هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با برگزاری 4 دیدار در شهرهای مختلف به اتمام می‌رسد.

یکشنبه 6 دی‌ماه 94

ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز

گسترش فولاد - سایپا/ نبرد میانه‌جدولی‌ها

گسترش فولاد در این فصل عملکردی سینوسی داشته و به هیچ عنوان در نتیجه‌گیری باثبات عمل نکرده است. شاگردان فراز کمالوند 4 دیدار اخیر خود را یک در میان با پیروزی و شکست پشت سر گذاشته بودند و در حال ادامه این روند بودند که در آخرین ثانیه‌ها گل تساوی را از فولاد خوزستان دریافت کردند. کمالوند پس از پایان نیم‌فصل اول در اقدامی جالب از شاگردانش خداحافظی کرد و گفت نیاز به استراحت دارد اما به یک‌باره در تمرینات حاضر شد و دوباره اداره امور را در دست گرفت. سامان نریمان‌جهان از تراکتورسازی به این تیم برگشته و محسن حمیدی و سیدمهدی سیدصالحی نیز به جمع آبی‌پوشان اضافه شده‌اند. در مقابل سایپا که هفته قبل مقابل نفت تهران شکست خورد برای بازگشت به کورس مدعیان قهرمانی به 3 امتیاز این بازی نیاز دارد.

ساعت 15:00، ورزشگاه تختی تهران

نفت تهران - تراکتورسازی/ تقابل استقلالی‌ها به یاد حواشی فصل پیش تبریز

نفت تهران که شروع بسیار بدی در لیگ برتر پانزدهم داشت آرام آرام روند مثبتی را طی کرد و توانست نیم‌فصل اول را بالاتر از سپاهان در رتبه هشتم جدول به پایان برساند. شاگردان علیرضا منصوریان در 2 دیدار اخیر خود به پیروزی رسیده‌اند و از انگیزه زیادی برخوردارند. این دیدار به نوعی تداعی کننده هفته پایانی لیگ برتر فصل گذشته است که 2 تیم به تساوی پرگل 3 بر 3 دست یافتند و در شرایطی عجیب سرنوشت قهرمان لیگ عوض شد. از سوی دیگر این بازی تقابل 2 مربی استقلالی است. ژنرال که خیلی زود در بازار نقل و انتقالات دست به کار شده برای آشتی با هواداران ناراضی تراکتورسازی باید در این دیدار پیروز شود.

ساعت 16:25، ورزشگاه آزادی

استقلال - سیاه‌جامگان/ آغاز نیم‌فصل دوم بدون مهدی رحمتی

استقلال موفق شد به فینال جام حذفی صعود و با روحیه‌ای بالا نیم‌فصل دوم لیگ برتر را آغاز کند اما خبر مصدومیت مهدی رحمتی، اردوی آبی‌پوشان را در شوک فرو برد. کاپیتان آبی‌پوشان به مدت 4 هفته از میادین دور خواهد بود و این مسئله‌ای است که پرویز مظلومی را به شدت نگران می‌کند. استقلال برای پس گرفتن صدر جدول کار چندان سختی پیش رو ندارد. هر چند آبی‌پوشان در 9 بازی اخیر خود تنها 3 پیروزی به دست آورده‌اند و همین مسئله باعث شده صدای اعتراض هواداران این تیم بلند شود. از سوی دیگر تیم بحران‌زده سیاه‌جامگان که فرهاد کاظمی تغییر و تحولات زیادی در آن ایجاد کرده با ترکیبی متفاوت در ورزشگاه آزادی به میدان خواهد رفت. هر چند سرمربی سابق راه‌آهن هنوز موفق به کسب پیروزی با تیم دوم شهر مشهد نشده اما امیدوار است با جذب بازیکنان جدید بتواند این تیم را از انتهای جدول جدا کند.

ساعت 15:00، ورزشگاه تختی اهواز

استقلال اهواز - صبای قم/ جدال شهریار با ضعیف‌ترین استقلالِ لیگ

هر چند 15 هفته تا پایان لیگ برتر پانزدهم باقی مانده ولی می‌توان استقلال اهواز را یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای سقوط به لیگ یک دانست. آبی‌های اهواز از هفته دوم رنگ پیروزی را ندیده‌اند و با دریافت 28 گل ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند. قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر در هفته شانزدهم میزبان صبای قم خواهد بود. شاگردان علی دایی در نیم‌فصل اول عملکردی فراتر از انتظار داشتند و پیش از دیدار با استقلال، 10 هفته بود که شکستی نداشتند. صبا در حال حاضر در رتبه پنجم قرار دارد و با پیروزی در این بازی نه‌چندان سخت می‌تواند حتی جای ذوب‌آهن را در رده سوم بگیرد.