تیم فوتبال سپاهان با وجود تغییرات سرمربی و کادر فنی خود، هنوز نتوانسته در مسابقات خود عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و هنوز با صدر جدول رده‌بندی، اختلاف بسیاری دارد.

طلایی‌پوشان اصفهان در حال حاضر جایگاه هشتم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند و با 10 امتیاز اختلاف از تیم صدرنشین لیگ، چندان وضعیت مناسبی ندارند.

البته سرمربی سپاهان معتقد است که هنوز فرصت برای جبران این نتایج در مسابقات آینده تیم وجود دارد و در صورتی که بازیکنان این تیم بتوانند از موقعیت‌های گلزنی خود بهتر بهره ببرند، می‌توان باز هم به قهرمانی سپاهان امیدوار بود.

ایگور استیماچ که با ادبیات خاص و البته حرفه‌ای خود به سئوالات گوش فرا می‌دهد، به دغدغه‌های هواداران سپاهان درباره شرایط کنونی این تیم اصفهانی پاسخ می‌دهد؛ گفت‌وگوی استیماچ با خبرنگار تسنیم را در ادامه می‌خوانید:

بدون شک با توجه به شرایط تیم در جدول رده‌بندی، این روزها تمرکزتان روی تمرینات مناسب معطوف شده است. شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استیماچ: در حال حاضر همه تلاش ما به تمرینات معطوف شده و به سختی تلاش می‌کنیم تا در کنار بهبود شرایط تیمی، از نظر پاسکاری و تکنیک نیز در وضعیت خوبی قرار گیریم. البته اکنون حضور تعداد قابل توجهی از بازیکنان ما در اردوهای تیم ملی، کارمان را سخت می‌کند با این حال، بهترین تلاش خود را برای بهبود شرایط تیم، به کار می‌گیریم.

به عنوان سرمربی سپاهان، از نتایج تیم خود در بازی‌های اخیر خود رضایت دارید؟

استیماچ: من زمانی از شرایط تیم رضایت خواهم داشت که تیم ما آماده آن باشد که در یک مسابقه 90 دقیقه‌ای، نفس کم نیاورد. به نظر من نتایج کنونی سپاهان با آنچه مورد انتظار ما بوده، مطابق نیست و این موضوع دو دلیل دارد.

دلیل نخست این مسئله، قضاوت بد داوران در دیدار ما به شمار می‌رود زیرا تصمیمات ضعیف غیر قابل توصیف داوران سبب شده ما تا‌کنون 6 تا 7 امتیاز را در دیدارهای خود از دست دهیم. دلیل دوم این موضوع، استفاده نکردنِ بازیکنان از شانس‌های مسلم گلزنی است.

به عقیده شما، چرا سپاهان نتوانست مقابل پدیده مشهد به پیروزی دست پیدا کند؟

استیماچ: ما در این بازی خیلی خوب بازی کردیم و در بیشتر دقایق بازی، بر جریان مسابقه مسلط بودیم اما عدم گلزنی بازیکنان تیم در موقعیت‌های مسلم گلزنی کار ما را بسیار دشوار کرد. از سوی دیگر، در این بازی یک پنالتی مشخص روی حسین پاپی گرفته نشد و بار دیگر ما در این بازی از داوری ضرر کردیم.

شرایط دو بازیکن برزیلی سپاهان چگونه است؟ آیا آن‌ها مقابل استقلال خوزستان برای تیم شما به میدان می‌روند؟

استیماچ: باید بگویم که این دو بازیکن از نظر تکنیکی در وضعیت خوبی هستند اما آن‌ها هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌اند که این موضوع نیز به‌زودی برطرف می‌شود. هر دو نفر، دو بازیکن بزرگ و حرفه‌ای به شمار می‌روند و واقعاً دوست دارم که آنها را در تیم خودم داشته باشم.

امیدوار هستم که آی تی سی آن‌ها سر وقت از برزیل برسد تا من بتوانم هر دو نفر را در بازی بعدی مورد استفاده قرار دهم. باشگاه همه کارهای لازم را برای این اتفاق انجام داده و باید دعا کنیم که کارت بازی آن‌ها را در زمان مناسب از فدراسیون فوتبال برزیل دریافت کنیم.

