این روزها پرسپولیسی ها توانستند نتایج خوبی کسب کنند و جایگاهشان در جدول را بهتر کنند. با توجه به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، شایعه هایی مبنی بر تغییرات اساسی در ترکیب پرسپولیس به گوش می رسد که این موضوع هواداران این تیم را هم خوش حال کرده و هم نگران برای ادامه رقابت ها در لیگ.

 

در این خصوص برانکو ایوانکوویچ به اظهارنظر پرداخته که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

* شروع کنیم از زمانی که به ایران برگشتید، در هرج و مرج و تغییرات مدیریتی پرسپولیس آمدید، دلیل انتخاب این تیم در آن شرایط چه چیزی بود؟

- شما حق دارید، من دقیقاً در وخیم ترین اوضاع ممکن به ایران آمدم. اگر بخواهم به صورت تقریبی بگویم، حدود 3 سال است با پرسپولیس در حال مذاکره هستم، ولی همیشه اتفاقاتی رخ می داد که نتوانم به ایران بیایم. هیچ وقت فکر نمی کردم چنین باشگاهی با آن عظمت دچار این مشکلات باورنکردنی شود. مسئولان خواهش کردند و از من خواستند تا به آنها و پرسپولیس کمک کنم که این انگیزه ورزشی باعث شد من به ایران بیایم. دیگر انگیزه ام برای آمدن به پرسپولیس هواداران و رابطه خوبم با آنها بود. من 5 سال فوق العاده را در ایران سپری کردم که همین دلگرمی باعث شد من و همکارانم برای کار به ایران بیاییم.

 

* بلافاصله بعد از این که به پرسپولیس آمدید، کسانی که شما را به ایران آوردند از تیم جدا شدند. این موضوع تأثیری بر تفکرات شما نداشت؟

- نه، قبل از هر چیزی این مسائل بوند؛ ما اینجاییم که کار کنیم، کسانی هم که به تازگی آمدند شرایط من را پذیرفتند و مانع کار من نمی شوند. آنها هم آمده اند تا باشگاه را درست کنند و به ثبات برسانند. پرسپولیس باشگاهی است که بیشترین هوادار را در آسیا دارد و باید سازماندهی شود و به نتیجه مطلوب برسد.

 

* برانکو در اواخر فصل گذشته به پرسپولیس آمد، تیم منسجم و خوبی را بسته که اگر بدشانسی ها نبودند الان در صدر جدول قرار داشت، با این حال هوادران پشت تیم هستند با اینکه اتفاقاتی هم در جذب بازیکن افتاد که باب میل آن ها نبود. لیستی که ارائه داده بودید تهیه شد یا نه؟

- اول باید تشکر کنم از هواداران مان به خاطر حمایت های بی حدی که از خودشان نشان دادند. هنگامی که همه شروع کرده بودند به شک کردن در مورد موفقیت پرسپولیس، وقتی که علامت سوأل های بزرگی شروع به مطرح شدن بود تنها عاملی که صادقانه ما را حمایت کرد هوادار بود. می خواهم از صمیم قلب از آن ها تشکر کنم، وقتی در هفته چهارم فقط یک امتیاز کسب کرده بودیم به ورزشگاه آمدند و تیم محبوبشان را تشویق کردند که این مسئله انگیزه به خصوصی به ما داد که با تلاشمان حمایت های آن ها را جبران کنیم. حالا برمی گردیم به قبل از شروع لیگ و زمان نقل و انتقالات. وقتی تیم ها کامل بودند ما اردو را فقط با 7 بازیکن شروع کردیم، بازیکنان داشتند تک تک به تیم اضافه می شدند. تنها امید اصلی من این بود هسته اصلی تیمم را بتوانم حفظ کنم که موفق هم شدم. تنها بازیکنی که می خواستم و در اختیارم نبود محمد نوری بود که آن هم زودتر با تیم قطری توافق کرده بود. همیشه شرایط باب میل ما نیست، ما چند بازیکن برای تست آوردیم که با تأخیر به تیم اضافه شدند. به هر حال جدای از همه این حرفا در حال حاضر بازیکنان و کادر فنی با انگیزه ای که در اختیارم دارم می توانند اهداف ما را محقق کنند و پرسپولیس را به آن ابعاد باعظمتش برسانند. این رویه رو به رشد باریکنان مداوم است و هرگز متوقف نمی شود و من با تغییر در تیم هر 7، 8 ماه خیلی مخالف هستم.

