سوشا:من نه خشنم نه ادم بده داستان

مکانی که بعد از بازی با پدیده بخاطر اشتباهات و اخراجش مورد هجمه انتقادات قرار گرفت از حال و هوای این روزهایش حرف می زند.

 

بازی با پدیده دیگر تمام شده

دیگر بازی با پدیده گذشته و تمام شده است. من کارت قرمز گرفته ام و از حضور در بازی بعد محروم هستم. همه بازیکنان و کادر فنی هم می دانند که ما باید این هفته برنده شویم و هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم تا بتوانیم جایگاهمان را در بالای جدول تثبیت نیم. اگر بتوانیم هفته هفدهم را با برد پشت سر بگذاریم می توانیم به نیم فصل دوم امیدوارتر باشیم.

 

در پرسپولیس کسی پشت آدم را خالی نمی کند

در نیم فصل دوم تیمی قهرمان می شود که نقاط ضعف کمتری داشته باشد. وقتی به پرسپولیس نگاه می کنم در تیم ما رقابت بیشتر از سال گذشته است و اگر بازیکنی مرتکب اشتباهی شود بقیه پشت او را خالی نمی کنند. این همدلی بدون تردید در دور برگشت به موفقیت پرسپولیس خیلی کمک می کند.

 

من آدم بد نیستم

* در این فصل با محرومیتهای زیادی روبرو شدی، فکر می کنم سال سختی برای سوشا مکانی بوده باشد؟

مکانی: من در فوتبال بالا و پایین زیاد دیدم و می دانم که کجاها باید با مشکلات بجنگم. متاسفانه یک عده دنبال این هستند که سوشا مکانی را زمین بزنند و به اصطلاح از من «آدم بد» بسازنند. دوست دارند تا کاری کنند که تمرکز سوشا بر هم بخورد، ولی تا امروز موفق نشدند چون من یاد گرفتم که چطور با مشکلات کنار بیایم و بجنگم. من دست از تلاش برنمی دارم و اجازه نمی دهم که یک عده بخواهند روند رو به رشد من و تیمم را تحت الشعاع قرار دهند. به امید خدا با نتیجه گیری پرسپولیس در پایان فصل می فهمند که این انرژی و دارایی را که صرف زمین زدن من کرده اند تبدیل به ناکامی برای خودشان شده است.

 

 

من هم آدمم و اشتباه می کنم

*قبول داری که در بازی با پدیده روی گلها مقصر بودی؟

مکانی: وقتی گلی به ثمر برسد فرق نمی کند من باشم یا بازیکن دیگری حتما اشتباهی رخ داده است. من همانطور که قبل از این هم گفتم همیشه منتقد خودم هستم و چه ببریم و چه ببازیم هرگز از خودم راضی نمی شوم چون همیشه دوست دارم که پیشرفت کنم. شما از انتقادها علیه من صحبت کردید باید بگویم که من بعداز بازی به نظر کادر فنی خیلی اهمیت می دهم و اگر آنها انتقادی از من بکنند حتما سعی می کنم آن مشکل را برطرف کنم. باید قبول کنیم که من هم آدمم و اشتباه می کنم. حتی بزرگترین دروازه بانهای دنیا هم اشتباه می کنند و در یک بازی 7،6 گل می خورند. به هر حال هر بازیکنی روز های بد و خوب دارد ولی من می خواهم بگویم نه در روزهای خوبم از کسی توقع دارم که از من حمایت کند و نه این درست است که در روز بد فقط یک نفر را بکوبند!

 

*ولی باید بپذیرید که برای اشتباهاتی که بازیکنان در پرسپولیس و استقلال  مرتکب می شوند، بخاطر هوادارانی باید تاوان بیشتری پس بدهند.

