آلودگی هوا بیش از حد باشد لیگ تعطیل می‌شود

مهدی تاج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص احتمال کم شدن سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: مشکلات ما زیاد است، اما مشکلی که در حال حاضر ایجاد و بسیار خطرناک شده، فاصله کم ما با لیگ‌های پایین‌تر از خودمان است. لیگ ایران در حال حاضر در رتبه سوم آسیا قرار گرفته، اما کشورهای امارات و ژاپن که پایین‌تر از ما هستند اختلاف کمی با ما دارند و ممکن است امتیازات‌شان این فصل بیشتر از این هم شود. ضمن اینکه فاصله ما با عربستان و کره‌جنوبی هم که اول و دوم هستند، بسیار زیاد است و باید تلاش کنیم این فاصله بیشتر نشود.

وی افزود: تیم‌های ایرانی امسال و به خصوص تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، باید در نیم‌فصل رقابت‌ها به خوبی تقویت شوند تا در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند. متأسفانه نتایج سال قبل ما اصلاً مناسب نبود و برخی مشکلات دیگری هم داشتیم که باعث شد ما امتیاز زیادی نگیریم. به همین دلیل دو کشور امارات و ژاپن خیلی به ما نزدیک شدند و این مسئله باعث می‌شود آنها جای ما را گرفته و سهمیه‌های ما کمتر شود. در حال حاضر امکان کم شدن یکی از سهمیه‌های ایران وجود دارد و ممکن است برای سال 2017 و 2018 یک سهمیه را از ما بگیرند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با تأکید بر تقویت تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تقویت تیم‌ها برای کسب نتایج خوب در لیگ قهرمانان آسیا فقط یک بُعد قضیه است و ما باید از ابعاد دیگر هم به این مسئله نگاه کنیم. در زیرساخت‌ها، استادیوم‌ها و سایر مسائل هم باید پیشرفت داشته باشیم تا شرایط‌مان را برای کسب بیشتری سهمیه حفظ کنیم.

تاج در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی و اینکه در نهایت چه راهی برای حل این مشکل به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با سازمان صداوسیما به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند موضوع حق پخش را هرچه زودتر حل کنند. این مسئله اخیراً به جایی نرسیده، اما طبق گفته مناف هاشمی مسئله حق پخش فوتبال در لایحه بودجه سال 95 آمده است. ما حق پخش تلویزیونی را سال گذشته و امسال دریافت نکردیم و بحث IPTV هم مربوط به آینده است و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم به باشگاه‌ها بگوییم که صبر کنند تا ما از IPTV به نتیجه برسیم و بعد شما پول‌تان را بگیرید. به همین دلیل با صداوسیما به دنبال راه‌حلی هستیم که تا به نتیجه رسیدن IPTV دست‌مان خالی نباشد.

رئیس سازمان لیگ درباره آلودگی هوای تهران و اینکه آیا بازی‌های لیگ به دلیل آلودگی به تعویق می‌افتد یا نه، به تسنیم گفت گفت: در صورتی که آلودگی بیش از حد باشد، بازی‌ها برگزار نخواهد شد و لیگ به صورت موقت تعطیل می‌شود.

به گزارش تسنیم فردا یک دیدار عقب افتاده بین نفت تهران و استقلال اهواز برگزار می‌شود و هفته شانزدهم لیگ برتر شنبه آینده برگزار خواهد شد.