 

* می خواهم در مورد چند بازیکن خاص صحبت کنیم و نظرتان را بدانم، اولین نفری که ذهن هواداران خیلی درگیر کرده گابریل است. او در بازی هایی که برای پرسپولیس انجام داد خیلی مؤثر واقع شد، آیا کنار گذاشتن گابریل فقط دلایل انضباطی داشت؟

- خیر، دلیل اصلی من برای کنار گذاشتن گابریل نداشتن ظرفیت و توانایی برای حضور در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بود. او به طوری کلی در تمرینات صحیح عمل می کرد ولی ارزیابی ما این بود که او بازیکنی نیست که بتواند انتظارات پرسپولیس را برآورده کند. من نمی خواهم وارد خصوصیات شخصی بازیکنان شوم اما مدرک اثبات حرف های من که مرتکب اشتباه نشدم می تواند تیم فعلی او باشد. او در تیم عربستان هم نیمکت نشین است و بازی نمی کند. حالا من از شما سوأل دارم، تفاوت گابریل با محسن مسلمان چیست؟

 

* مسلمان آماده این هفته های اخیر خیلی بهتر از گابریل است ولی او بازیکن با انرژی و درگیری نیست.

- گابریل و مسلمان مثل بره و شیر درنده هستند... به همین خاطر من گابریل را حذف کردم. درگیر شدن، جرأت مبارزه و قدرت حمله و هجوم از ارکان اصلی فوتبال مدرن هستند. مسلمان در سال های گذشته بازی آرام و بدون درگیری داشت اما حالا هم درگیر می شود، هم هجوم می آورد و هم حمله می کند. این کارهایی است که گابریل نمی توانست انجام بدهد.

 

* اگر روزی مسلمان محروم شود یا مصدوم چه کسی می خواهد جای او را پر کند؟ اصلاً جایگزینی دارد؟

- بله، فرشاد احمدزاده، میلاد کمندانی، محمد رحمتی و حتی امید عالیشاه می توانند در آن پست بازی کنند. آنها هم بازیکنانی هستند که به راحتی از پس این کار بر بیایند. ما در همه پست هایمان بازیکن باکیفیت داریم.

 

* یعنی برانکو قبول ندارد تیمش یک هافبک بازیساز کم دارد؟

- نه، چون هافبک های مدرن و آماده ای مثل احمدزاده، کفشگری، نوراللهی، مسلمان، کمندانی حتی خالقی فر داریم، کامیابی نیا هم که یک هافبک فوق العاده است.

 

* یکی از مسائلی که همیشه مطرح است و خودم شخص به آن اعتقاد دارم این است که پرسپولیس خیلی زود از گل زنی سیر می شود. به خاطر تفکرات شماست یا شرایط و استرس وارد به بازیکنان باعث شده این نتایج رقم بخورد؟

- شما از پیگیران قوی فوتبالی هستید. کدام تیم در لیگ امسال توانسته موقعیت های 100% گل زنی خلق کند؟

 

* مسلماً هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس نتوانسته این کار را بکند.

- حالا نظر شما چیست؟ ما می خواهیم گل بزنیم یا فقط شانسمان را امتحان کنیم!! متأسفانه داریم همه آن ها را هدر می دهیم. فلسفه کادر فنی، بازیکنان و باشگاه روی بازی هجومی است. هر چه حملات بیشتر باشد جذاب تر و مؤثرتر خواهد بود. در حال حاضر 5، 6 موقعیت پنالتی خراب کردیم باید چه کنم!

 

* به نظر می رسد تیم برانکو یک علی دایی کم دارد، نظر خودتان چیست؟

- بله، من این را قبلاً هم اعلام کرده ام. علی دایی یک گل زن جهانی بود نه فقط یک گل زن محلی. بیشترین گل هایش را در تیم ملی ایران و به تیم بزرگ به ثمر رسانده است. در 18 قدم قاتل بود و کاملاً می دانست توپ ها را به کجا بفرستند. طبیعی است که هر تیمی به بازیکنی با ویژگی های دایی احتیاج دارد تا به نتیجه برسد.

