیت خوبی دارد و مشکلی از این بابت نیست.

اوایل فصل گفته شد که تو از بوندس‌لیگای 2 پیشنهاد داری. حالا هم عنوان شده که از لیگ برتر روسیه و حتی بوندس‌لیگای یک پیشنهاداتی برایت رسیده است. خبر داشتی؟

خیر! هنوز مدیربرنامه‌هایم در این باره حرفی به من نزده است.

اگر پیشنهاد جدی باشد چه می‌کنی؟ چه تصمیمی می‌گیری؟

من در مرتبه قبل هم گفتم که تصمیم‌گیری در این باره را برعهده باشگاه و مدیربرنامه‌هایم می‌گذارم. من فعلاً همه تمرکزم روی این موضوع است که با استقلال یک قهرمانی کسب کنم. هرچه هم که درباره رفتن و نرفتن من صلاح باشد باشگاه تصمیم‌گیری می‌کند و قطعاً آنها بهترین مسیر را برای من می‌خواهند. من در وهله اول فکر و ذکرم استقلال است و سپس مسابقات مقدماتی المپیک.

دوست داری با سردار آزمون و عزت‌اللهی هم‌تیمی شوی؟

هر دوی آنها دوستان صمیمی من در تیم امید هستند و قطعاً بودن در تیمی که ایرانی هم دارد برایم رضایت‌بخش‌تر است اما این حرف‌ها هم بیهوده است چون هنوز چیزی مشخص نیست. البته شخصاً دوست دارم که در فوتبال پیشرفت کنم و تلاشم را هم خواهم کرد.

به اردوی تیم امید دعوت نشدی؟

از قبل گفته بودند که باتوجه به بازی ما در جام حذفی بازیکنان استقلال را دعوت نمی‌کنند.

از اوضاع تیم امید حرفی نمی‌زنی؟

شرایط خوبی داریم. فکر می‌کنم به مرزی از آمادگی که خواست کادرفنی تیم امید بود دست یافته‌ایم به ویژه در اردوی آخرمان هم خیلی خوب تمرین کردیم و قطعاً در اردوی آخر که ما نیستیم هم باز شرایط بهتر از قبل خواهد شد.

به عنوان کاپیتان تیم امید ایران، فکر می‌کنی تیم خاکپور در قواره‌های صعود به المپیک هست؟

تا اینجا که اکثر کارشناسان به این تیم مهر تأیید زده‌اند. تقریباً همه نفرات این تیم حتی نیمکت‌نشینانش در لیگ برتر فیکس بازی می‌کنند و از خوب‌های تیم‌شان هستند. ما در مسابقات آسیایی در غرب قاره هم با اقتدار بازی کردیم. هم تیم‌مان خوب است هم پشتیبانی‌اش با کمک آقای کاشانی همه چیز مهیاست تا این اتفاق بیفتد و امیدواریم که پس از سال‌ها به المپیک برویم و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنیم.

دل هواداران استقلال چه می‌شود؟

آنها هم ان‌شاءا... فردا به ورزشگاه بیایند و تیم را تشویق کنند تا با کمک‌شان در بازی مهمی که داریم برنده شویم و دل‌شان را شاد کنیم.