دایی:مهدی در پرسپولیس بمان!

هر چند که در مورد مهدی طارمی حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد و بعضی‌ها از او انتقاد می‌کنند ولی نکته جالب این است که مهدی همچنان جزو موثرترین بازیکنان پرسپولیس‌ و لیگ ایران است و حتی پیشنهادهای خارجی دریافت می‌کند.

 

در حالی که چندی پیش بعضی‌ها حتی خبر پیشنهاد تیم‌های عربی به طارمی را تکذیب می‌کردند، مدیربرنامه‌های طارمی به شدت پیگیر این پیشنهاد بود و حتی به توافق‌هایی نیز با باشگاه عربی دست یافت.

 

در مورد طارمی این پایان ماجرا نیست. باشگاه "ترک گروژنی" روسیه با پیشنهاد یک میلیون دلاری به طارمی قصد دارد تا این بازیکن را جذب کند. این تیم که در رده هفتم جدول لیگ برتر روسیه قرار دارد، در منطقه چچن فعالیت می‌کند.

 

جدا از این موضوع در مورد طارمی یک بحث دیگر هم وجود داشت و گروهی تصور می‌کردند طارمی در یکی از مصاحبه‌هایش، خودش را با علی دایی مقایسه کرده و با آن پسر محجوب و سربه‌زیر روزهای قبل فاصله گرفته است.

 

اما نکته جالب این است که طارمی حتی برای جدایی از پرسپولیس‌ و لژیونر شدن هم با علی دایی تماس گرفت تا اگر می‌خواهد تصمیمی در فوتبالش بگیرد با دخالت و نظر علی دایی آن را انجام دهد.

 

یکی از نزدیکان طارمی در این مورد می‌گفت: «هر چند که یک سری حرف و حدیث درست کردند و به زعم خودشان تلاش کردند تا این دو را مقابل هم قرار دهند ولی مهدی آن‌قدر به علی دایی اعتماد دارد و او را دوست دارد که هر کاری بخواهد انجام دهد، اول نظر علی دایی را می‌پرسد.»

 

طارمی که با انتخاب و نظر علی دایی از لیگ دسته اول به پرسپولیس‌ لیگ برتری پیوست، همچنان قدردان شهریار است و او را الگوی فنی و اخلاقی خودش می‌داند.

 

جالب است بدانید که طارمی در اوج همان ماجرای مصاحبه‌اش در مورد دایی با او تماس گرفت و طرفین بدون اینکه صحبتی در مورد این مسایل بکنند به بحث درباره پیشنهاد طارمی پرداخته و دایی که مدت‌هاست در مورد پرسپولیس‌ و مسایل اینچنینی صحبتی نمی‌کند، در صحبت با طارمی به تمجید از پرسپولیس‌ پرداخت و برای پرسپولیس‌ و هوادارانش آرزوی سربلندی کرد.

 

دایی در مورد سوال طارمی و ماجرای پیشنهاد او نیز به مهدی چنین مشاوره داد: «به نظر من در پرسپولیس‌ بمان... تو هنوز دینت را به پرسپولیس‌ ادا نکردی... جدا از اینها تو باید در پرسپولیس‌ بمانی تا هم پخته‌تر شوی و هم بتوانی برای تیم‌ملی بازی‌های بیشتری انجام دهی.»

 

توصیه دایی به طارمی شنیدنی بود: «پرسپولیس‌ به تو احتیاج دارد... تیم جان گرفته و چند هفته‌ای است که مردم نفس راحتی می‌کشند... شاید با رفتن تو وضعیت پرسپولیس‌ تغییر کند و آن وقت خودت هم اذیت می‌شوی. اگر از من می‌شنوی امسال را در پرسپولیس‌ بمان و تجربه کسب کن تا با شرایط بهتری لژیونر شوی و به یک باشگاه خوب بروی.»

 

گفتنی است که صحبت های طارمی با دایی قبل از پیشنهاد تیم روسی به وی بوده و طارمی تاکنون واکنشی در مورد این پیشنهاد نداشته و با علی دایی نیز تماسی نگرفته است.