 

* خودتان اشاره کردید به روند گل نزدن های پرسپولیس، آیا این روند برای بار روانی روی تیم است یا بی دقتی مهاجمان؟

- گلزن به دنیا می آید و سپس اصالت می پذیرد. غریزه و تعصبی که به وجود می آید باعث گل زنی می شود. بازیکنی مثل مهدی طارمی حدوداً دومین فصلی است که در لیگ برتر بازی می کند، اگر 30% بیشتر از شانس هایش برای گل زنی استفاده می کرد آمار باورنکردنی در کارنامه اش ثبت می کرد. او به آن آرامش و بلوغ کامل نرسیده، اگر اعتماد به نفسش را افزایش دهد قطعاً موفق تر خواهد بود. از طرفی دیگر هم فشار گلزنی روی او تأثیر می گذارد این طبیعی است که گاهی خسته شود و از زیر مسئولیتش شانه خالی کند، البته باید شانس را هم در نظرم بگیریم.

 

* به نظر شما این مرز پختگی بازیکنان سودی هم به حال پرسپولیس دارد؟ با توجه به کوتاه بودن قراردادهایشان، قطعاً وقتی کمی پیشرفت می کنند می خواهند لژیونر شوند و از ایران بروند. پرسپولیس باید چه کند؟

- در این موضوع بحث زندگی و حرفه ای گری مطرح است. این کاملاً روشن است که در کنار شرایط مالی، جاه طلبی و انگیزه پیشرفت هم مطرح باشد. در سالی که من سرمربی تیم مذاکر بودم لوکا مودریچ را می خواستم، مدیران باشگاه من هم مبلغ پیشنهادی شان مثل تاتنهام بود. مودریچ به تاتنهام رفت چون برنامه داشت و می خواست در لیگ جزیره بازی کند تا بتواند به رئال مادرید برود. وقتی برنامه و آرزویی داشته باشی دیگر بحث مالی مطرح نیست؛ او اگر در کرواسی می ماند خیلی بیشتر از انگلستان پول در می آورد ولی او ورزش حرفه ای را انتخاب کرد.

 

* بنگستون هر وقت بازی کرده نشان داده که قابلیت بازی فیکس را دارد، دعوت شدنش به تیم ملی هندوراس هم نشان می دهد بازیکن قابلی باشد، اما شما کمتر از آن استفاده می کنید دلیلش چیست؟

- اول در یک چهارچوب کلی بگویم دوست ندارم در رسانه ها در مورد بازیکنانم ابراز نظر کنم اما در این مورد مشخصاً به شما توضیح می دهم. جری یک روز مانده به شروع لیگ به تیم ملحق شد که تا چند هفته اول هم مجوز رسمی بازی در لیگ را نداشت. به محض این که کارت بازی اش صادر شد به تیم ملی هندوراس دعوت شد و روز بازی به ایران برگشت. این را هم بگویم که کشور او با ایران 12 ساعت اختلاف زمانی دارد، تا با تیم هماهنگ شد و چپ و راستش را تشخیص داد دوباره به هندوراس رفت تا در اختیار تیم ملی کشورش باشد. در این میان علیپور و طارمی فرصتی پیدا کردند تا خودشان را نشان دهند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرند. من در مورد مایکا اومانیا و لوکا ماریچ هم به شما پاسخ کامل می دهم. بنگر و نورمحمدی در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتند. کدام تیم ها توانستند آن ها را در دوندگی عقب بگذارند و بیش از یک شانس روی ما ایجاد کنند؟ در بازی با گسترش یک شانس داشتند که آن هم روی اشتباه بنگر نصیبشان شد، یا در دیدار نفت تهران که با اشتباه رضائیان صاحب یک موقعیت روی دروازه شدند. استقلال اهواز سیاه جامگان یا تراکتورسازی هم که هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه ما ایجاد نکردند. من مشکلی در خط دفاعی پرسپولیس نمی بینم.

 

* ما مجبوریم و باید به تفکرات برانکو احترام بگذاریم چون این تفکرات نتیجه داده است. اگر جواب نمی داد حتماً با انتقاداتی مواجه می شد. نظر خودتان چیست؟

- بله، حرف شما درست است. اگر من اشتباه عمل می کردم بیشتر بازی ها را واگذار کرده بودیم. بنگر اوایل فصل ذخیره بود ولی وقتی بازیش خوب شد در تیم ثبات پیدا کرد.

