محسن بنگر می‌گوید یک پرسپولیسی قدیمی است و برای آنکه حرف خود را به ما ثابت کند برای اولین بار داستانی جالب تعریف کرد. مدافع بلندبالا و شمالی سرخپوشان اعتراف کرد که سال‌ها پیش و زمان مربیگری «مت‌کوویچ» به ورزشگاه کارگران آمده و در تمرین پرسپولیس تست داده اما... بهتر است خودتان ادامه حرف‌های محسن بنگر را بخوانید که خواندنی است.

 

شنیدیم آنقدر سرحال و قبراق تمرین می‌کنی و توپ می‌زنی که از حالا صحبت از تمدید قراردادت در باشگاه است؟

خبر خاصی که نیست اما سعی می‌کنم خوب تمرین کنم و بهتر استراحت. از همه زودتر سر تمرین می‌آیم و از همه هم دیرتر می‌روم چون باید مراقب آمادگی جسمانی خودم باشم.

این اواخر علی کریمی هم ‌چنین اخلاقی داشت.

علی کریمی که زودتر از همه ما می‌آمد. او یک استثناست.

در این سن و سال چه احساسی داری؟

باورتان نمی‌شود احساس یک جوان 26 ساله را دارم. فوتبال زندگی من است و فکر می‌کنم حداقل یکی، دو سال دیگر هم بتوانم در همین سطح توپ بزنم.

به طور حتم در پرسپولیس برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کنی درست است؟

شک نکنید! اتفاقاً می‌خواهم برای اولین بار یک خاطره را تعریف کنم تا بدانید چقدر پرسپولیسی هستم. سال‌ها پیش و زمانی که 15، 16ساله بودم روزی محمودخان خوردبین به شمال آمده بود. ما آنجا داشتیم بازی می‌کردیم و وقتی سرپرست سرشناس پرسپولیس را دیدم ذوق‌زده جلو رفتم و پرسیدم که آیا می‌توانم سر تمرین شما بیایم و تست بدهم؟ محمودخان هم بلافاصله جواب داد چراکه نه! با سفارش آقای خوردبین به ورزشگاه کارگران رفتم و یک هفته هم تمرین کردم.

زمان سرمربیگری علی پروین؟

نه، آن مقطع مت‌کوویچ سرمربی پرسپولیس بود و آقای امیر عابدینی هم مدیرعامل. البته رقابت با نفراتی مثل مهدی هاشمی‌نسب و بهروز رهبری‌فرد خیلی سخت بود و به همین دلیل رد شدم! شاید الان از محمودخان بپرسید به خاطر نیاورد اما یک هفته تمام در پرسپولیس تمرین کردم و از اول هم پرسپولیسی بودم.

جالب بود، رامین رضاییان می‌گفت در طول مسابقه پرسپولیس و گسترش‌فولاد، محسن بنگر به من گفته جلوی خودم را نمی‌بینم!

رامین یک مقدار شلوغش کرده است (می‌خندد و ادامه می‌دهد) هوا آلوده بود اما من فکر می‌کردم آن وضعیت به خاطر سرماست.

قبول دارید جلوی گسترش‌فولاد خوب نبودید؟

بد هم نبودیم. مهم سه امتیاز بازی بود که به دست آوردیم. البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که ما مهدی طارمی را نداشتیم.

یعنی مهدی طارمی این‌قدر تأثیرگذار است؟

مهدی در طول بازی موقعیت ایجاد می‌کند. تکنیک و سرعت خوبی هم دارد و به هر حال یک مهره تأثیرگذار برای ماست.

راستی چرا در پرسپولیس پنالتی نمی‌زنی؟

در تمرینات بد پنالتی نمی‌زنم. اتفاقاً برانکو به من گفت بعد از جری پنالتی‌زن اول تیم هستی و اگر به هر دلیلی او نزد تو باید بزنی.

آمادگی‌اش را داری؟

بله، در سپاهان و جام حذفی برای پرسپولیس پنالتی زدم و خراب هم نکردم. اگر این مأموریت به من واگذار شود و برانکو دستور بدهد حتماً پشت توپ می‌ایستم.

در نظرسنجی برنامه 90 به چه کسی رأی دادی؟

راستش را بخواهید شب بعد از بازی ما با گسترش بود و به دلیل خستگی خوابم برد ولی می‌دانم آقامهدی برنده شده است.

اگر قرار بود در این نظرسنجی شرکت کنی به چه کسی رأی می‌دادی؟

اگر بیدار بودم به طور حتم به مهدوی‌کیا رأی می‌دادم. هرچند معتقدم مجید نامجو و کرمانی‌مقدم اعجوبه‌ای بودند. فوتبال محمد نوازی را هم خیلی قبول دارم اما رأی من آقامهدی است.