محسن آقای گل:پیشرفت مسلمان چشمگیر بوده است

محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از پرسپولیس به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی نام برد و اظهار داشت: در ابتدای فصل با وجود اینکه پرسپولیس شروع خوبی نداشت من از حامیان این تیم بودم و تأکید داشتم که تیم برانکو در آینده بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: روند مثبتی که پرسپولیس در مسابقات لیگ در پیش گرفته است در حال حاضر این تیم را در رده پنجم جدول رقابت‌ها رسانده و چه بسا اگر اشتباهات فردی ابتدای فصل از سوی بازیکنان این تیم و همچنین داوران نبود شاید اکنون این تیم به جای استقلال در صدر جدول قرار داشت. قطعاً این تیم با ادامه همین روند می‌تواند در نیم‌فصل دوم شانس اول قهرمانی در لیگ برتر باشد.

مهاجم پیشین پرسپولیس با بیان اینکه این تیم در نیم‌فصل نیاز به تقویت دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که در نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن به مراتب سخت‌تر می‌شود. از آنجایی که تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی می‌جنگند و تیم‌های پایین جدول برای سقوط نکردن، هیچ تیمی به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند. در این میان نقش مدیریت باشگاه مهم است و باید بتوانند بازیکنان مدنظر برانکو را جذب کنند تا شرایط برای قهرمانی تیم مهیا شود.

خلیلی در واکنش به اظهارات اخیر برانکو مبنی بر اینکه تیمش نیاز به تقویت ندارد و با همین بازیکنان می‌توانند به قهرمانی برسند، عنوان کرد: شاید برانکو به خاطر شرایط مالی باشگاهش چنین نظری را دارد، چون هیچ مربی بدش نمی‌آید در هر پست بهترین نفرات را داشته باشد. البته این را هم باید در نظر گرفت که بازیکنان خوب و نفراتی که بتوانند به پرسپولیس کمک کنند، قطعاً با باشگاه‌های خود قرارداد دارند. در هر صورت اعتقاد من این است که پرسپولیس در برخی پست‌ها تقویت شود، بهتر است.

وی درباره عملکرد مهاجمان پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: چیزی که در پرسپولیس مشهود و تحسین‌برانگیز است و خیلی از ضعف‌های این تیم را پوشش داده، دوندگی بالای بازیکنان این تیم است. دوندگی و پرس بازیکنان پرسپولیس اجازه نمی‌دهد حریفان این تیم در میدان صاحب توپ شوند و تمام روزنه‌ها را به روی حریف می‌بندند. در کنار این قضیه هماهنگی عناصر تهاجمی پرسپولیس هم نقطه قوت این تیم به حساب می‌آید. من تیمی را در لیگ در این دو زمینه در حد پرسپولیس نمی‌بینم.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس در هر بازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان خود خلق می‌کند، اما در امر گلزنی چندان موفق نبوده و به این خاطر است که آمار گلزنی این تیم با وجود ارائه بازی رو به جلو پایین است.

خلیلی در پاسخ به این پرسش که بهترین نفرات پرسپولیس در نیم‌فصل اول از نگاه او چه نفراتی بوده‌اند، گفت: نمی‌شود گفت یک بازیکن از همه بهتر بود، چون انصافاً کار تیمی پرسپولیس عالی است و تلاش همه بازیکنان باعث شده این تیم روند روبه جلویی را در پیش بگیرد. اگر بخواهم از بازیکنی نام ببرم باید بگویم پیشرفت فنی و حتی اخلاقی محسن مسلمان در نیم‌فصل اول خیلی چشمگیر بود و در حال حاضر این بازیکن به یک مهره قابل اتکا در تیمش تبدیل شده است. در کنار او عالیشاه، نوراللهی، کامیابی‌نیا و طارمی هم عملکرد خوبی داشتند.