حتماً نقل و انتقالات باشگاه‌های بزرگ از سایر تیم‌ها جذاب‌تر است، پس اصلاً عجیب نیست باشگاهی مثل پرسپولیس حتی در زمان از دست دادن بازیکنان بی‌نام و نشانش باز هم در صدر اخبار قرار بگیرد؛ تیمی که خودش را به تازگی شناخته و در راه موفقیت گام‌های محکم و سریعی برمی‌دارد. سرخپوشان در هفته‌های دوم، سوم، چهارم و ششم بازی‌هایشان را با شکست پشت ‌سر گذاشتند که در دو دیدار، اشتباهات داوری در کنار اشتباهات عجیب بازیکنان این تیم عامل اصلی شکست‌شان شد، در حالی که در بازی‌هایی که بازنده بودند نیز سرتر از حریف بازی کردند.

ثباتی که نباید از بین برود

این روزها پرسپولیس شرایط بهتری دارد. حاشیه‌های کمتر، تیمی تهاجمی‌تر و بازیکنانی که کمتر اشتباه می‌کنند. برانکو که دلیل تمام این نکات مثبت را در «ثبات» تیمش می‌داند، در هر مصاحبه در پاسخ به این سؤال تکراری که چه نقشه‌ای برای فصل نقل و انتقالات کشیده‌‌اید، می‌گوید: «هیچ خبری نیست. ما بازیکن مازاد نداریم. همه بازیکنان‌مان را می‌خواهیم و نهایتاً یک مهاجم به جای مرحوم هادی نوروزی جذب می‌کنیم.» با این حال در بین شایعات می‌شنویم که برای برانکو لیست‌هایی ساخته‌اند که تقریباً در هر پست حداقل یک بازیکن دیده می‌شود! برانکو می‌گوید روحش هم از این ماجرا خبر ندارد اما مگر می‌شود با چند مصاحبه جلوی شایعات را گرفت؟ تیمی که برانکو ساخته و اکثر اهالی فوتبال دوستش دارند، شاید احتیاج به جراحی نداشته باشد اما آنهایی که آرامش را برای پرسپولیس «حرام» می‌دانند، مدام خبرهای عجیبی از نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس می‌دهند. فلان بازیکن و بهمان بازیکن در راه پرسپولیس، برانکو این بازیکن و آن بازیکن را نمی‌خواهد و... برانکو اما خسته از تمام این شایعات، با اعتماد به نفس می‌گوید تیمش را می‌خواهد. او می‌گوید تیمی که ساخته، حاصل ماه‌ها تلاش است و حاضر نیست با پرداختن به این شایعات، بازیکنانش را در استرس بگذارد.

بلایی که رسید و به خیر گذشت

کادر فنی قبلی سرخپوشان با جذب 6 بازیکن در زمان نقل و انتقالات بین دو نیم‌فصل بلایی بر سر پرسپولیس آورد که نزدیک بود این تیم به خاطر از دست دادن ثبات خود، به دسته پایین‌تر سقوط کند. فقط دو شکست دیگر کافی بود تا سرخپوشان را امروز در دسته پایین‌تر ببینیم! بلایی رسیده بود اما با درایت برانکو در این فصل، خطر از سر سرخ‌ها گذشت. تیم جذاب فصل پانزدهم با تیم عجیب و غریبی که فصل قبل دیدیم، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. اینها را باید مدیون ثبات تیمی و شخصیتی که تیم از سرمربی خود گرفته، دانست.

بازیکنانی که عالی شدند

پرسپولیس در ابتدای فصل ضعف‌های آشکاری داشت اما رفته رفته بازیکنانی که دچار اشتباهات فاحش می‌شدند، بهتر عمل کردند تا به نوعی از زیر سایه سنگین اخراج از تیم خارج شوند. محمد انصاری در دفاع چپ به یک ستون برای تیم تبدیل شد که با اعتماد به نفس دریبل می‌زند و کارش را انجام می‌دهد، بابک حاتمی بعد از طی دوران مصدومیت دوباره به ترکیب اصلی نزدیک شده، احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا حاضر نیستند جایگاه‌شان را به خطر بیندازند، طارمی، فرشاد احمدزاده، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی و رامین رضاییان عصای دست برانکو هستند و رضا خالقی‌فر، وحید حیدریه، میلاد کمندانی، علی علیپور، مایکل اومانا، لوکا ماریچ و جری بنتسون هر وقت به بازی گرفته شده‌اند، عملکرد خوبی داشته‌اند و سوشا نیز حاشیه‌هایش را کمتر کرده و در 11 بازی‌ای که در این فصل انجام داده، 6 کلین‌شیت داشته است. انتظارات از ایمان صادقی زیاد نیست و او گلر دوم تیم است. امید عالیشاه شاید در گلزنی ضعیف عمل کرده باشد اما فراموش نکنید او یک بازیکن گلساز است که با سرعت بالا و قدرت دریبلینگ، برای سایر مهاجمان فرصت‌سازی و فضاسازی می‌کند. اینها هر روز بهتر می‌شوند البته شرایط برای مهرداد کفشگری کمی سخت شده اما برانکو از این بازیکنش هم تعریف و تمجید می‌کند و برای ادامه همکاری اعتقاد به صحبت‌های جدیدی با این بازیکن دارد. شما انتظار دارید سرمربی پرسپولیس کدام یک از این بازیکنان را از دست بدهد؟

بهترین‌ها نمی‌آیند

از سوی دیگر چه بازیکنانی و با چه خصوصیاتی باید راهی پرسپولیس شوند؟ این سؤالی است که برانکو به آن پاسخ داده است: «من یک تیم عالی دارم و اگر بخواهم بازیکن بگیرم، باید بازیکنی فوق‌‌العاده به لیستم اضافه شود، در حالی که بهتر از بازیکنان خودم نمی‌بینم، البته شاید بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌های دیگر باشند اما آنها قرارداد دارند و باشگاه‌های تحت قراردادشان هم راضی نمی‌شوند به همین سادگی آنها را از دست بدهند. از سوی دیگر باشگاه ما نیز یکسری ملاحظات برای جذب بازیکن دارد که باید به آن عمل کرد.» حق با برانکو است. پرسپولیس نمی‌تواند مثل فصل قبل «هر بازیکنی» را جذب تیم کند و باید بهترین‌ها را بگیرد؛ «بهترین‌ها» هم خودشان تیم دارند و حضورشان در پرسپولیس عجیب به نظر می‌رسد. اگر بخواهند به پرسپولیس بیایند نیز رقم بالایی طلب می‌کنند که با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه، پرداخت ارقام زیاد برای پرسپولیس بسیار دشوار است. با خواندن این دلایل باز هم اعتقاد دارید سرخپوشان باید فعال‌ترین باشگاه لیگ در نقل و انتقالات باشند؟