قاتل استقلال:می توانستم به ایران بازگردم

ایمون زاید 32 ساله که بین سال‌های 2014 تا 2015 در تیم صباح مالزی بازی می‌کرد، در گفت‌و‌گو با روزنامه ایرلندی «هرالد» چاپ دوبلین ضمن اشاره به رد پیشنهاد یک تیم عراقی گفت: من از باشگاه «زاخو» عراق پیشنهادی جدی داشتم. اطلاعات خیلی زیادی از آنها نداشتم و فقط این را می‌دانستم که آنها یک مربی خارجی و چند بازیکن خارجی دارند. این را هم می‌دانستم که آنها چیزهایی از من می‌دانند. من رویای سفر به نقاط مختلف جهان و انجام کارهای مختلف را دارم، ولی بازی در عراق شدنی نبود.

مهاجم پیشین پرسپولیس افزود: از پیشنهاداتی که از نقاط مختلف می‌شد، استقبال می‌کردم. اگر می‌‎خواستم می‌توانستم به ایران بازگردم و واقعاً دو مقطع حضورم در فوتبال ایران با دو باشگاه مختلف را دوست داشتم. با این حال اگر اوضاع طبق خواسته‌ام پیش برود، در سال جدید فوتبالم را در آمریکا ادامه خواهم داد.

این بازیکن ایرلندی که اصالتی لیبیایی دارد، در ادامه از آرزوی‌اش برای بازی برای تیم ملی لیبی گفت و اظهار داشت: امیدوارم بار دیگر بتوانم برای تیم ملی لیبی بازی کنم. آنها بنا به دلایل روشن و جنگ داخلی نمی‌توانند در خانه خود بازی کنند. با این حال اگر بشود، دوست دارم که با لیبی در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 شرکت کنم.