به گزارش افکارخبر، با نوازی دقایقی صحبت کردیم و او به سؤالات خبر‌ورزشی پاسخ داد.

 

مثل اینکه از نظرسنجی 90 ناراحت هستی؟

من بیشتر از حرف‌های فردوسی‌پور ناراحت هستم. فردوسی‌پور صحبتش را طوری جلو می‌برد که مخاطب را به سمت خاصی سوق بدهد. من به دوستانش پیامک هم دادم و اعلام کردم که ۴۵ بازی ملی دارم نه ۲۰ بازی اما او در برنامه‌‌اش من را با ۲۰ بازی ملی معرفی کرد. در ضمن من هیچ وقت در بازی‌های ملی بد کار نکردم.

از اینکه مهدوی‌کیا اول شد ناراحتی؟

این چه حرفی است؟ آقا مهدی دوست من است و فوتبال را با هم شروع کردیم و هم‌تیمی بودیم. حق مهدوی‌کیا بود که انتخاب شود. به‌هر ‌حال او در فوتبال اروپا روزهای درخشانی داشت و در تیم‌ملی هم خوب بود. به دوست خوبم مهدوی‌کیا تبریک بگویم که در این نظرسنجی اول شد. بسیار خوشحالم که در جمع چهار فوتبالیست‌برتر ایران در این پست قرار گرفته‌ام و باز خوشحالم که در این جمع دوم شده‌ام.

مثل اینکه گفته‌ای استقلالی‌ها برنامه 90 را تحریم کرده‌اند؟

بله، بیشتر استقلالی‌ها برنامه ۹۰ را تحریم کرده‌اند و آن را نگاه نمی‌کنند، شاید اگر همه استقلالی‌ها برنامه ۹۰ را می‌دیدند شرایط متفاوت بود. هواداران استقلال به خاطر حمایت‌های فردوسی‌‌پور از پرسپولیس و مسائل داوری این برنامه را نگاه نمی‌کنند. عادل شاید انکار کند ولی او پرسپولیسی است. او کاری کرده که دیگر برای تیم ما پنالتی یا خطا نمی‌گیرند که نمونه‌‌اش در بازی با تراکتور بود که پنالتی صددرصد ما را نگرفتند. در ضمن لحن صحبت عادل در مورد مجاهد خذیراوی بسیار بد بود. او گفت در میان این گزینه‌ها پژمان جمشیدی، جواد کاظمیان و مجاهد خذیراوی که آن افتضاح را به بار آورد هم بودند.

فکر می‌کنی زمانی که بازی می‌کردی، از لحاظ فنی در سطح مهدوی‌کیا بودی؟

من چیزی از مهدی کمتر نداشتم. اما مهدوی‌کیا هم بازی ملی بیشتری دارد و هم در کشور اروپایی بازی می‌کرد. من هم از اروپا پیشنهاد داشتم اما نگذاشتند بروم. در تیم‌ملی هم یک جریان مافیایی باعث شد تا به حقم نرسم. خیلی مواقع آماده بودم اما بازی‌ام نمی‌دادند یا اینکه بازیکن را از چپ می‌آوردند و در سمت راست بازی م،ی‌دادند. بهتر است به گذشته برنگردم. آن زمان هم مثل الان این همه رسانه نبود که بازی‌ها و عملکرد بازیکنان پوشش داده شود. کاش 10 سال دیرتر به دنیا می‌آمدم!

نوازی اشتباه می‌کند

اگر استقلالی‌ها 90 را تحریم کرده‌اند چرا رحمتی رأی آورد؟

محمد نوازی را دوست داریم و او را جزو بهترین هافبک‌های راست سال‌های گذشته این فوتبال می‌دانیم اما اعتقاد داریم سبک فوتبال نوازی جدا از استقلالی یا پرسپولیسی بودن با مهدی مهدوی‌کیا قابل مقایسه نیست. اینکه نوازی از اول نشدنش در نظرسنجی برنامه 90 ناراحت شده برای ما نامشخص است‌؛ طبیعی است که نوازی به دلیل سوابق بوندس‌لیگایی و ملی مهدوی‌کیا مقابل این بازیکن تاریخ‌ساز فوتبال ایران کم می‌آورد و مهدوی‌کیا اساساً باید با بازیکنانی مانند علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری وارد یک مسابقه نظرسنجی شود. اینکه نوازی می‌گوید دلیل رأی نیاوردنش این است که استقلالی‌ها 90 را تحریم کرده‌اند هم از آن حرف‌هایی است که برای ما اهل رسانه‌ها و حتی مردم عادی عجیب است‌؛ اگر استقلالی‌ها 90 را تحریم کرده بودند چرا مهدی رحمتی چندی پیش در همین برنامه صاحب اکثریت آرا شد؟ چرا رحمتی به عنوان بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد؟ حساسیت‌ها پیرامون مهدی رحمتی که خیلی بیشتر از محمد نوازی است‌؛ پس استقلالی‌ها 90 را تحریم نکرده‌اند؛ بلکه مخاطبان 90 به آنچه واقعیت ماجرا و حق مطلب بود رأی دادند. قضیه به همین سادگی بود...