مالک اشتر سریال امام علی (ع) و ناخدا خورشید تقوایی به عیادت منصور پورحیدری رفت. داریوش ارجمند که سابقه نقش‌آفرینی در سریالی فوتبالی را هم در کارنامه‌اش دارد، حال سرپرست استقلال را خوب توصیف کرد و گفت خاطرات جوانی‌اش با موهای فرفری دوران شباب پورحیدری گره خورده است.

 

چه شد که تصمیم گرفتید به عیادت پورحیدری بروید؟

وظیفه‌ام بود که به دیدارش بروم. بخشی از خاطرات دوران جوانی من و امثال من با نقش‌آفرینی او در امجدیه رقم خورده است. پورحیدری اسطوره استقلال است و دعا می‌کنم هرچه زودتر بهبودی‌اش را به دست آورد.

حال سرپرست استقلال را چطور توصیف می‌کنید؟

بسیار خوب بود. البته ایشان را برای معاینه به یک بیمارستان دیگر برده بودند ولی خیلی خوشحال شدم حال‌شان خوب بود. هوشیاری‌شان درجه یک بود و درباره برد استقلال حرف می‌زدیم.

چه گفتید و چه شنیدید؟

از برد استقلال خیلی خوشحال بود و اینکه تیم به فینال رسیده، سرحالش آورده بود و آرزو می‌کرد در فینال هم قهرمان شود.

شما هم ظاهراً علاقه زیادی به پورحیدری دارید.

هیچ زمان بازی‌های زیبایش در جناح راست استقلال با آن موهای بلند فرفری قهوه‌ای‌اش را فراموش نمی‌کنم. سرعت بالایی داشت و در فینال جام باشگاه‌های آسیا پاس گل داد تا مسعودخان معینی گل بزند و دل ایرانی‌ها را شاد کرد. او از جوانی‌اش نمونه و بااخلاق بود و حالا هم جزو بااخلاق‌ترین‌هاست.

پس چرا در بازی با تراکتور علیه او شعار سر دادند؟

این اتفاقات تلخ هم هست. نمی‌توان جلوی آن را هم گرفت. نمی‌توان رفت و به تک‌تک آنها تودهنی زد. بی‌ادب همیشه بی‌ادب است و نباید به این چیزها توجه کرد. مهم سلامتی منصور پورحیدری است که ان‌شاءا... کاملاً به او برگردد.

 

شما حسابی استقلالی هستید. تیم‌تان به فینال رفت، خوشحالید؟

اول بگویم که همه فوتبال ایران دست استقلالی‌هاست. علی‌منصور که در نفت است، قلعه‌نویی که رفته تراکتورسازی، پرویزخان‌مان که در استقلال خودمان است، استقلال خوزستان که آن بالاست و استقلال اهواز هم که هست. هر جای جدول را نگاه می‌کنید، اثرات استقلالی‌ها مشخص است و باعث خوشحالی ماست...

 

... فینال؟

فینال را هم می‌بریم. ذوب‌آهن را جلوی استقلال خوزستان دیدم. تیم شکننده‌ای است. استقلال می‌تواند این تیم را شکست بدهد.

البته بازی، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است. خبر داشتید؟

گفتید سوم خرداد یادم آمد سالی که خرمشهر آزاد شد، من در بیرجند سرگرم ساخت یک فیلم بودم به نام «امیر». به محض آنکه خبر آزادسازی خرمشهر از رادیو پخش شد، دوربین را بردیم بالای مینی‌بوس و از شادی مردم فیلمبرداری کردیم. فیلمش را هم به شبکه یک دادیم و همان سال‌ها پخش شد. من خودم هم در آن فیلم بازی می‌کردم. این‌بار هم سوم خرداد استقلال قهرمان جام حذفی می‌شود.

حرف باقی‌مانده‌ای مانده است؟

قدر پیشکسوت را بدانید. آرزو می‌کنم منصور پورحیدری هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد. همه دعا می‌کنیم که این اتفاق زودتر رخ بدهد.