 

* ما فکر می کنیم زمانی تیم برانکو در آن جایگاهی می رسد که هواداران انتظاراتش را دارند که مدت طولانی در پرسپولیس بماند و تفکراتش را عملی کند. ولی اخبار زیاد حکایت از زیاد ماندن برانکو در پرسپولیس نمی کند به دلیل پیشنهاد های مختلفی که به آن می شود. پرسپولیس یک فرگوسن می خواهد، نظر خودتان چیست؟

- این سوأل عالی بود. برای هر باشگاهی بسیار مهم است که در ترکیب کادر فنی ثبات و استمرار داشته باشد. در هر باشگاه حرفه ای، کار تیمی دچار نواساناتی می شود، نمی توان همیشه و مداوم رو به صعود باشد؛ ولی در هر تیم و باشگاهی می توان روند رو به رشد را دید و حس کرد که وقتی این روند مشاهده شود دلیلی بر تغییر کادرفنی نیست. در حال حاضر که به اینجای کار رسیدیم کارهای زیادی انجام دادیم اما هنوز به آن آماری که مد نظرمان هم هست نزدیک هم نشدیم. پرسپولیس سال گذشته چهار سرمربی عوض کرده، این یعنی چهار فلسفه کار مختلف، چهار شیوه کار مختلف و چهار اندیشه و فکر متفاوت که طبیعی است بازیکنان دچار افت شوند. زمانی استمرار در تیم حائز اهمیت است که دچار رشد تیم شود. فرگوسن، ونگر یا حتی ونگال که با توجه به نتایج فاجعه آمیز منچستر هنوز هم سرمربی است. محال کادر فنی بدون ثبات به نتایج دلخواهش برسد. چیزی که در سوابق کاری من برای سایرین جذاب است موفقیت در زمان کوتاه است. با تیم ملی ایران که کار می کردم موفق شدم طی یک سال جام های مختلف را کسب کنم. الآن هم در پرسپولیس هدفم کسب جام قهرمانی است. اگر کمی شانس داشتیم یا عدالت در بازی های پرسپولیس حاکم بود در حال حاضر با اختلاف 5-6 امتیاز صدر جدول را از آن خود کرده بودیم. طبیعی است که به طور روزمره با من تماس می گیرند و از من دعوت به همکاری می کنند، ولی به طور کلی من یک تصمیم بزرگ و سخت در زندگی ام گرفتم آن هم زمانی بود که پیشنهاد تیم ملی کرواسی به من شد آن هم با آن شرایط فوق العاده که حدود 80% بازیکنان شاگردان خودم بودند و پرسپولیس را ترجیح دادم. تعهد و احساس مسئولیتی که نسبت به پرسپولیس داشتم باعث شد دست رد به سینه آن ها بزنم و در ایران بمانم. به نظر من تیم ملی کرواسی جزء 5 برتر دنیاست و در جام ملت های اروپا هم می تواند نتایج خوبی را کسب کند.

 

* اکثر مردم اعتقاد دارند برانکو بهترین سرمربی بوده که در ایران کار کرده، حتی با وجود کی روش هم نظرشان همین است، خودتان چه فکر می کنید؟

- من در مورد این سوأل نمی توانم ابراز نظر کنم. هرکسی سوابق کاری اش مشخص است، شاید بهتر باشد یک فلش بک کوتاهی بزنیم به تورنمنت های غرب آسیا که قهرمان بازی های المپیک آسیایی شدیم، جایی که خود کره میزبان بود و چهار ماه قبا از بازی با ما مقام چهارم دنیا را کسب کرده بودند. ما کره و ژاپن را جلوی 50 هزار هوادارشان شکست دادیم و سوم آسیا شدیم. در جام ملت ها یک بازی هم واگذار نکردیم، و اگر آن داور لبنانی فریب کاری نمی کرد یا برخی اشتباهات بازیکنان خودم نبود نیمه نهایی را به چین نمی کردیم. نمی دانم گل محمدی چطور به ذهنش رسید و پنالتی پنجم را چیپ زد... اگر آن توپ گل شده بود ما در فینال بودیم و بازی خوبی را برگزار می کردیم. بازی با کره بهترین مسابقه تاریخ جام های ملت آسیا شناخته شد. در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان گروه دشواری داشتیم اما موفق شدیم به این رقابت ها راه پیدا کنیم. این نیمی از سوابق من بود، به یاد ندارم اشتباهات فاحش در تیم ملی یا حتی پرسپولیس مرتکب شده باشم. در تیم ملی که بودم بیشترین انتقاد ها روی دفاعی بازیکردن تیمم بود. میانگین گل های زده ما 2.8 گل در هر مسابقه و درصد بازی های رسمی مان 82.5 بود. در جواب همه این استدلال ها جذاب نبودن بازی ها را بهانه می کردند. (با خنده) من بارها به آن ها گفتم که خط کش بدهید تا من جذابیت بازی را اندازه بگیرم و به آن اضافه کنم. با سانتی متر یا کیلوگرم یا هرچیز دیگری که می شود آن را اندازه بگیرید.

