با خودم عهد بستم برای پرسپولیس کری نخوانم

میثم مجیدی که به دلیل مصدومیت که در آخرین بازی استقلال در نیم فصل اول مقابل صبای قم به میدان نرفت در صورت تایید کادر پزشکی این تیم می تواند در بازی با تراکتورسازی تیمش را همراهی کند. او که حالا جوانی مثل امید نورافکن را پشت سر خود می بیند آرزوهای بزرگی در استقلال دارد و معتقد است که با ادامه این روند آبی پوشان می توانند نیم فصل حداقل یک جام را به دست آورند. در ادامه با میثم مجیدی را می خوانید.

*از وضعیت خودت بگو که چند هفته ای است دچار مصدومیت شده ای و حتی بازی اخیر استقلال را هم از دست دادی. 

نسبت به ابتدای مصدومیتم خیلی بهتر شدم. همین امروز هم به کلینیک دکتر نوروزی رفتم و فیزیوتراپی انجام دادم. قرار است امروز در تمرین تستی انجام دهم که اگر پایم مشکلی نداشت آن موقع خودم را همراه با سایر بازیکنان برای بازی با تراکتورسازی آماده کنم. 

*چقدر امیدوار هستی که در این بازی حساس به میدان بروی؟

همان طور که گفتم باید تست دهم و نظر کادر پزشکی در این باره مهم است. اگر مشکلی وجود نداشته باشد از فردا با تیم تمرین می کنم و با نظر کادر فنی می توانم مقابل تراکتورسازی به میدان بروم. 

*به نظرت استقلال در تبریز شانس زیادی برای صعود به فینال جام حذفی دارد؟

قطعا ما به پیروزی در این دیدار امیدواریم. تک بازی جام حذفی دیگر به میزبانی و میهمانی ربطی ندارد و باید هرچه داریم در همین دیدار ارائه دهیم. قطعا بازی سختی است. ما حدود 10 روز پیش هم در تبریز بازی کردیم و با شرایط چنین بازی بیشتر آشنا شدیم. فکر می کنم استقلال همه جوره برای این دیدار آماده است و کادر فنی هم استراتژی خود را برای صعود به فینال جام حذفی تدوین کرده است.

*بازی با صبا با اینکه حضور نداشتی اما استقلال به سختی توانست از سد حریف خود بگذرد و جمع امتیازات خود را به 30 برساند.

بازی خیلی خوبی بود. خدا را شکر در همان ابتدای بازی توانستیم گل برتری را به ثمر برسانیم. حتی معتقدم که 10 نفره شدن تیم خیلی به ما کمک کرد. صبایی ها هم انگیزه بالایی داشتند تا خودشان را به صدر جدول برسانند اما اخراج برزای انگیزه دو چندانی به بازیکنان استقلال داد تا این سه امتیاز را به منصور پورحیدری و بهنام برزای تقدیم کنند.

*از منصور پورحیدری گفتی، از وضعیت او در بیمارستان باخبر هستی؟

بله. من در همان روز اول که منصورخان در بیمارستان بستری شد چون در لیست استقلال نبودم به بیمارستان رفتم و جویای احوال او شدم. پورحیدری در همین فصل به شخص من کمک زیادی کرده و قبلا هم در اراک شاگرد او بوده ام. او مرد بزرگی برای فوتبال ایران است و از همه می خواهم برای سلامتی اش دعا کنند. امیدوارم زودتر به بهبودی کامل برسد و به جمع استقلالی ها برگردد تا قوت قلبی برای بازیکنان باشد.

 

*نیم فصل او به پایان رسید اما استقلال نتوانست در صدر جدول قرار بگیرد. تا اینجا نتایجی که کسب کردید را مثبت می بینی؟

موقعی که این تیم بسته شد هیچ کس توقع قهرمانی نداشت. 80 درصد بازیکنان این فصل استقلال برای اولین بار پیراهن این تیم را بر تن کردند و یکسری بازیکن جوان هم به تیم اضافه شدند که همین ها باعث می شد خیلی ها به نتایج استقلال خوش بین نباشند. خدا را شکر که اتفاقات به گونه ای رقم خورد و ما توانستیم نتایج خوبی در نیم فصل اول بگیریم و از همان ابتدای فصل خودمان را جزو مدعیان و بالانشینان جدول قرار دهیم. امیدوارم در پایان فصل نیز بتوانیم یک رتبه خوب و آبرومند برای استقلال به دست آوریم.

*تیم سابقت یعنی استقلال خوزستان عملکرد فوق العاده ای در این فصل داشته و در نهایت هم قهرمانی نیم فصل را از شما ربود. 

