علیرضا فغانی درباره این که آیا در گذشته به تیم خاصی علاقه داشت یا نه اظهار داشت: همه فو‌تبا‌ل دوستان در کودکی به تیم خاصی تعصب دارند. در تهران معمولا هر کسی طرفدار استقلال و پر‌سپولیس است. پدر من طرفدار پر و پا قرص تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس بود و من هم بخاطر پدرم طرفدار پر‌سپولیس بودم، ولی از زمانی که داوری را آغاز کرده‌ام طرفدار هیچ تیمی نیستم و رنگ خاصی برایم اهمیتی ندارد.

  

داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران درباره این که آیا او در بازی بارسلونا و ریورپلاته اشتباه کرده است، تاکید کرد: اشتباه داوری زمانی معنا دارد که آن صحنه را ببینید اما تصمیم گیری شما اشتباه باشد. من خطای هند مسی را ندیدم، چرا که پشت به او بودم. اگر الان بخواهم قضاوت کنم می گویم که مسی خطا کرده است.

  داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران در پاسخ به این سوال که رتبه او در میان داوران جهان چندم است؟ گفت: چنین رده بندی نداریم. یک سایت مردمی وجود دارد که رده بندی داوران را مشخص می‌کند، اما هیچ گاه از سوی فیفا تایید نشده است.

فغانی درباره کلاس‌های هماهنگی فیفا گفت: قبل از آغاز جام جهانی باشگاه‌ها فیفا خواسته‌های خود را به ما گفت از طرفی آنها جدیدترین قوانین را هم به تیم‌ها گفته بودند و دیدید که در این مسابقات بازیکنی اخراج نشد. متاسفانه قبل از آغاز جا‌م ملت‌های 2015 استرالیا چنین کلاس‌هایی برای تیم ‌ملی ایران برگزار نشد و دیدید که مهرداد پولادی به سادگی از داور کارت قرمز گرفت و می دانم که او هم از کاری که کرده بود پشیمان است.