بلاتر: برای خودم و شرافتم می‌جنگم، نه برای فیفا!

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که به همراه میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از سوی کمیته اخلاق فیفا به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد، می‌گوید تمرکزش را برای پاک کردن این لکه سیاه از کارنامه حرفه‌ای‌اش گذاشته است.

بلاتر 79 ساله که به خاطر پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد به پلاتینی در سال 2011 که از آن به عنوان رشوه یاد شده، با محرومیت مواجه شده، پس از اعلام محرومیت هشت ساله‌اش اعلام کرد که برای تجدیدنظر در حکم صادره به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مراجعه خواهد کرد.

رئیس 17 سال اخیر بالاترین نهاد فوتبالی جهان در گفت‌و‌گو با مجله آلمانی «بونته» گفت: خیلی وقت است که دیگر به خاطر فیفا نمی‌جنگم. آنها من را طرد کردند و تنهایم گذاشتند. حالا تنها برای خودم و شرافتم می‌جنگم.

بلاتر در حالی این اظهارنظر را کرده که در همان روز اعلام حکم محرومیت هشت ساله‌اش با حضور در کنفرانس خبری در اظهارنظری متناقض به خبرنگاران گفت:  به خاطر خودم و فیفا خواهم جنگید.

سپ بلاتر سوئیسی همچنین به مجله «بونته» گفت که پس از تعطیلات کریسمس فرآیند دفاع از خود و پاک کردن اتهامات وارده را آغاز خواهد کرد. مصاحبه کامل بلاتر با این مجله آلمانی قرار است فردا (چهارشنبه) منتشر شود.

تحقیقات دادستانی سوئیس و مقامات قضایی آمریکا در مورد فسادهای اخیر فیفا همچنان ادامه دارد، به طوری که دپارتمان عدالت آمریکا به تازگی 27 عضو فعلی یا پیشین فیفا را به‌دلیل دریافت رشوه متهم دانسته و زیرنظر دارد.

قرار است در کنگره فوق‌العاده‌ای که در تاریخ 26 فوریه 2016 (7 اسفند 94) در شهر زوریخ سوئیس و با حضور 209 اتحادیه عضو فیفا برگزار خواهد شد، رئیس جدید فیفا انتخاب شود.