چیزهای که طارمی مدیون برانکوست

طارمی بعد از یک بازی غیبت، بازگشتی رویایی به ترکیب پرسپولیس داشت تا دو گل بزند و بارها خط دفاع راه‌آهن را آزار بدهد. او حالا دوباره به صدر رسیده و برای همه مهاجمان لیگ برتر خط و نشان کشیده. مهاجمی که اعتقاد دارد هیچ وقت نمی‌تواند رکورد علی دایی را بشکند اما این هدف را برای خود ترسیم کرده و برایش نقشه کشیده. طارمی که خیلی‌ها او را با دایی و پیوس مقایسه می‌کنند، علاقه‌ای به این قیاس‌ها ندارد و تاکید می‌کند که هیچ وقت خودش را با این دو مهاجم پرآوازه و محبوب مقایسه نکرده. خودش می‌گوید راه زیادی دارد تا بتواند به افتخارات آنها برسد. با طارمی یکی دو روز بعد از بازی مقابل راه‌آهن صحبت کردیم.

بازی با راه‌آهن بازگشت رویایی تو بعد از یک هفته غیبت در ترکیب پرسپولیس بود. انگار نه انگار که فشار بسیاری را تحمل می‌کردی. دو گل زدی و درخشان ظاهر شدی.

 فشار؟! فشاری روی من نبود. فقط از نظر مردم من تحت فشار قرار داشتم. در این روزها سعی کردم کار خودم را انجام بدهم و به نظرات مختلف احترام بگذارم. من فقط در یک بازی مقابل استقلال اهواز چند موقعیت خراب کردم. مقابل نفت که این همه جو علیه من به وجود آمد 4 پاس تک به تک به هم تیمی‌هایم دادم. فقط یک پنالتی از دست دادم که این اتفاق برای هر بازیکنی پیش می‌آید. من جز یک بازی در هیچ یک از بازی‌های پرسپولیس زیاد موقعیت خراب نکردم اما نمی‌دانم چرا برخی به من می‌گفتند گل نزن. حالا هم مهم نیست. همه چیز تمام شده و از حالا تمرکزم را روی بازی‌های بعدی پرسپولیس گذاشته‌ام تا باز هم گل بزنم و با تیمم به موفقیت برسم.

بازی زیبایی هم انجام دادید و خیلی راحت راه‌آهن را بردید. از بازی بگو و برنامه‌هایی که در زمین اجرا کردید؟

 ما از همان ابتدا روی بازی مسلط بودیم و در تمام دقایق، بازی در کنترل ما بود. فوتبال زیبایی را هم به نمایش گذاشتیم و در اکثر دقایق با پاس‌هایی که به یکدیگر می‌دادیم مالکیت توپ در اختیار ما بود. ما از همان ابتدا برای کسب سه امتیاز به زمین رفته بودیم و هدفمان باز کردن دروازه راه‌آهن در همان نیمه اول بود. خدا را شکر با بازی زیبایی که انجام دادیم به خواسته خود رسیدیم. فکر می‌کنم تیم ما استحقاق کسب سه امتیاز را داشت. خوشحالیم که توانستیم از فرصت‌های گل‌مان استفاده کنیم و به پیروزی برسیم.

با دو گلی که در این بازی به ثمر رساندی عنوان آقای گلی را دوباره به دست آوردی. خودت پیش‌بینی می‌کردی بتوانی دو گل در این بازی بزنی؟

 یادتان می‌آید قبل از بازی به شما گفته بودم که دو گل می‌زنم؟

دقیقا....

 به دلم افتاده بود که بعد از یک بازی غیبت، برمی گردم و برای پرسپولیس گل می‌زنم. البته هدف اول من در این بازی موفقیت پرسپولیس بود. گفتم خدایا پرسپولیس ببرد و اگر هم موقعیتی نصیبم شد گل بزنم. خوشحالم که به خواسته‌ام رسیدم. خواست خدا و تلاش همه بازیکنان پرسپولیس بود که گل بزنم و از این بابت واقعا خوشحالم. آن چیزی که برای من اهمیت داشت برد پرسپولیس بود. هیچ وقت دوست نداشته و ندارم به خاطر هدف‌های شخصی پرسپولیس موفق نشود. خوشحالم که به پیروزی رسیدیم اما اینکه با گل‌های من به پیروزی رسیدیم برایم شیرین‌تر بود.

هواداران هم در یک روز سرد از شما حمایت کردند تا پرسپولیس سه امتیاز را کسب کند. فکر می‌کنم آنها با تشویق‌های‌شان، آن توهین‌ها را از دل شما در آوردند...

 من هیچ وقت نگفتم که همه هواداران به ما بازیکنان توهین کردند. عده اندکی بودند که بعد از بازی مقابل نفت از ما انتقاد کردند. نباید ‌تر و خشک را با هم سوزاند. در روزهای اخیر وقتی انتقادها به سمت من می‌آمد تلاش می‌کردم از آنها درس بگیرم و خودم را برای آینده بسازم. همیشه دوست دارم پیشرفت کنم و در آینده مهاجم بزرگی شوم. ضمن اینکه همان هواداران که مرا در سرما و گرما تشویق می‌کنند، این حق را دارند که از من انتقاد هم بکنند. من ناراحت نیستم و همه چیز را فراموش کردم. یک بار دیگر از هوادارانی که در سرمای شهر قدس آمدند و ما را تشویق کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم که بازی ما مورد قبول شان واقع شده باشد.

