حرف بزنم فوتبال منفجر می‌شود

سیدرضا غیاثی در مورد انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان، گفت: این انتخاب را به جامعه داوری فوتبال تبریک می‌گویم. خوشحالم که فیفا با انتخاب فغانی نشان داد که هیچ توجهی به بدعت بد فدراسیون فوتبال نکرد. بدعتی که در آن فدراسیون فوتبال علیرضا فغانی را نه از سوی کمیته انضباطی یا داوران که از سوی یک کمیته خلق الساعه محروم کردند. این بدعت روی فیفا اثرگذار نبود و فیفا فغانی را برای جام باشگاه‌های جهان انتخاب کرد و اکنون هم برای فینال جام باشگاه‌ها او را انتخاب کرده است. فینالی که در آن تیم‌های بزرگی چون بارسلونا در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: بعد از اتفاقات تبریز در حق فغانی کم لطفی شد زیرا دیواری کوتاه‌تر از دیوار داور پیدا نمی‌شود. به هر حال انتخاب فغانی برای فینال جام باشگاه‌های جهان نشان از توانایی زیاد این داور دارد. فغانی و محسن ترکی نشان داده اند که سطح داوران ما بالاتر از فوتبال ایران است. در گذشته فینال جام باشگاه‌های جهان را برترین داوران اروپایی و آمریکای جنوبی سوت زده اند و اکنون فیفا نشان داد که به داوران غیر اروپایی و آمریکای جنوبی هم توجه دارد. روشن ایرماتوف ازبکستان و علیرضا فغانی از ایران این فینال بزرگ را قضاوت کرده‌اند.

غیاثی تصریح کرد: انتخاب فغانی برای فینال جام باشگاه‌های آسیا نشان از این دارد که ناظران داوری فیفا به دقت عملکرد فغانی را در این مسابقات زیر نظر داشته‌اند. اگر فغانی و کمک‌هایش از سوی فدراسیون فوتبال ایران حمایت شوند می توانند در جام جهانی روسیه حضور داشته باشند.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد صحبت‌های محسن قهرمانی مبنی بر اینکه به صحبت‌های غیاثی توجهی نمی‌کنم زیرا او نه قضاوتی داشته نه پرچمی زده، گفت:آقای قهرمانی مردی نباید فتاده را پای زدن! اگر شما غیاثی را نمی‌شناسی و سن‌شما به داوری هایم قد نمی‌دهد می‌توانی از بزرگترهایت سوال کنی که در جام تخت جمشید قضاوت کرده‌ام. در ضمن شما همان فردی نبودی که آمدی پیش من و حسین عسگری گریه کردی تا یک داوری بگیری! آقای قهرمانی شما همان فردی نبودی که جان دخترت را قسم خوردی و گفتی آقای.... گفته که بازی را دربیاورم وگرنه چنین و چنان می‌شود؟! شما نگفتی که شاهدم هم آقای... است. اجازه بده من صحبت نکنم زیرا در آنصورت فوتبال منفجر می‌شود و دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. شما همان نیستی که نزد دکتر دادکان هم حرف‌های دیگر زدی!

غیاثی تصریح کرد: من مثل دوستانت نبودم که بخواهم بروم و علیه تو شهادت بدهم. نباید فتاده را پای بزنی ولی شما مثل فغانی و ترکی به خاطر اشتباه فنی محروم نشده بودی شما به خاطر مسایل انضباطی و پشت پرده محروم شده بودی. آن هم به گفته خودت برای یک خانم مستحق و فقط به خاطر دو میلیون تومان. من اگر گفتم بهتر بود به داوری برنمی گشتی بخاطر این بود که آبرومند‌تر از داوری کنار بروی. اگر هم می‌خواستی خداحافظی کنی آیا بهتر نبود به عنایت و اصفهانیان می‌گفتی تا برایت مراسم می‌گرفتند تا به قول دوستانت غریبانه نمی‌رفتی؟! من اگر گفتم بهتر بود برنگردی صلاح تو را خواستم. حرف بدی نزدم.