مجتبی سرآسیایی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" با اشاره به بازی تیمش با پرسپولیس اظهار داشت: حساسیت این بازی برای ما زیاد بود و تمام توان و تمرکز خودمان را برای امتیاز گرفتن از پرسپولیس گذاشته بودیم. کاملا به بحث فنی و قابلیت‌های فنی و هجومی آنها واقف بودیم و کار را در طول بازی مدیریت کردیم.

 

وی با گلایه از داور بازی افزود: قطعا بازی از لحاظ کار درگیرانه و فیزیکی دو تیم سنگین بود اما تصمیمات اشتباه داور در خیلی از جاها ورق بازی را برگرداند و باید بگویم که بچه‌های ما با شرایط خوبی که در زمین داشتند مستحق برد بودند اما داور با اشتباه خود بازی را برگرداند. با تمام احترام به داور و کمیته داورانی که تحت فشار هستند باید بگویم پرسپولیس شاید خیلی در نیم‌فصل اول از داوری متضرر شده باشد اما در بازی با پدیده به صورت کلی و یک جا از همه اشتباهات داوری منتفع شد.

 

سرآسیایی در خصوص اعتراض شدید خود به داور در صحنه‌ای که داور خطای تمارض مهدی خیری را اعلام کرد، توضیح داد: همان صحنه از کوره در رفتم چون از کنار زمین دقیقا دیدم چه شد و برای خودم محرز بود. بازیکنی که موقعیت گل و شرایط خوبی دارد کدام عقل سلیم می‌گوید خودش را زمین بزند اما داور خطای تمارض خیری را گرفت در صورتی که کاملا خطای حریف مشهود بود و ما موقعیت گل داشتیم.

 

وی افزود: این اشتباه داوری که حتی کارت زرد هم به مهدی خیری داد در این شرایط سخت که از لحاظ بازیکن در مضیقه هستیم به بازی‌های بعدی ما هم لطمه خواهد زد و باید بنشینید و ببینید که این کارت چه موقع در بازی‌های پیش روی که نیاز به همه نفرات داریم به ما ضربه خواهد زد. انگار تمام هجمه‌هایی که در رسانه‌ها بر علیه داوری نیم‌فصل اول پرسپولیس انجام می‌شد در این بازی بر علیه ما شد.

 

قائم‌مقام پدیده با بیان اینکه از همه کادر فنی و بازیکنانش بابت بازی‌ای که مقابل پرسپولیس انجام دادند راضی است، متذکر شد: بعد از بازی به همه گفتم که به شما افتخار می‌کنیم و سرتان را بالا بگیرید نه به این خاطر که با تیم قدرتمند پرسپولیس مساوی کردیم بلکه به خاطر بازی خوب و انرژی خوبی که به مردم مشهد دادیم و شادشان کردیم. پرسپولیس از بعد شخصیتی و فنی قابل احترام است اما ما راه بردن این تیم را بلد بودیم و آن را به همه نشان دادیم.

 

وی ادامه داد: بازی قبل ما هم با سپاهان بود که شرایط خوبی داشتیم. ما در طول فصل خارج از بحث مالی، مصدومیت‌های زیادی گریبانگیرمان شد که نوسان تیم را منجر و باعث شد چند بازی نتیجه نگیریم. ما توانستیم در این دو بازی آخر مشکلمان را حل کنیم و از لحاظ فوتبالی به همان پدیده پر انرژی و قدرتمند برگردیم.

سرآسیایی در پاسخ به سرنوشت نمایندگان خراسان در پایان لیگ‌برتر تصریح کرد: قطعا می‌دانم که سیاه‌جامگان در نیم‌فصل دوم متحول می‌شود و آقای کاظمی که فوتبال استان ما را می‌شناسند قطعا تیمش را متحول می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم با تمام وجود کار کنیم و بیشتر برای دل مردم و اینکه آنها شاد باشند انشاالله بتوانیم هر دو نماینده از عزت فوتبال خراسان دفاع کنیم.

 

وی افزود: در بازی با پرسپولیس مردم در سرمای شدید هوا به استادیوم آمدند و مثل همیشه انرژی خوبی در ورزشگاه بود و من فکر می‌کنم اگر سازماندهی و سرویس‌دهی بیشتری می‌شد استقبال بیشتری صورت می‌گرفت. ما می‌توانیم با حمایت از بحث ورزش حرفه‌ای فوتبال شرایط بهتری را برای جوانان‌مان فراهم کنیم و خواهشی که دارم اینکه مسئولین ما خصوصا آن‌هایی که می‌توانند کاری انجام دهند برای سرمایه‌های استان‌شان کم نگذارند.

 

قائم مقام پدیده در خاتمه در مورد بازی با فولاد نیز خاطرنشان کرد: برای این بازی چون با همان مشکل کمبود بازیکن روبرو هستیم چشم به درخشش دیگر نفراتمان داریم. نگران نیستیم چون یک تیم هستیم و بازیکنان خوبی داریم که قطعا نفرات جایگزین می‌توانند سربلند بیرون بیایند. انشاالله بعد از این بازی هم دنبال جذب چند بازیکن داخلی و خارجی هستیم تا به یک اردوی داخلی خوب رفته و با چند بازی تدارکاتی مناسب به هارمونی لازم برای نیم فصل دوم برسیم.