قضاوت دیروز علیرضا فغانی در فینال جام باشگاه های جهان خارج از هرگونه بحثی من باب کیفیت قضاوت او و همکارانش، افتخار بزرگی برای کشور ما بود و قطعا سپردان داوری همچنین مسابقه ای به کوبل ایرانی نشان از توجه ویژه فیفا به آن ها دارد.

در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده گفت: قضاوت دیروز فغانی در فینال جام جهانی باشگاه ها نشان داد داوری ایران از فوتبالش جلوتر است. در حالی که در داخل کشور ما طوری تصور می شود که انگار فوتبالی ها جلوتر هستند ولی این گونه نیست و خارج از این آب و خاک داورهای ما را بیش تر از بازیکنان و مربیان ایرانی قبول دارند.

وی درباره اینکه آیا صحبت غیاثی مبنی بر لابی فدراسیون فوتبال ایران برای دادن قضاوت این بازی به داوران ایرانی درست است یا خیر اذعان داشت: ایشان نظر خود را گفته اند و من نمی خواهم نقد کنم. اما می خواهم بگویم اگر یک داور توانمند نباشد همچنین مسابقه ای را به او نمی دهند. این مسابقه یک اعتبار بین المللی ویژه ای داشت و قرار بود قهرمان جام جهانی باشگاه ها در آن مشخص شود.

کارشناس داوری کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا با دادن قضاوت این بازی به فغانی می توان به حضور او در المپیک سال آینده و جام جهانی 2018 امیدوار بود یا خیر، گفت: صد در صد همین طور است. مطمئن باشید با این روند فغانی در المپیک و جام جهانی سوت خواهد زد.

نصیرزاده در پایان درباره رای صادر شده درباره فرید کریمی بهزادی خاطرنشان کرد: رای صادر شده درست بود و نشان داد این بازیکن نباید بازی می کرده است.