 

* هوادارن پرسپولیس خیلی خوش حال هستند که شما سرمربی تیمشان هستید. تیمی که مشخص است با فکر و برنامه پیش می رود اما طرفداران همیشه از بازیکنانشان انتظار دارند، حالا مسئله ستاره در تیم مطرح می شود که تیم بزرگی مثل پرسپولیس ستاره ندارد.

- من با شما کاملاً موافق هستم، هر تیمی باید ستاره داشته باشد. حالا از اول مرور می کنیم، ستاره در ایران در حال حاضر چه کسی است؟ برای من یک مثال بزنید.

 

* اشکان دژاگه.

- دژاگه خیلی خوب است اما یک ستاره نیست. ستاره یعنی علی دایی، مهدی مهدوی کیا، وحید هشمیان که دژاگه به آنها نزدیک هم نیست. الان در ایران اگر تیمی بخواهد ستاره ای داشته باشد باید با مبالغ زیاد ستاره بخرد. اگر طارمی به همین روند رو به رشد ادامه دهد در آینده می تواند یکی از ستارگان لیگ ایران شود. علی علیپور هم پتانسیلش را دارد، در بازی با سپاهان استارت زد و 70 متر دوید، سه درگیری را پشت سر گذاشت و به خوبی نقطه خالیه دروازه را دید پاس گل داد. او 20 سالش است و هنوز جای پیشرفت دارد. در ایران مثل او را نداریم، اگر هست شما بگویید!

 

* بله درست است اما چنین بازی هایی از این بازیکنان مستمر نیست!

- درست است و کاملاً با شما موافق هستم. در پرسپولیس هر کسی اجازه بازی کردن ندارد. من هم محدودیت دارم برای جذب بازیکن.

 

* یکی از ویژگی های برانکو که همیشه مطرح است موفقیت تیمش با تمام نداشته هایش است. به همین خاطر هوادران امید دارند سهمیه آسیایی بگیرند و حتی قهرمان هم بشوند.

- من هم همین انتظار را دارم، ما اینجا نیستیم که فقط درآمدزایی کنیم، ما آمدیم نتایج خوب بگیریم، نتایجی که در حد و شأن تیم بزرگی مثل پرسپولیس است. ما با چهارم پنجم جدول قانع نیستیم، ما می خواهیم و باید قهرمان شویم و خودی در آیا نشان دهیم. ما جاه طلب هستیم و به کم بسنده نمی کنیم.

 

* به نکته خوبی اشاره کردید، جاه طلبی. اما متأسفانه این میل به خواستن و باور قهرمانی در بازیکنان دیده نمی شود.

- این سوأل واقعاً عالی و به جا بود. این موضوعی است که کادر فنی روی آن تمرکز کرده است که به بازیکنان ثابت کند کیفیت و پتانسیل لازم برای قهرمانی را دارند. سعی می کنند آن تفکرات ظفرمندانه و اعتماد به نفس را به بازیکنان تزریق کنند. من در یکی از مطبوعات اعلام کردم که امسال قهرمان هستیم، همه گفتند برانکو زده به سرش ولی من این را ثابت می کنم که تیم من چیزی برای قهرمانی کم ندارد.

 

* تاریخ فوتبال نشان داده پرسپولیس تیم کم شانس زمین است، نظر شما در این باره چیست؟

- بدشناسی در کنار ظلم و بی عدالتی. در کنار همه این ناعدالتی ها خودمان هم مقصر هستیم که موقعیت هایمان را از دست می دادیم و به بقیه اجازه می دادیم به ما ظلم کنند. مثل بازی سایپا که پنالتی سالم ما را نگرفتند و پنالتی نشده حریف را گرفتند. من چیزی را توجیح نمی کنم فقط دارم نتیجه گیری می کنم. اول به خودمان نگاه می کنم و اشتباهات را می سنجم که چطور می توانیم ادامه کار را بهتر، باکیفیت تر، موفق تر و مؤثرتر طی کنیم و به پیروزی برسیم.

 

* (باشوخی) با این حساب نیم فصل شانس می خرید، درست است؟

- (باخنده) شانس بحثش نسبی است. شانس به دنبال کسانی می رود که شجاع هستند، با هجومی بازی کنیم تا شانس دنبالمان بیاید.