فکر می کنم مشکل این تیم در فصل گذشته من بودم. (باخنده) باشگاه استقلال خوزستان واقعا دارای ساختار است و بعد از دو سال سختی که پشت سر گذاشت این فصل نتیجه زحمات خود را گرفته است. عبدالله ویسی هم ثابت کرده لقب گواردیولا برازنده اوست و به دوران اوج خود بازگشته است.  به نظرم دلیل موفقیت این تیم در این فصل این است که ویسی تفکرات قدیمی خود را که از لیگ های پایین تر بازیکن انتخاب می کرد در پیش گرفته و به بازیکنان جوان اعتماد کرده است. کمتر مربی در فوتبال ایران پیدا می شود که چنین ریسکی کند و به بازیکنان ناشناخته میدان دهد.

*با این شرایط شانس قهرمانی استقلال را در پایان فصل چقدر می دانی؟

الان زود است درباره قهرمانی صحبت کنیم. همان طور که گفتم شاید کسی در ابتدای فصل از ما توقع قهرمانی نداشت اما حمایت کادر فنی باعث شد که حالا همه از ما توقع کسب دو جام را داشته باشند. امیدوارم در جام حذفی و لیگ موفق باشیم و حداقل بتوانیم یک جام به هواداران هدیه دهیم.

*از دست رفتن قهرمانی نیم فصل برای استقلال چقدر اهمیت داشت؟

به قهرمانی نیم فصل هیچ جایزه ای نمی دهند اما برای روحیه بازیکنان بسیار مهم است. با این حال امید ما از دست نرفته و فقط دو امتیاز با تیم صدرنشین فاصله داریم که خیلی زود قابل جبران است.

*در بازی صبا که در ترکیب استقلال حضور نداشتی امید نورافکن به عنوان یکی از بازیکنان جوان استقلال جای تو را گرفته بود. 

خوشبختانه وضعیت استقلال طوری شده که متکی بر اشخاص نیست و کارهای تیمی حرف اول را در تیم ما می زند. من هم خیلی دوست داشتم در این بازی در خدمت استقلال بودم و با تمام توانم کمک می کردم اما به هر حال باید بهبودی ام را کسب کنم و بعد به میدان بروم. خوشحالم که یک بازیکن جوان توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

*با اینکه استقلال این فصل نتایج خوبی را کسب کرده اما همچنان شاهد عدم استقبال هواداران از بازی های خانگی این تیم هستیم.

واقعا متاسفم. نمیدانم قضیه چیست که هواداران به ورزشگاه نمی آیند. شاید سردی هوا و گرانی بلیت دلیل این اتفاقات باشد. باور کنید دلخوشی ما همین هواداران می باشند. زمانی که می خواستم با استقلال قرارداد ببندم فکر می کردم در هر بازی که می خواهم برای این تیم به میدان بروم هواداران زیادی می آیند و تمام سکوها پر است اما حالا می بینم با اینکه ما تیم اول و دوم جدول هستیم باز هم سه، چهار هزار نفر بیشتر به ورزشگاه نمی آیند. البته در شهرستان ها وضعیت بهتر است اما در تهران استقبال آنچنانی نمی شود.

*از زمانی که به استقلال آمدی چند باری هم به تیم ملی دعوت شدی. امید داری بتوانی در پست دفاع چپ تیم کی روش جایگاه ثابتی پیدا کنی؟

خیلی خوشحالم که در اردوهای اخیر به تیم ملی دعوت شدم. از کی روش تشکر می کنم که به من اعتماد کرده و می خواهم خودم را در بازی های آینده به او ثابت کنم. خیلی سخت است که یک بازیکن خودش را به عنوان یار ثابت تیم ملی به کی روش نشان دهد اما من سعی دارم در اردوهای آینده تیم ملی این کار را انجام دهم.

 

*برخلاف بعضی از بازیکنان دیگر که این فصل به استقلال آمده اند به نظر می رسد که اهل کری خوانی برای پرسپولیس نیستی.

من روزی که به استقلال آمدم با خودم عهد بستم که به هیچ عنوان وارد حاشیه نشوم. از همان موقع سعی کردم سرم در کار خودم باشد و بهترین بازی را برای تیمم به نمایش بگذارم. اصلا دوست ندارم با کری خوانی و از این طور صحبت ها خودم را درگیر مسائل حاشیه ای کنم.

*در پایان اگر حرفی باقی مانده بگو.

از هواداران می خواهم که برای سلامتی منصور پورحیدری دعا کنند تا هرچه سریع تر بهبود پیدا کند. همچنین از آنها می خواهم در بازی های آینده استقلال به ورزشگاه بیایند و به ما دلگرمی بیایند.