این دو بازیکن پرسپولیس که عجوبه هستند

علی پروین درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس، انتخاب برانکو به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول، صعود استقلال به فینال جام حذفی و موارد دیگری صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

دیروز استقلال موفق شد با شکست تراکتورسازی به فینال جام حذفی برود. آیا این بازی را دیدید؟

بله. در دفترم این بازی را دیدم و به نظرم بازی قشنگی هم بود اما کمی خشونت این بازی زیاد شده بود. به نظرم هر دو تیم برای صعود به فینال به این بازی آمدند اما در نهایت استقلال برنده شد با این حال باید بگویم این باخت چیزی از ارزش‌های تراکتورسازی کم نمی‌کند و فوتبال همین است که یک سر آن برد و یک سر دیگر آن باخت است.

به نظر شما حق استقلال در بازی دیروز برد بود؟

تراکتورسازی تیم بدی نیست اما استقلال هم خوب بازی کرد و وقتی از تراکتورسازی گل خورد خیلی فشار آورد و در نهایت هم گل دوم را زد. به نظر من بازی خوبی از هر دو تیم شاهد بودیم و بازی جذابی از سوی هر دو تیم انجام شد.

از پرسپولیس هم بگویید و اینکه عملکرد سرخپوشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

چند وقت پیش به خود شما گفتم که پرسپولیس جزو چهار تیم اول لیگ خواهد بود و دیدید که حرف من هم سرانجام مشخص شد. الان هم می‌گویم با فوتبالی که پرسپولیس بازی می‌کند این تیم در لیگ اول می‌شود یا دوم. به نظر من در لیگ امسال یا پرسپولیس قهرمان لیگ خواهد شد یا استقلال به این عنوان می‌رسد اما پرسپولیس در پایان لیگ جزء دو تیم اول خواهد بود. ماشاءالله بازیکنان پرسپولیس از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی هستند و در بازی‌ها وقتی که هر بازیکن حریف صاحب توپ می‌شود چهار قرمزپوش بالای سرش حاضر می‌شوند. این نشان می‌دهد که بازیکنان از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی دارند.

در برنامه 90 دوشنبه‌شب و با رای مردم، برانکو به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ انتخاب شد نظر شما در خصوص این رای چیست؟

به جز برانکو؛ یحیی گل‌محمدی، علی دایی، عبدالله ویسی و پرویز مظلومی هم شایسته رسیدن به این عنوان بودند اما به هر حال رأی مردم برانکو بود و به نظر من هم رأی درستی دادند چرا که او تیم سیزدهم جدول را به رده چهارم آورد و به همین دلیل از نظر مردم به عنوان بهترین مربی نیم‌فصل اول انتخاب شد و به نظر من هم این عنوان حقش است.

شما همواره منتقد مربیان خارجی ضعیف بودید؛ اما به نظر می‌رسد رابطه خوبی با برانکو دارید.

من همیشه می‌گویم مربی خارجی که به فوتبال ما می‌آید باید سطح بالا باشد و به نظر من هم برانکو جزء همین مربیان خوب و سطح بالا است و مثل مربیان درجه 4 نیست که کارنامه ضعیفی داشته باشد. او تا اینجا بد کار نکرده و تیم خوبی را ساخته و پرداخته کرده است. تیم برانکو از نظر بدنی بسیار وضعیت خوبی دارد و 90 دقیقه می‌دوند اما به هر حال تیم جوانی هستند. الان می‌بینیم که پرسپولیس گل نمی‌خورد و هافبک‌هایش به خوبی می‌دوند.

نقطه قوت پرسپولیس را چه می‌دانید؟

از نظر من همه خطوط پرسپولیس خوب هستند از دروازه گرفته تا نوک حمله همه بازیکنان خوبی هستند. در پرسپولیس امید عالیشاه و مهدی طارمی حضور دارند که جزء بازیکنان بسیار خوب فوتبال ایران و در نوع خود عجوبه هستند و من بازی آنها را که می‌بینم کیف می‌‌کنم.

صحبت از مهدی طارمی شد و تا قبل از بازی با راه‌آهن انتقادات زیادی به وی می‌شد اما این بازیکن 2 گل زد تا انتقادها تمام شود نظر شما در خصوص این بازیکن چیست؟

طارمی مهاجم خیلی خوبی است اما برخی از او انتقاد کردند. باید بگویم یک مهاجم باید 5 -6 موقعیت گل به دست بیاورد تا 2 تای آن را گل کند به هر حال طارمی زحمت خودش را می‌کشد و بازیکن جوان و بسیار خوبی است.

اگر بخواهید طارمی را با فرشاد پیوس و علی دایی مقایسه کنید به نظر شما به چه نتیجه‌ای خواهید رسید؟

همه این افرادی که نام بردید از بهترین بازیکنان زمان خودشان بودند. طارمی هم بازیکن خوبی است و اگر همین روند مثبت را ادامه دهد می‌تواند جزء خوب‌های فوتبال ایران باشد.

منصور پورحیدری پیشکسوت فوتبال کشورمان این روزها در بیمارستان بستری است که البته شما هم به عیادتش رفتید.

آدم وقتی پیشکسوتان بزرگ فوتبال را در بیمارستان می‌بیند دلش می‌گیرد. البته خوشبختانه منصور پورحیدری حالش بهتر شده و من هر روز جویای حالش هستم و امیدوارم که هر چه زودتر از بیمارستان مرخص شود و دیگر دور و بر فوتبال نیاید چرا که استرس فوتبال برای او خوب نیست.

 به عنوان سؤال پایانی می‌خواهم نظر شما را در خصوص قضاوت علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان بپرسم چرا که وی همین چند روز پیش فینال جام باشگاه‌های جهان را سوت زد.

باید واقعیت را بگویم و آن این است که به دلیل مشغله‌ای که داشتم نتوانستم بازی را ببینم اما خیلی دوست داشتم که به خاطر فغانی این بازی را تماشا کنم با این همه علیرضا فغانی افتخار ایران است و قضاوت‌های بسیار خوبی انجام داده و ما به او افتخار می‌کنیم. امیدوارم که باز هم در مسابقات مهم‌تر مثل جام جهانی قضاوت کند.