 

* نظرتان راجع به شهرآورد پایتخت چیست؟

- دربی یکی از جذابت ترین فوتبال های ایران است. رقابت زیبایی بین پرسپولیس و استقلال است که ایران باید به این تورنمنت حساس افتخار کند. شهرآورد تهران بهترین تماشاگران را دارد، 100 هزار نفر زنده این مسابقه را دنبال می کنند. دربی زیباست و باید آن را حفظ کرد.

 

* برانکو آقای دربی هم هست و تخصص به سزایی در برد این تورنمنت دارد.

- این یک اعجاز جداگانه و احساس خاص است. ما در کرواسی هم دربی داریم، در آن مهم نیست کل لیگ را چطور گذراندید، دربی را که ببرید تأمین هواداران هستید. آخرین دربی تهران فوق العاده بود، 100 هزار نفر آمدند و یک مبارزه بزرگ را مشاهده کردند، حتی یک کارت هم داده نشد و بازیکنان دو نیم پهلوانان به میدان آمدند و در زمین و سکوها هیچ حادثه ای رخ نداد. واقعاً باید احساس غرور کنیم.

 

* از طرف شما لیستی به باشگاه ارائه شده یا این اسامی که شنیده می شود شایعه است؟

- همه این اسامی شایعه است. من باکسی در مورد تغییرات در ترکیب پرسپولیس حرفی نزده ام. ما فقط یک جای خالی داریم آن هم جای هادی نوروزی است. دروازه بان هایمان پر است، 3 بازیکن خارجی هم داریم.

 

* شایعه شده است که شما پیام را بخشیدید و به پرسپولیس بر می گردد، درست است؟

- همه جور اطلاعاتی وجود دارد. پیام بازیکن خوبی است و ما هم خیلی بازی و تاکتیکش را دوست داریم. قلب او قرمز است و یکی از پرشورترین هواداران محسوب می شود اما با وجود نوراللهی، احمدزاده، کمندانی، مسلمان و کفشگری جایی برای او در تیم من نیست.

 

* نظراتان راجع به مرتضی پورعلی گنجی چیست؟ بازیکن آزاد است و مانعی برای حضورش در پرسپولیس نیست.

- من در مورد پورعلی گنجی پرس و جو کردم و چند بازی اش را هم دیده ام. او یک ملی پوش است و در کیفیتش بحثی نیست، من با مدیر برنامه هایش در مرداد ماه صحبت کردم. مانع اصلی حضور او در پرسپولیس خودش است. پورعلی گنجی افکار و انگیزه هایی به غیر از پرسپولیس دارد، او قصد دارد به اروپا برود و فکر برگشتن به ایران نیست، مگر در قالب یک ملی پوش در تیم ملی ایران.

 

* من چند اسم نام می برم شما نظرتان در مورد آن ها را بگویید:

 

بلاژویچ:

یکی از بزرگ ترین مربیان دنیا، که ثروت بزرگ تجربه را یدک می کشد.

 

علی پروین:

یکی از بزرگ ترین بازیکنان و مربیان تاریخ فوتبال ایران.

 

هادی نوروزی:

بازیکنی با اخلاق که 8 سال برای تیمش بی حاشیه زحمت کشید.

 

محمد دادکان:

در 4 سالی که با او افتخار همکاری را داشتم بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را رقم زد.دادکان در همه عرصه ها موفق است و به نظر من گنجی است برای ایران.

 

حسین هدایتی:

مدت کوتاهی است با او آسنا شدم اما مشخص است برای ورزش کشورش ارزش قائل است و حیف است افرادی مثل او از ورزش دور باشند.

 

علی کریمی:

او را می توان در گروه بازیکنانی مثل مسی و رونالدو قرار داد.

 

شوکر:

حماسه فوتبال جهان و بهترین گل زن بود.افتخار می کنم در تیم ملی مربی اش بودم.

 

تیم ملی کرواسی:

یکی از برترین تیم های ملی دنیا که در جام ملت ها شگفتی ساز می شود.

 

تیم ملی ایران:

بازیکنان خوب و با پتانسیلی دارد که به زودی در دنیا مطرح می شود.

 

ابراهیم میرزاپور:

یکی از اولین دروازه بانان ناشناس که تبدیل شد به دروازه بان اول ایران.

 

قلب برانکو:

(باخنده) تا ابد قرمز.