مکانی: من حرف شما را می پذیرم و اگر بخواهم با شما رو راست باشم در ابتدای حضورم در پرسپولیس با این مساله مشکل داشتم. ولی الان به این نتیجه رسیدم که هوادار استقلال و پرسپولیس از تیمش برد می خواهد. چون دلخوشی بیشتر مردم کشور ما همین دو تیم فوتبال قرمز و آبی است و ممکن است  یک برد ما از لحاظ روحی روی یک خانواده خیلی تاثیرگذار باشد. آمار 40،30 میلیون هوادار

 در ایران هم رقم کمی نیست ولی باید بدانی که هیچ وقت نمی توانی همه را از خودت راضی نگهداری. حتی از یک مقام ورزشی و یا سیاسی هم انتقاد می شود ولی باید بدانی که کدام انتقادات سازنده است و از آنها استفاده کنی.

 

* یعنی نمی پذیری که اشتباه کردی ؟

مکانی: من در شرایط بازی باید در صدم ثانیه تصمیم می گرفتم و در آن زمان من سعی کردم بهترین کار را انجام دهم. بحث انتقاد از من دروازه بان که یک پست تخصصی است باید یا از طرف کادر فنی انجام شود یا پیشکسوتان پرسپولیس. ما در  پرسپولیس پیشکسوت و دروازه بان بزرگ کم نداریم اشخاصی مثل آقای سلطانی، قلیچ، عابدزاده و فنایی، پیشکسوتانی که احترامشان واجب است و اگر حرفی بزنند من روی چشمم می گذارم. در بحث تخصصی دروازه بانی فقط اشخاص مطلع می توانند نظر بدهند.

 

بازیکن خشنی نیستم، مجبور شدم خطا کنم

* کسی که آمار محرومیت های مکانی را مرور کند به نظرش می آید که شما بازیکن خشن و بد اخلاقی هستید، نظر شما در این مورد چیست؟

مکانی: من همانطور که قبلا هم گفته ام به آمار و ارقام کاری ندارم. اینکه در چند بازی گل نخوری هم نمی تواند معیار درستی برای سنجش عملکرد یک دروازه بان باشد. من بازیکن خشنی نیستم و این اولین کارت قرمز من درلیگ بود. من مجبور شدم که خطا کنم و در صدم ثانیه چنین تصمیمی را گرفتم.اینکه بخواهی در خانه بنشینی پایت را روی پایت بگذاری، تخمه بخوری و از بقیه انتقاد کنی که کاری ندارد. در این حالت حتی می توانی به راحتی از براوو گلر بارسلونا هم انتقاد کنی! ولی اینکه بتوانی خودت را جای بازیکن قرار دهی و با شرایط بازی و حساسیتها در یک لحظه تصمیم درست را بگیری کار سختی است.

 

 

هدف پرسپولیس قهرمانی است و حداقلی برای ما وجود ندارد

هدف پرسپولیس قهرمانی است و هیچ حداقلی برای ما وجود ندارد. مطمئن باشید تیمی که از انتهای جدول می آید خودش را به عنوان یک مدعی مطرح می کند در پایان فصل هم قهرمان می شود. در پرسپولیس همه و همه عالی هستند و هیچ چیزی کم ندارند. خدا را شکر آقای برانکو دست دلال ها را از تیم ما کوتاه کرده و به نظر من کسانی که انتقاد می کنند می خواهند مهره های خوشان را به پرسپولیس بیاورند. اشتباه برداشت نشود منظور من در پست دروازه بانی نیست چون از قبل گفتم که من با این مساله مشکلی ندارم ولی معمولا افراد از آمدن بازیکن های جدید به دنبال منافع خودشان هستند. در فوتبال ما اتفاقات زیادی می افتد ولی آنچه که من ازآن اطمینان دارم این است که با درایت کادر فنی و دیسیپلین آقای برانکو و صداقت ایشان در کارشان، پرسپولیس در نیم فصل دوم مدعی اصلی قهرمانی است.

 

حرف آخر

 یک سری منتظر هستند که نتیجه نگرفتن پرسپولیس را ببینند و در جهت اهداف خودشان قدم بردارند ولی من به عنوان یک عضو کوچک تیم به آنها می گویم که در پرسپولیس میان بازیکنان و کادر فنی و باشگاه همدلی زیادی وجود دارد و با حمایت هواداران  ما با همه مشکلات می جنگیم و بازی ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاریم تا به قهرمانی برسیم و بار دیگر اعلام می کنم که پرسپولیس در نیم فصل دوم مدعی اصلی قهرمانی است.