حسن روشن هم مانند علی پروین تاکید می‌کند منصور پورحیدری باید دور کار اجرایی را خط بکشد و دیگر در استقلال نماند.

 

اسطوره آبی‌ها به شوخی می‌گوید اگر پورحیدری بخواهد دوباره روی نیمکت استقلال برگردد با پاره‌آجر او را می‌زند! جالب این که همبازی سابق منصورخان 5 ماه قبل از پروین و بروز این اتفاق به او گفته بود باید بی‌خیال کار اجرایی در استقلال شود.

 

اظهارات روشن را در ادامه می خوانید:

 

* دوباره به عیادت منصورخان رفتید؟

- من هر روز آنجا هستم و به دیدن منصور می‌روم. خدا را شکر روز به روز حالش بهتر می‌شود. امیدوارم زودتر بهتر شود و به خانه و زندگی‌اش برگردد.

 

* علی پروین می‌گوید پورحیدری بعد از مرخصی باید دور فوتبال را خط بکشد و خودش را بازنشسته کند.

- علی پروین راست می‌گوید. سن که از 60 گذشت باید فوتبال را کنار بگذاری. حالا می‌شود بدون سمت و مسئولیتی کنار تیم باشد اما نباید وظیفه اجرایی و کار عملی داشته باشد. حالا بعضی‌ها یا دنبال پول هستند یا عشق مقام و موقعیت دارند اما خدایی منصور دنبال هیچ‌کدام نیست و مشکلش این است که استقلال را دیوانه‌وار دوست دارد.

 

* پس شما هم می‌گویید بعد از مرخص شدن باید از سرپرستی استقلال کنار بکشد؟

- به خود منصور هم گفتم تو رو خدا وقتی مرخص شدی دیگر به کارت ادامه نده. سرپرستی که هیچ اصلا مدیر فنی و این چیزها هم نباید باشد. حالا اگر دوست دارد بدون هیچ مسوولیتی کنار تیم باشد و بازی‌ها را دنبال کند. اما روی نیمکت نشستن و سر تمرین رفتن و دوندگی و رفت و آمد نداشته باشد.

 

* منصورخان با توجه به بیماری قند نباید در سرما باشد اما مجبور شد در سرمای شدید تبریز روی نیمکت تیم باشد!

- کلا ربطی به سرما و گرما ندارد. در فوتبال وقتی 60 ساله شدی باید خودت را بازنشسته کنی. همه جای دنیا همین‌طور است. حالا در فوتبال بی‌درپیکر ما که هیچ ضابطه‌ای ندارد اوضاع بدتر است. ببری یک جور می‌شود و نبری هم یک جور دیگر. ماندن در این فوتبال برای منصور سم است. اگر پروین امروز می‌گوید من 5 ماه پیش به پورحیدری گفتم که باید خودش را بازنشسته کند و کنار بکشد. حالا خودش می گوید باید دهنت را گُل بگیرم. حالا خدا را شکر به خیر گذشت. جمعه‌شب اینقدر حال منصور بد بود که از ناراحتی و فکر و خیال تا صبح خوابم نبرد اما شکر خدا در این دو، سه روز بهتر است.

 

* پرویز مظلومی گفته منصورخان باید زودتر خوب شود و کنار استقلال برگردد!

- مظلومی بی‌خود چنین چیزی گفته و حرف زیادی زده است. آدم در این سن و سال دیگر رمق و توان کار کردن ندارد. سرپرستی استقلال کار جوان‌ترها است. این همه آدم تو این فوتبال هست. سرپرستی دوندگی بی‌خودی دارد. منصور دیگر نباید مدیرفنی هم باشد چه برسد به سرپرستی. شوخی و جدی هم حرف‌هایم را به منصور زدم. گفتم اگر ببینم دوباره داری سمت نیمکت استقلال می‌روی با پاره‌آجر می‌زنم تو سرت تا بیهوش شوی نتوانی بروی. از شوخی گذشته منصور برای من چیزی دیگر است. حداقل 20 سال کنار هم بودیم و هنوز هم رفیق هستیم. باید امثال منصور را روی سرمان بگذاریم و در این سن و سال جای او روی نیمکت و کنار زمین نیست. هر روز به دیدنش می‌روم و به خودش هم گفتم دیگر نمی‌گذارم روی نیمکت بنشینی باید فقط استراحت کنی. حالا جالب این که در این سن و سال هنوز از پاس همدان و آلومینیوم اراک و این طرف و آن طرف طلبکار است و هنوز پولش را هم ندادند.

 

* پس چرا شما در آکادمی فعال می‌شوید؟

- من هم قصد ندارم در آکادمی بمانم. جلو افتادم و کار را دست گرفتم. بعد کار را به مرور به جوان‌ترهایی مثل رضا احدی واگذار می‌کنم و خودم همراه دیگر پیشکسوتان از دور نظارت و کمک می‌کنم. کار اجرایی و تمرین و بازی‌ها را باید جوان‌تر‌ها دنبال کنند.