رائول لوزانو که برای عقد قرارداد رسمی با فدراسیون والیبال ایران و ارایه برنامه‌های خود به تهران سفر کرده است در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که فدراسیون ایران این فرصت را به من داد تا بار دیگر خود را در یک چالش ورزشی ببینم.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال افزود: والیبال ایران در هشت سال گذشته خوب کار کرده و خیلی خوشحالم سرمربی این تیم شدم.

ایران پتانسیل تیم بزرگ را دارد

لوزانو در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد: ایران نشان داده که پتانسیل یک تیم بزرگ را دارد. فرصت ما خیلی کم است اما هدف بزرگی داریم. رقابتهای المپیک یک افتخار بزرگ است و با هیچ رقابتی قابل قیاس نیست.

اهمیت حضور در المپیک

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به اهمیت حضور این تیم در المپیک گفت: در المپیک وقتی به همراه ۱۲ هزار ورزشکار دیگر وارد استادیوم می شوید یک تجربه تکرار نشدنی است. ولی قبل از آن باید از سد مسابقات انتخابی در المپیک بگذریم.

تیم ملی نماینده کل کشور است

رائول لوزانو در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر می کنم بازیکنان ایران انگیزه های زیادی دارند. آنها هر کدام احساس مسولیت می کنند. این قول را می دهم بازیکنان به بالاترین نحو ممکن تمرین کنند و آماده شوند. برای من که والیبال را بصورت عملی و تئوری در کشورهای مختلف پی گرفته ام باید بگویم تیم ملی نماینده کل کشور است.

حضور در تیم ملی ایران برایم افتخار است

وی با تاکید بر اینکه با تمام وجود در خدمت تیم ملی والیبال ایران خواهد بود گفت: مطمئن باشید هر چه در توان داریم ارایه می کنیم تا به هدف خود برسیم. من باید بگویم حضور در کنار تیم ملی ایران افتخار بزرگی برای من است.

باید دنبال دلایل شکست در جام جهانی باشیم

سرمربی تیم ملی والیبال درباره اینکه بعد از شکست ایران در جام جهانی چگونه اعتماد بنفس را به بازیکنان بر می گرداند، گفت: به عنوان مربی باید بدنبال دلایل آن شکست بگردیم و بصورت ریشه ای آن را حل کنیم.

زمانی که کار تمام شود به ایران می آیم

رائول لوزانو خاطرنشان کرد: به نظرم آن عدم اعتماد بنفس به شیوه تمرینات تیم بر نمی گشت. من خودم را سرمربی یک کادر فنی می دانم که کار خود را انجام می دهند اما خودم زمانی که کارم تمام شود به ایران می آیم. در طول دو هفته اول سیچلو با بازیکنانی که تیم های شان به نیمه نهایی لیگ ایران نرسند کار می کند و در ادامه با همه نفرات کار می کنیم.

کاری می کنم بازیکنان وقت استراحت نداشته باشند

وی در پاسخ به پرسشی که آیا از برخی بی نظمی ها در اردوی تیم ملی خبر دارید گفت: طبق اطلاعاتی که از دوستانم گرفتم موردی را در خصوص عدم نظم و انضباط در تیم ملی ایران ندیدم. شاید منظور دوستان نظم تاکتیکی است. با توجه به اینکه آنالیز خیلی مهم است همه مسایل را با تمرینات سخت و درست انجام خواهیم داد. تنها شیوه قابل اجرا این است. طوری تمرین کنیم که حتی بازیکنان وقت استراحت نداشته باشند. یک گیتاریست ساعت‌ها تمرین می کند تا به هارمونی برسد که شما ساعتی کوتاه از آن لذت ببرید. حضور افراد مستعد در تیم کافی نیست و نیاز به تمرین خیلی زیاد است.

چرا ایران را انتخاب کردید؟

وی درباره اینکه چرا ایران را انتخاب کرده است، گفت: سال های زیادی در والیبال بودم ولی نمی گویم که مرا پیرمرد ندانید. ۳۵ سال است در والیبال هستم. وقتی تیمی در رنکینگ جزو ۱۰ تیم برتر است این یک چالش بزرگ خواهد بود. حالا من یک چالش دیگر هم دارم، اینکه خیلی زود به المپیک باید برویم.

دوست نزدیک ولاسکو هستم

لوزانو خاطرنشان کرد: من دوست نزدیک ولاسکو هستم. ما همشهری هستیم. مادر ولاسکو معلم زبان من بود. با برادرش هم در یک باشگاه بازی می کردیم و هر دو با هم نیز همبازی بودیم. حتی یک بار یک هفته به ایران امده بودم که او را ببینم. ما در لیگ جهانی رقیب هستیم و حالا سعی می کنیم به هم اطلاعات ندهیم.

تقویم بسیار فشرده ای داریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: در سه هفته ای که با بازیکنان از اواسط اسفند هستیم و اوایل فروردین هم من اضافه می شویم برنامه ها را پی می گیریم. البته فدراسیون جهانی هنوز زمان دقیق بازیها را نداده است. ما تقویم بسیار فشرده ای داریم و باید در لیگ جهانی شرکت کنیم و تلاش می کنیم بهترین مدیریت را داشته باشیم.

لیگ را زیر نظر می گیرم

رائول لوزانو در ادامه پیرامون انتخاب بازیکنان تیم ملی گفت: برای انتخاب بازیکنان موارد فنی در اولویت قرار دارند. من به بازیهای لیگ نگاه می کنم. امیدوارم مصدومیتی در کار نباشد تا دستم برای انتخاب نفرات باز باشد. من سعی می کنم در نهایت احترام با مربیان ایرانی رفتار کنم. درهای تیم ملی همیشه به روی مربیان باز است اما برای خبرنگاران اینگونه نیست.

برای یک رویا اینجا هستم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به نحوه فعالیت تیم های ملی در دو رده مختلف گفت: ما دو تیم داریم که تیم A را سیچلو تمرین می دهد و تیم B را مربیان ایرانی تمرین می دهند. برای تیم اول آنالیزور و مربیان بدنساز نیز خواهیم داشت. دوست دارم مردم ایران با دیدن بازیهای تیم ملی لذت ببرند و این رویای من است که برای همین رویا اینجا هستم.