البته برانکو هم در مصاحبه‌هایش مدام از تو حمایت می‌کرد. حتی زمانی که فرصت‌ها را از دست می‌دادی. این حمایت‌ها چقدر به تو کمک کرد تا دوباره گل بزنی و به صدر جدول گلزن‌های لیگ برسی؟

 برانکو از نظر فنی و همینطور اخلاقی یکی از بهترین‌هاست. او از وقتی به پرسپولیس آمده تاثیرات مثبت زیادی روی تیم گذاشته است. شما اگر بازی‌های ما را تماشا کنید می‌بینید که فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذاریم. پاس‌های زیادی به یکدیگر می‌دهیم و به نوعی تیکی‌تاکا بازی می‌کنیم. همه اینها مرهون زحمات ایوانکوویچ است. این نوع بازی کردن ما به خاطر تمرین‌هایی است که او طراحی کرده. طی این مدت هم برانکو سعی می‌کرد با من صحبت کند تا از این وضعیت خارج شوم. برانکو کمک زیادی به پیشرفت فوتبال من کرد و بابت همه چیز از او متشکرم.

نمی‌خواهی از دو گلی که به راه‌آهن زدی هم صحبت کنی؟ اصلا چرا خوشحالی نکردی؟

 می‌خواستم خوشحالی کنم اما دروازه‌بان راه‌آهن قبل از بازی و حتی بعد از شروع آن به من فحش می‌داد. من نگاهش می‌کردم اما چیزی نمی‌گفتم. فقط در دلم گفتم نوبت من هم می‌رسد تا تلافی کنم. وقتی گل زدم سمت او رفتم و نگاهش کردم. به او گفتم که با فحش دادن کار تو پیش نمی‌رود. تا صبح هم فحش می‌داد اتفاقی نمی‌افتاد چون پرسپولیس برای کسب سه امتیاز به زمین رفته بود و یکدل شده بودیم تا این بازی را ببریم.

راستی تو در مصاحبه‌های مختلف خودت را با علی دایی و فرشاد پیوس مقایسه کرده‌ای؟

 به هیچ وجه. من هیچ وقت خودم را با فرشاد پیوس و علی دایی مقایسه نمی‌کنم. آنها از مهاجمان بزرگ فوتبال ایران بودند اما همیشه سعی می‌کنم یکی از بهترین‌ها باشم و در آینده بتوانم مهاجم بزرگی شوم. یکی از اهدافم این است که روزی بتوانم رکورد علی دایی را بشکنم و آقای گل جهان شوم. البته این را می‌دانم که هیچ وقت نمی‌توانم این کار را انجام بدهم اما هر فوتبالیستی در زندگی فوتبالی‌اش اهدافی دارد و هدف فوتبالی من هم این است. باز هم تاکید می‌کنم که من هیچ جا خودم را با این دو مهاجم بزرگ مقایسه نکرده‌ام و برایشان احترام بسیاری هم قایلم.

وضعیت پای آسیب دیده‌ات چطور است؟

 خدا را شکر بهتر شده و کم‌کم می‌توانم تمرین کنم.

به همین خاطر نتوانستی تا آخر در زمین حاضر باشی؟ چه کسی مصدومت کرد؟

 فکر می‌کنم میلاد محمدی. دقیقه آخر نیمه اول به هوا پریدم تا ضربه سر بزنم اما میلاد ساق پایم را زد و درد وحشتناکی را تحمل کردم. دردش هم تمام نمی‌شد. به همین دلیل بین نیمه به برانکو گفتم شاید نتوانم تا آخر در زمین بمانم. اواخر بازی پایم گرفت و واقعا نمی‌توانستم بدوم. دلیلش هم بیماری‌ام بود. شب قبل از بازی مریض شدم و دل درد داشتم. به همین دلیل یک روز چیزی نخوردم. یعنی نمی‌توانستم بخورم. بدنم ضعیف شده بود اما تمام انرژی‌ام را گذاشتم تا برای پرسپولیس مثمر باشم چون زیاد دویده بودم در دقایق پایانی نتوانستم در زمین بمانم و به همین دلیل تعویض شدم. منتی هم نیست و وظیفه‌ام را انجام دادم. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانم با تمام قوا برای پرسپولیس بازی کنم.

پرسپولیس ابتدای فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت اما در ادامه، روند نتایج تیم‌تان تغییر کرد و در نیم‌فصل توانستید رتبه چهارم را به دست بیاورید. با این شرایط پرسپولیس می‌تواند در نیم‌فصل دوم روند خوبش را ادامه دهد و قهرمان لیگ شود؟

 تیم ما از پتانسیل بالایی برخوردار است. در ابتدای فصل بازیکنان خوب زیادی را جذب کردیم و همانطور که گفتم با تدابیر کادر فنی بازی‌های خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم. مطمئنا می‌توانیم همین روند را در نیم‌فصل دوم ادامه بدهیم و در انتها هم قهرمان شویم. همانطور که برانکو بارها گفته پرسپولیس یکی از گزینه‌های قهرمانی است به شرط اینکه خودمان تلاش کنیم و حاشیه‌ها را از تیم دور کنیم. با این شرایط خیلی امیدواریم که عنوان قهرمانی را بعد از چند سال برای پرسپولیس رقم بزنیم و هواداران را شاد کنیم.

مصاحبه را خودت تمام کن...

 می‌خواهم از مردم، بخصوص هواداران پرسپولیس یک درخواست ویژه داشته باشم. همه برای منصور پورحیدری دعا کنید تا زودتر از بیمارستان مرخص شود. وقتی شنیدم آقای پورحیدری در بستر بیماری است واقعا ناراحت شدم. از خدا می‌خواهم که این پیشکسوت ارزنده زودتر از بیمارستان مرخص شود و به جامعه فوتبال برگردد. این آرزوی قلبی‌ام است.