محرم نویدکیا در بازی‌های اخیر سپاهان برای تیم به میدان نمی‌رود. این موضوع سبب شده هوادارانِ سپاهان درباره آن سئوالاتی مطرح کنند.

استیماچ: البته که آنه‌ا درباره او سئوالات بسیاری مطرح می‌کنند زیرا هواداران سپاهان محرم را بسیار دوست دارند. البته آنها به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که محرم دیگر یک بازیکن 20 ساله نیست بنابراین من باید به دقت برنامه‌ریزی کنم تا او درست در زمانی وارد زمین شود که به تیم ما بیشترین کمک را داشته باشد.

او در بازی مقابل راه‌آهن به صورت کامل به میدان رفت اما در بازی مقابل پدیده به دلیل فاصله اندک با دیدار راه‌آهن، از او استفاده نکردیم.

شرایط رحمان احمدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ از حضور او به عنوان دروازه‌بان نخست سپاهان رضایت کافی را دارید؟

استیماچ: رحمان بهترین عملکرد خود را برای سپاهان به نمایش می‌گذارد و من واقعاً خوشحالم که در حال حاضر دو دروازه‌بان بزرگ درون تیمم در اختیار دارم. خوشحالم که رقابت بین بازیکنان درون تیم بسیار مثبت است و این موضوع برای تیممان بسیار اهمیت دارد.

 شایعاتی درباره جدایی هادی عقیلی از سپاهان به گوش می‌رسد. آیا او با شما یا دیگر مربیان سپاهان به مشکل برخورده است؟

استیماچ: من هیچ وقت درباره شایعات اظهار نظر نمی‌کنم اما به شما تضمین می‌دهم که ارتباط روشن و خوبی با هادی دارم.

دیدار آینده مقابل استقلال خوزستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استیماچ: به نظر من رقابت سپاهان مقابل تیم صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بسیار جالب از آب در می‌آید. باید بگویم استقلال خوزستان علاوه بر صدرنشینی مسابقات لیگ برتر، در حال حاضر بهترین خط دفاعی را در بین تیم‌های لیگ برتری با 4 گل دریافتی دارد.

بدون شک دیدار مقابل استقلال خوزستان یک امتحان خوب برای سپاهان به شمار می‌رود که از نظر روحی و جسمی خود را در بوته آزمایش بگذارد.

به نظر شما با اختلاف 10 امتیازی در جدول رده‌بندی، باز هم می‌توانید به قهرمانی این مسابقات دست پیدا کنید؟

استیماچ: روی کاغذ بدون شک ما هنوز هم شانس قهرمانی را داریم. به نظرم اگر در سه بازی گذشته سپاهان داوران قضاوت بهتری از خود ارائه می‌گردند، ما اکنون در جایگاه سوم جدول قرار گرفته بودیم و تنها 3،4 امتیاز اختلاف تا صدر جدول فاصله داشتیم. من واقعاً از تعداد تصمیمات داوران سیاه‌پوش که بر ضد سپاهان صورت گرفته، در عجب هستم و این تصمیمات بد واقعاً غیر قابل توصیح هستند بنابراین امیدوار هستم این اشتباهات کاهش پیدا کند.

 بدون شک سپاهان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا محک جدی خواهد خورد. نگاه شما به این مسابقات چگونه خواهد بود.

استیماچ: من گروه سپاهان را یک گروه بسیار پر رقابت می‌بینم و به نظرم تیم ما در این گروه شانس بسیار خوبی برای صعود دارد. البته در صورتی که باشگاه مشکلات اقتصادی را سر و سامان داده و تعدادی بازیکن خوب برای بقیه فصل به ترکیب تیم اضافه کند، اوضاع برای صعود ما بهتر می‌شود.

بدون شک ما تلاش می‌کنیم که در مسابقات آسیایی بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذاریم و هواداران خود را از صعود در این مسابقات شاد سازیم.