در هفته سوم لیگ برتر والیبال، همه تیم‌های میهمان از حریفان خود شکست خوردند و نتوانستند از میزبانان خود امتیاز بگیرند. با گذشت 11 هفته اما شرایط تیم‌ها و میزان آمادگی آنها تغییر کرده است.

تیم شهرداری ارومیه که با یک بازی بیشتر، صدرنشین لیگ برتر است در دیدار عصر یکشنبه خود به مصاف سایپا می‌رود. سایپا تا کنون 56 ست در لیگ برتر بازی کرده و رکورد دار بازی 5 سته است. نارنجی‌پوشان تهرانی نشان داده‌اند که حریف ساده‌ای برای حریفان خود نیستند و تا امتیاز آخر به مبارزه ادامه می‌دهند. شهرداری ارومیه برای تداوم صدرنشینی خود به پیروزی مقابل سایپا نیاز دارد.

تیم پیکان در غیاب والریو ورمیلیو، کاپیتان ایتالیایی خود میهمان آرمان اردکان است. ورمیلیو به همراه مهدی مهدوی، کاپیتان تیم بانک سرمایه سرمایه در بازی گذشته دو تیم به دلیل حاشیه‌سازی و درگیری فیزیکی تا تشکیل کمیته انضباطی از حضور در میادین محروم هستند. وظیفه بازی‌سازی  تیم پیکان تهران در بازی با نمانیده اردکان بر عهده فرهاد سال افزون است. پیکان در بازی رفت با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داده است.

تیم بانک سرمایه نیز با تکیه به پاسور لهستانی و با تجربه خود، اوکاش ژیگالدو در مشهد به مصاف ثامن این شهر می‌رود. در تیم ثامن، جبر قوچان‌نژاد، سرمربی تیم به خاطر سانحه رانندگی، مصدوم است. ثامن، بازی قبلی خود به شهرداری ارومیه و بازی رفت را به بانک سرمایه با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرده است و حالا به دنبال جبران پیروزی و حفظ جایگاه خود در بین تیم‌های راه یافته به پلی آف است که البته کار ساده‌ای نیست.

متین ورامین، میزبان حساس‌ترین جدال هفته چهاردهم لیگ است. شاگردان محمد ترکاشوند که با 8 پیروزی به جایگاه چهارم جدول و هماهنگی قابل قبولی رسیده‌اند و در این بازی به مصاف شهرداری تبریز می‌روند. تبریزی‌ها به تازگی آرش کشاورزی را به دلیل مشکلات مالی از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد در پست دریافت مقابل تیمی که خوب سرویس بزند،‌ مشکل خواهند داشت. توصیه اول محمد ترکاشوند نیز در این بازی روی سرویس خواهد بود. تبریز در بازی رفت 3 بر صفر پیروز شده است.

برنامه دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

اردکان، ساعت 17: سالن آیت الله خاتمی

آرمان ورزشی اردکان – پیکان تهران

مشهد، ساعت 17: سالن مهران

ثامن الحجج خراسان – بانک سرمایه

بندرعباس، ساعت 17: سالن فجر

آلومینیوم المهدی هرمزگان – کاله مازندران

ارومیه، ساعت 17: سالن غدیر

شهرداری ارومیه – سایپای تهران

ورامین، ساعت 17: سالن شهیدگل عباسی

متین صالحین ورامین – شهرداری تبریز

زاهدان، ساعت 17: سالن استانداری

کویر زاهدان – بازرگانی جواهری گنبد

جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال در پایان هفته سیزدهم به شرح زیر است:

1- شهرداری ارومیه: 11 پیروزی، 3 شکست، 34 امتیاز

2- بانک سرمایه: 11 پیروزی، 2 شکست، 33 امتیاز

3- پیکان تهران: 11 پیروزی، 2 شکست، 30 امتیاز

4-   متین صالحین ورامین: 8 پیروزی، 5 شکست، 24 امتیاز

5- شهرداری تبریز: 7 پیروزی، 6 شکست، 21 امتیاز

6- ثامن الحجج خراسان: 7 پیروزی، 6 شکست، 21 امتیاز

7- سایپا: 7 پیروزی، 6 شکست، 20 امتیاز

8- آرمان ورزشی اردکان: 6 پیروزی، 7 شکست، 16 امتیاز n

9- کاله مازندران: 5 پیروزی، 8 شکست، 17 امتیاز

10- بازرگانی جواهری گنبد: 4 پیروزی، 9 شکست، 11 امتیاز

11- آلومینیوم المهدی هرمزگان: 2 پیروزی، 11 شکست، 10 امتیاز

12- گوهر کویر زاهدان: 14 شکست، بدون امتیاز