قلعه‌نویی 24 ساعت پس از این مسابقه در شرایطی که تیمش را آماده بازی حساس مقابل استقلال می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید تیمش در بازی مقابل استقلال اهواز نتیجه خوبی گرفته و سعی دارد این روند را در جام حذفی ادامه دهد. قلعه‌نویی می‌گوید: تیم استقلال اهواز همانطور که من و همکارانم پیش بینی کرده بودیم، حریف خیلی سختی بود و در زمین تختی ما را عذاب داد. به هر حال خوزستانی‌ها فوتبال را می‌فهمند و من مطمئنم این تیم اگر شرایط مدیریتی و مالی متفاوتی داشت، جایش در اینجای جدول نبود. پس قبل از هر چیز به بچه‌هایم تبریک می‌گویم که این 3 امتیاز حساس را از اهواز گرفتند تا ما با حاشیه امنیت نیم فصل را تمام کنیم.

 

وقتی از قلعه نویی درباره عصبانیتش از بازیکنان سرباز و حرف‌هایش در پایان بازی می‌پرسیم او اینطور جواب می‌دهد که: چنین چیزی نیست. من از بازی تیم ناراضی نیستم چون مسابقه دشواری را تمام کردیم واینطور نبود که چون استقلال اهواز در انتهای جدول است ما بازی راحتی را پشت سر بگذاریم. آنها پا به پای ما دویدند و برد ما به خاطر کیفیت خوب بازیکنانم اتفاق افتاد. آنها در یکی، دو هفته گذشته شرایط سختی داشتند و طبعا از نظر تمرکز کمی عقب هستند و شاید این مساله روی نمایششان تاثیرگذاشته والا همه می‌دانند که تراکتور بازیکنان خیلی خوبی دارد و یک تیم بزرگ است با هوادارانی که در تمام ایران آنها را به تعصب و شورشان می‌شناسند. به نظر من ما هیچ بهانه‌ای برای ناکامی نداریم مگر آنکه خودمان کم بگذاریم.

 

سرمربی تراکتور در مورد بازیکنان سرباز تیمش می‌گوید: لابد شما هم با من اتفاق نظر دارید که سربازهای تراکتور سرمایه‌های فوتبال ایران هستند. شکی نیست که این همه بازیکن جوان در این سن با تجربه خوبی که از حضور در لیگ برتر کسب کرده‌اند، می‌توانند سال‌ها به تیم ملی کمک کنند وشرایط خوبی برای فوتبال ایران بسازند اما متاسفانه با یک قانون سختگیرانه آنها از حضور در تیم ملی محروم شدند که این مساله باعث شده به شدت از نظر روحی دچار مشکل بشوند. شما خودتان را بگذارید جای آنها مگر می‌شود یک بازیکن در همه فصل خوب بازی کند اما با وجودی که می‌داند می‌تواند در تیم ملی بازی کند، به تیم ملی دعوت نشود. به نظر من این بازیکن‌ها به اندازه کافی تنبیه شده‌اند و خوب نیست که آنها را بیشتر از این از خدمت‌رسانی به فوتبال ایران محروم کنیم. همه ما می‌دانیم که اصل بر عطوفت و حفظ سرمایه‌های ملی است و من به سهم خودم از مسوولان محترم نظام وظیفه درخواست می‌کنم، از تخلف این جوان‌ها بگذرند تا آنها دینشان را ادا کند. بدون شک آنها با این روش بهتر تخلفشان را که در خیلی از مواقع هم واقعا تقصیری در آن نداشتند، جبران خواهند کرد.

قلعه‌نویی با اشاره به این نکته که همچنان عقیده دارد فوتبالیست‌های ایرانی باید احسان حاج صفی را الگو قرار بدهند می‌گوید: احسان از 17 سالگی در فوتبال ایران چهره شده و یکسره درخشیده است و همیشه در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته و حالا هم که در بوندسلیگاست. من دیروز هم گفتم او به عنوان سرباز به تراکتور آمد اما با تمام وجودش بازی کرد چراکه هدفش بزرگتر از این حرف ها بود. بختیار و سروش و دیگر سربازان ما نیز درست مانند احسان هستند. آنها اگر فضای کامل را داشته باشند شایستگی حضور در اروپا را هم دارند. این چیزی است که باید همه فوتبالیست‌های ایران به آن توجه کنند، زود از موفقیت سیر نشوند و شرایط سخت پیشروی‌شان تاثیر نگذارد. من واقعا دلم می‌سوزد که این همه استعداد داریم که در سطح اول اروپا بازی نمی‌کنند. همین حالا در تراکتور چند جوان هستند که بازیشان در سطح یک آسیاست که انشااله سفیران آینده فوتبال ایران خواهند بود.

 

حرف پایانی قلعه‌نویی هم اهمیت بازی تیمش مقابل استقلال است او می‌گوید: من با تمام وجود از حق بازیکنان سرباز تراکتورسازی دفاع می‌کنم و آنها مثل فرزندان من هستند. ما به اتفاق آنها باید افتخاری دیگر برای مردم دوست داشتنی آذربایجان به ارمغان بیاوریم. استقلال حریف قابل احترامی است و دیروزهم نشان داد که چه شرایط خوبی دارد. ما باید با تمام قدرت به دیدار آنها برویم و انشااله که از این مسابقه روسفید بیرون می آییم و مردم تبریز را خوشحال می‌کنیم.