حضور جهانبخش از لحاظ معنوی برایمان مهم است

کیومرث هاشمی و محمود گودرزی امروز در تمرین تیم ملی امید در اردوی بندرعباس حاضر شدند و با اعضای این تیم دیدار کردند. تیم ملی امید در آستانه رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک قرار دارد و از 22 دی ماه در این مسابقات به میدان می‌رود.

حبیب کاشانی که امروز به دلیل جلسه علنی شورای شهر در بندرعباس حاضر نبود در مورد وضعیت تیم ملی امید و حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک در تمرین تیم امید توضیحاتی ارائه کرد که در زیر می‌خوانیم.

وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک امروز در تمرین تیم امید حاضر شدند. در این مورد چه نظری دارید؟

از محمود گودرزی و کیومرث هاشمی به دلیل حضور در اردوی تیم المپیک تشکر و به خاطر اینکه امروز نتوانستم کنارشان حاضر شوم عذرخواهی می‌کنم. به دلیل جلسه علنی شورای شهر باید در تهران می‌ماندم که نتوانستم به بندرعباس بروم. امیدوارم این بازی و دیدارها مستمر باشد چرا که بازیکنان جوان تیم امید با دیدن مدیران ارشد ورزش کشور روحیه‌شان بالا می‌رود. ما از مدیران درخواست مادی نداریم بلکه حضور آنها از لحاظ معنوی به تیم ما کمک می‌کند.

حضور مسئولان ارشد چه تاثیری در روند تیم می‌گذارد؟

این حضور و بازدیدها بخشی از مشکلات ما را کم می‌کند. در این مدتی که در تیم امید فعالیت داشتیم سعی کردیم از لحاظ پشتیبانی و فراهم کردن امکانات وضعیت خوبی برای تیم امید به وجود بیاوریم. ما در تیم‌مان بازیکنان سرباز و دانشجو داریم. در این مدت با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته خیلی از مسائل حل شده است و توانستیم شرایط فعالیت آنها را فراهم کنیم. هفته قبل اعلام کردم فضای کشور المپیکی نیست اما حضور امروز مدیران ورزش روحیه ما را بالا برد و بسیار بااهمیت بود. وقتی مقامی عالی در سطح ورزش در تمرین تیم حاضر می‌شود این نشان می‌دهد آنها به ما توجه دارند و باعث دلگرمی کار می‌شوند. امیدوارم با ادامه این حمایت‌ها و تلاشی که صورت می‌گیرد ناکامی 40ساله تیم امید در راستای رسیدن به المپیک به اتمام برسد.

وضعیت قرارداد کادر فنی تیم امید به کجا رسید؟

دیروز با علی کفاشیان تلفنی صحبت کردم و قرار شد امروز تا پایان وقت اداری به دیدار او بروم و با حضور نماینده مربیان پس از 10 ماه قرارداد کادر فنی بسته شود. کادر فنی تیم امید تا به این لحظه یک ریال پرداخت نکردند.

کادر فنی تیم امید از امکانات اردوی بندرعباس ابراز نارضایتی کردند.

اگر خاکپور امکانات کمپ بندرعباس را با امکانات هلند یا آنتالیا مقایسه می‌کنند طبیعتا امکانات آنجا بیشتر است. در آنتالیا هر هتل 5 ستاره 5 زمین تمرین داشت. بدون شک نمی‌توان این امکانات را با امکانات بندرعباس مقایسه کرد.

آیا در اردوی بندرعباس توانسته‌اند به اهداف خود دست یابند؟

از بین شهرهای کیش، اهواز و تهران و بندرعباس کادر فنی تصمیم گرفت اردو در بندرعباس برگزار شود. حتی هادی طباطبایی به جزیره کیش سفر کرد و وضعیت آنجا را مورد بررسی قرار داد. مهدوی هم از سوی خاکپور به بندرعباس رفت و او گزارشش را به کادر فنی ارائه کرد. این محل با تائید کادر فنی و رضایت آنها پس از بررسی‌های کاملی که صورت گرفت، انتخاب شد. خاکپور بندرعباس را خودش تائید کرد. باز هم تاکید می‌کنم نمی‌توان امکانات کمپ قطر، هلند و آنتالیا را با بندرعباس مقایسه کرد. در کل موجودی ما همین است. به شخصه از مردم خوب بندرعباس، هیأت فوتبال ومسئولان این شهر به خاطر شرایط خوبی که برای ما به وجود آوردند و تعامل مناسبی که با ما داشتند تشکر می‌کنم.

