مهدی مؤمنی در خصوص نیمکت‌نشینی‌اش در نفت تهران گفت: در ابتدای فصل پیشنهادهای خوبی داشتم، ولی نفت را به‌دلیل بازی‌های آسیایی و همچنین رسیدن به تیم ملی انتخاب کردم. نمی‌دانم چرا نیمکت‌نشین هستم و همه‌ چیز به کادر فنی مربوط می‌شود. چند بازی هم برای نفت انجام دادم که عملکرد بدی نداشتم. با این حال فکر می‌کنم علیرضا منصوریان اعتقادی به من ندارد و اگر غیر از این بود، بازی می‌کردم.

وی ادامه داد: من به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم و تاکنون هیچ اعتراضی نکرده‌ام. من از اینکه بازی نمی‌کنم خیلی ناراحت هستم و واقعا اذیت می‌شوم. دوست ندارم آینده فوتبالی‌ام به خطر بیفتد و وقتی منصوریان اعتقادی به من ندارد بهتر است جدا شوم. باز هم می‌گویم که تصمیم سرمربی برای من قابل احترام است، ولی با این شرایط فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشد که جدا شوم و نفت بتواند یک بازیکن دیگر بگیرد.

بازیکن نفت در پاسخ به این سؤال که آیا بابت دلایل نیمکت‌نشینی با منصوریان صحبت نکردی، خاطرنشان کرد: حرف خاصی نزدم. مدت‌ها پیش این بحث مطرح بود که با تیم هماهنگ نشده‌ام و مشکل بدنی هم دارم. از نظر خودم مشکل بدنی ندارم و جزو بازیکنان آماده تیم هستم. اگر بحث مسائل فنی و هماهنگی مطرح است و اگر اعتقادی به من ندارند، بهتر است که جدا شوم.

مؤمنی درباره شایعه حضورش در استقلال یا سپاهان گفت: هنوز از نفت جدا نشده‌ام که تیمی بخواهد با من تماس بگیرد یا من بخواهم مذاکره کنم. ابتدا باید با کادر فنی صحبت کنم تا ببینم نظر آنها چیست.