فغانی: نیمار داوران را به دردسر می‌اندازد!

 علیرضا فغانی درباره قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان اظهار کرد: قضاوت بازی‌ها در سطح اول دنیا سخت است. در کلاسهای آموزشی قبل از شروع مسابقات بیشتر بحث کنترل مسابقات را به داوران می‌گویند و خوشحالم که در پایان هر دو مسابقه‌ای که داوری کردم، نگاه مثبتی روی قضاوت ما بود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود در مسابقات بین المللی خوش اخلاقتر از مسابقات داخلی است، تصریح کرد: اینطور نیست. در مسابقاتی که تیم‌های آمریکای لاتین حضور دارند، سخت باید سفت و محکم برخورد کرد.

داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینکه نگاه به داوری در ایران با دنیا فرق دارد، تاکید کرد: همین کارشناسی‌ها برای داوران مشکل‌ساز می‌شود. در ایران وقتی یک مسابقه تمام می‌شود، از نفر اول باشگاه گرفته تا سرمربی و بازیکنان اشتباهات را گردن داوران می‌اندازند و اشتباهات داور برجسته می شود.

فغانی درباره اینکه گفته بود «لیونل مسی جنتلمن و نیمار عجیب و غریب است» و آیا اینکه با این بازیکنان برخوردی داشته و یا دنبال گرفتن عکس و لباس آنها بوده که چنین حرفی زده است، گفت: خیر، این درست نیست که داور در پایان یک مسابقه از بازیکنان درخواست عکس و لباس کند. این حرف را به طور کلی زدم. حتی اگر بدترین خطا روی مسی انجام شود او کمترین اعتراض را دارد ولی نیمار همیشه دنبال خطا گرفتن ایجاد دردسر برای داور است!