برگزاری اردو در بندرعباس با کمتر از 20 بازیکن آیا توانست به تیم ملی کمک کند؟

طبق تعامل با سازمان لیگ قرار شد بازیکنان استقلال، تراکتورسازی و نفت در این اردو شرکت نکنند. خاکپور به ما اعلام کرد با 20 نفر این اردو را برگزار کنیم. اگرچه برگزاری اردو با 20 نفر در غیاب لژیونرها و ستاره‌های تیم مشکلاتی به وجود می‌آورد اما این تصمیم کادر فنی بود.البته باید بگویم ما این اردو را با 2 برابر هزینه چه در دادن پول توجیبی، گرفتن هواپیما و هتل و ... نسبت به ترکیه برگزار کردیم. این اردو با با درخواست کادر فنی برگزار شد و حتی من از خاکپور خواهش کردم 22 بازیکن را به اردو دعوت کند اما او خودش گفت همین تعداد بازیکن کافی است. البته احمد نوراللهی و حسین فاضلی هم به دلیل مصدومیت نتوانستند در این اردو شرکت کنند. تا به الان تمام برنامه‌ها را با تائید کادر فنی در نظر گرفتیم و ما فقط کار پشتیبانی را انجام دادیم.

چرا با برگزاری دیدار دوستانه مقابل کره شمالی مخالفت کردید؟

کره شمالی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی امید در تاریخ 15 دی اعلام آمادگی کرد اما کادر فنی با توجه به این مسئله که لیگ کره شمالی در آن مقطع تعطیل است اما بازیکنان ما پس از برگزاری لیگ باید به میدان بروند به این نتیجه رسیدند که برگزاری این بازی نمی‌تواند به آنها از لحاظ تاکتیکی کمک کند. به همین خاطر قرار بر این شد که با یک تیم باشگاهی در امارات بازی کنیم. تمامی مسائل فنی بر عهده خاکپور است و ما در مورد امور پشتیبانی، تهیه لباس و غیره اقدام می‌کنیم که اگر ضعفی در این مورد وجود دارد باید به ما بیان شود.

سرانجام بحث حضور علیرضا جهانبخش در تیم ملی امید به کجا انجامید؟

دائم با هاشمی‌مقدم مدیربرنامه‌های جهانبخش در تماس هستیم. او دیشب اعلام کرد باشگاه این بازیکن طبق قانون فیفا و با توجه به اینکه مسابقه تیم ملی امید در تاریخ فیفا دی نیست، با حضور جهانبخش مخالف هستند. حتی وضعیت این بازیکن با چند بازیکن اروپایی مقایسه شده است. طبق قانون فیفا بازیکنان ملی فقط در تاریخ فیفادی در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند چرا که ممکن است آنها دچار مصدومیت شوند و آنوقت باید خسارت به باشگاه‌ها پرداخت شود. جا دارد از مدیربرنامه جهانبخش تشکر کنم. او ایده‌ای را به ما ارائه کرد که این مسئله طرح شود که این بازیکن آسیایی است و بر اساس قوانین آنجا در این رابطه تصمیم‌گیری شود و رایزنی‌هایی در این خصوص صورت بگیرد. ما هنوز نسبت به این موضوع ناامید نیستیم و امیدوارم جهانبخش در کنار ما حاضر شود. او از لحاظ فنی انگیزه زیادی برای حضور در تیم دارد و از لحاظ معنوی هم به خاطر شخصیت بالایش به ما کمک می‌کند.

وضعیت حضور سردار آزمون به کجا انجامید؟‌ با توجه به تعطیلی لیگ روسیه به نظر می‌رسد او مشکل خاصی نداشته باشد.

از پدر آزمون در مورد این بازیکن سؤال کردیم که او به ما اعلام کرده آزمون بینی‌اش را عمل کرده و مدتی نیاز به استراحت دارد. طی چند روز آینده هادی طباطبایی برای بررسی وضعیت او به روسیه سفر می‌کند تا ببینیم شرایط چطور است چرا که تاکنون فقط اطلاعات ما در حد همان گفته‌های پدر این بازیکن است.