عزت‌الله پورقاز در خصوص شایعه جدایی‌اش از ملوان اظهار داشت:من سال قبل با حسن نظر آقای ایراندوست و مسئولان ملوان به این تیم آمدم و آنچه اکنون دارم از اعتماد آنها است. اخباری که در رسانه ها مطرح شده را خودم هم می خوانم اما با توجه به قراردادم هیچ تصمیمی برای جدایی از ملوان ندارم و از همه آنها بی خبرم.

او ادامه داد:اگر چه در بعضی بازی‌ها در ترکیب تیم نبوده‌ام اما به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای می دانم که سرمربی همواره بهترین ها را درون زمین قرار می دهد و من هم برای اینکه بتوانم جایگاهم را در ترکیب اصلی پیدا کنم باید تلاشم را بیشتر کنم. از مبارزه و رقابت حرفه ای واهمه ای ندارم و همه تلاشم را بکار می گیرم تا بتوانم برای تیمم موثر باشم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود به دلیل اختلاف با استیلی در ترکیب قرار نمی گیرد یادآور شد:این حرفها خنده دار است. خدا را شکر حمید استیلی را همه می شناسند و من هم اخلاقم را همه دوستانم می دانند. استیلی چرا باید با من اختلاف داشته باشد و اگر اینگونه بود که رضایت نامه مرا صادر می کردند.اتفاقا خود حمید خان (استیلی) به من گفته باید در تیم بمانی و من هم هیچ مشکلی با این تصمیم ندارم و می دانم بالاخره نوبت بازی به من هم می رسد.

پورقاز در مورد خبر پیوستنش به پرسپولیس یا معاوضه با منوچهری مهاجم راه آهن اظهار داشت:پرسپولیس دو کاپیتانش مدافعان اصلی هستند. ماریچ و اومانیا را هم دارد. به چه دلیل باید دنبال جذب من باشد؟در مورد راه آهن هم من بی‌خبرم و اگر پیشنهادی به باشگاه شده باشد بی اطلاعم.هر چند با توجه به تکذیب استیلی فکر می کنم این خبر هم واقعیت ندارد.

پورقاز در خصوص جذب حامد نورمحمدی و ترافیک در دفاع میانی هم اظهار داشت:کادر فنی در این مورد تصمیم گیرنده است و اینکه چند مدافع داشته باشیم به من ارتباطی ندارد و در حیطه وظایف من نیست. چیزی که برای من محرز و مشخص است این است که من بازیکن ملوان هستم و باید برای موفقیت آن تلاش کنم.