برانکو:ادینیهو نه رونالدو را برای تیمم می خواهم

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: می‌دانم اولین سؤالی که می‌خواهید بپرسید، درباره سوشا مکانی است، چون در 24 ساعت اخیر همه در این باره از من سؤال کرده‌اند.

وی با اعلام این خبر که پرسپولیس از فردا در زمین شماره دو ورزشگاه آزادی تمرینات خود را پیگیری خواهد کرد، افزود: اینکه می‌گویند تمرین ما با استقلال تداخل خواهد داشت، درست نیست و ما تمرینات‌مان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تداخلی به وجود نیاید.

این مربی کروات با اشاره به بازی پرسپولیس مقابل پدیده خراسان افزود: ما در این دیدار، برخلاف 15 دیدار گذشته آن‌طور که باید خوب بازی نکردیم. البته این مسئله طبیعی است، چون هیچ تیمی در دنیا پیدا نمی‌شود که 15 بازی را بدون نوسان انجام دهد، مگر در شرایط خاص این اتفاق رخ دهد. شب گذشته آرسنال هم چهار گل از حریف خود دریافت کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بازی با پدیده، استحقاق شکست را نداشتیم، اما لازم است به بازیکنانم تبریک بگویم که با جنگندگی و تلاش زیاد توانستند نتیجه باخت را با تساوی عوض کنند. مسلماً روز گذشته آن انتظاری که من از تیمم داشتم، برآورده نشد. من هم مثل هر مربی دیگری دوست دارم تیمم بدون عیب و نقص باشد، اما برخی مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد. در بازی‌های گذشته خوب بودیم، اما پیش می‌آید که در یک دیدار خوب نباشیم. در مجموع باید بگویم که در بازی با پدیده ضعیف‌تر از دیدارهای قبلی بازی کردیم، هر چند از نتیجه به دست آمده نمی‌توانیم ناراضی باشیم و این نتیجه چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌کند.

برانکو در واکنش به این سؤال که چرا در این فصل بازیکنان تیمش بی‌جهت کارت زرد و قرمز دریافت می‌کنند، یادآور شد: نمی‌دانم از این سؤال چه منظوری دارید. پیش از این در تیم ما سوشا مکانی، مرحوم هادی نوروزی و ایمان صادقی به اشتباه از داور کارت قرمز گرفته بودند و اشتباه داوران به همه ثابت شده بود. روز گذشته، تنها مرتبه‌ای بود که داور به درستی به سوشا کارت قرمز داد. فکر نمی‌کنم بازیکنان ما بی‌جهت و به خاطر عمل ناجوانمردانه کارت زرد و قرمز گرفته باشند. همه کارت‌هایی که بازیکنان گرفتند، فنی بوده است. اینکه اصرار دارید، اخطارها غیرفنی بوده است، شاید راهکارش محکم‌ بازی کردن و ارائه فوتبال تهاجمی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جذب بازیکن در نیم فصل بازیکنی مدنظر دارد یا نه، گفت: آیا شما بازیکنی مدنظر دارید که به من معرفی کنید؟

در ادامه خبرنگار از بازیکنی چون وحید امیری و ادینیو نام برد که سرمربی پرسپولیس پاسخ داد: من به بازیکنانی که دارم ایمان داشته و معتقدم که با همین نفرات می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. بازیکنانی که نام می‌برید، با باشگاه‌های خود قرارداد دارند. آیا بازیکن دیگری هم مدنظرتان قرار دارد که به من معرفی کنید؟

در ادامه این بحث، از کاوه رضایی نام برد که این بار برانکو در پاسخ گفت: این بازیکن با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد دارد و آیا به نظر شما باشگاه رضایی، رضایت‌نامه این بازیکن را صادر می‌کند؟ من هم دوست دارم رونالدو را در خدمت داشته باشم اما وقتی او با باشگاه رئال قرارداد دارد و رقمش فسخ قراردادش بسیار سنگین است، می‌توانیم او را جذب کنیم؟ مسلماً باشگاه قطری ادینیو برای صدور رضایتنامه ادینیو یک میلیون دلار می‌خواهد که با این شرایط نمی‌توانیم او را به خدمت بگیریم.

برانکو درباره اینکه به سوشا مکانی انتقاد زیادی شده است در حالی که وی در صحنه اخراج کاری حرفه‌ای انجام داد و آیا از کار دروازه‌بان تیمش در صحنه اخراج رضایت داشته یا نه، گفت: سؤال من این است که روز گذشته چه کسی برای پرسپولیس امتیاز گرفت؟ چه کسی؟ سوشا! به نظرم اگر می‌باختیم اکنون ما را هلاک می‌کردید. (سرمربی پرسپولیس پس از این صحبت‌ها کلمه‌ای را به کار برد که مترجم او گفت برانکو ناسزا گفت، البته ناسزایی محترمانه!)

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان ما در بازی با پدیده خصوصیات یک تیم برنده را از خودشان نشان دادند و ناامید نشدند. اشتباه تاکتیکی و تکنیکی همیشه پیش می‌آید و ما تلاش می‌کنیم که این اشتباهات را کمتر کنیم.

وی درباره اینکه چرا تمرین امروز سرخپوشان پشت درهای بسته برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در سالن وزنه تمرین کردیم و نیاز نبود که بیرون بیاییم و بازیکنان در این هوا مریض شوند. البته به شما رسانه‌ها تبریک می‌گویم که بیرون از سالن منتظر ما هستید و در این هوا سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازید!