علی دایی:قوانین کشک است

به گزارش افکارخبر،دایی در نشست خبری پیش از بازی مقابل استقلال گفت: با توجه به شرایط جدول بازی حساسی داریم. هم برای ما و هم برای حریف بازی حساسی است. ما به تساوی فکر نمی‌کنیم و دوست داریم به روند رو به رشد خود ادامه دهیم. حتما در استادیوم آزادی کار سختی داریم اما سعی می‌کنیم موفق شویم و پیروزی در این بازی دور از دسترس نیست.

 

مظلومی دوست خوب من است

او ادامه داد: با تمام احترامی که برای استقلال و آقای مظلومی که دوست خوب من هم هست قائلیم، مطمئنیم اگر بچه‌های ما بازی که مقابل ملوان انجام دادند بتوانند در زمین پیاده کنند، می توانیم از پس استقلال بربیایم. باید بگویم تساوی در این دیدار برای من راضی‌ کننده نیست.

 

نتایج ما نباید مقطعی باشد

دایی ادامه داد: من پیش‌بینی نمی‌کردم که تیمم کجای جدول قرار می‌گیرد. اما به همراه کادرفنی تیم امیدوارم بودیم که بتوانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم و بچه‌های ما نیز بازیکنانی هستند که می‌توانستند اهداف این تیم را پیاده کنند که این اتفاق هم افتاد.  از کادرفنی ممنونم که تمام تلاش خود را برای تیم گذاشتند از بچه‌ها هم تشکر می‌کنم که با تمام سختی‌ها توانستند تیم را به اینجا برسانند. بچه‌های ما می‌خواهند این نتایج مقطعی نباشد و مربوط به نیم فصل نباشد.

 

وی در مورد اهداف این تیم گفت: مطمئنا ما به کسب سهمیه فکر می‌کنیم. شاید به قهرمانی هم نیم نگاهی داشته باشیم اما هرچه خدا بخواهد اتفاق می‌افتد. ما سعی‌مان را می‌کنیم تا بهترین اتفاق برای صبا بیافتد.

 

تغییری لازم نداریم

دایی راجع به تغییرات این تیم در نیم فصل گفت: ما احتیاجی به تغییرات زیاد نداریم چراکه بازیکنان خوبی داریم. 40 درصد تیممان در ابتدای فصل عوض شده بودم و الان تیمی را که می‌خواهیم داشته باشیم در اختیار داریم.

 

توضیح درباره فرید کریمی

دایی در خصوص بازی نکردن فرید کریمی در این بازی گفت: با توجه به آیین‌نامه‌هایی که در فوتبال ما تصویب شده و خودشان هم مانده‌اند، اتفاقاتی می‌افتد که تعجب همه را برمی‌انگیزد. قبلا آیین‌نامه راجع به بازیکنان سرباز چیز دیگری بود و نوشته بود به محض اتمام سربازی می‌تواند در خدمت تیم سابقش باشد اما گویا الان عوض شده. متاسفانه قوانین من درآوردی در فوتبال ما زیاد شده است. ما الان 17 بازی انجام می‌دهیم و بعد می‌رویم به نیم فصل ... اصلا نیم فصل یعنی چه؟ چرا باید در این زمان پنجره نقل و انتقالات باز باشد. متاسفانه هر کسی هر جوری دلش می‌خواهد قانون وضع می‌کند. اگر فیفا گفته در یک نیم فصل یک بازیکن نمی‌تواند در دو تیم بازی کند، چرا در نیم فصل دوم ما شاهد این ماجرا همیشه هستیم؟ ما با توجه به قوانین و آیین‌نامه‌ای که آقایان وضع کرده بودند، کریمی را به بازی گرفتیم.

 

تفاوت برخورد با صادقیان و کرار

وی ادامه داد: در بازه زمانی مقرر سیاه‌جامگان شکایت نکرد و این موارد فقط در مملکت ما اتفاق می‌افتد. با تمام احترامی که برای حسن‌زاده قائلم و به شخصه او رادوست دارم، متأسفانه او می‌گوید که کمیته انضباطی می‌تواند در برخی مسائل دخالت کند. مسلما آیین‌نامه گفته بازیکن که خدمتش تمام شده باید برگردد به تیمش. می‌گویند فرید کریمی قبل از تعطیلات حق بازی ندارد، اما چرا تا الان جلسه‌ای تشکیل نشده من که فردا بازی دارم، چه باید بکنم؟ چرا تعیین تکلیف نمی‌کنید؟ من می‌دانستم که نمی‌خواهند بازیکنم جلوی ملوان بازی کند. جلوی استقلال هم نمی‌گذارم. زمانی که در پرسپولیس بودم پیام صادقیان را هم مثل آب خوردن محروم کرده بودند اما دیدید که با بازیکنی مثل جاسم کرار چگونه رفتار کردند. ما با این همه زحمت به اینجا رسیدیم و کسی فکر نمی‌کند که ما روی بازیکنانمان حساب باز کرده‌ایم.

 

قوانین کشک است!

دایی ادامه داد: بازیکنی که در تیم‌های نظامی بازی می‌کند، حقوق می‌دهند و ۱۵۰ هزار تومان به او می‌دهند، آیا ماهانه ۱۵۰ هزار تومان حقوق می‌تواند کفاف رفت و آمد او را بدهد؟ پس به هیچ عنوان حرفه‌ای به حساب نمی‌آید. تمام قوانینی که می‌گویید همه کشک است. باید به این مسائل درست دقت شود. به نظرم شما خبرنگاران  وظیفه بزرگی دارید، متأسفانه اکثر شما یا قرمز هستید یا آبی و به خاطر آن حسی که دارید شاید دلتان نیاید، اما اگر به این مسائل دقت کنید، باید مردم را روشن کنید. مگر می‌شود بازیکن با ۱۵۰ هزار تومان بازی کند و حرفه‌ای به حساب بیاید. اگر آب خالی هم بخورد ۱۵۰ هزار تومان می‌شود.

 

مردم قم حمایتمان کنند

وی راجع به نیامدن مردم قم به ورزشگاه گفت: باید مردم را درک کرد. استادیوم ما از مرکز شهر بسیار دور است و قشر متوسطی که فوتبال را نگاه می‌کنند، باید هزینه زیادی کنند. البته الان نسبت به سال قبل شرایط بسیار بهتر شده اما ما کاملا می‌فهمیم که مردم قم از ما و تیم صبا حمایت می‌کنند.