گلر محبوب:حاضرم پول بدهم به پرسپولیس برگردم

  در روزهای گذشته که اخبار عجیبی از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسید و بحران دروازه‌بانی ناگهان اوج گرفت، تماس نیلسون ماجرا را وارد فاز تازه‌ای کرد.

 

دستگیری سوشا و جدایی صادقی

روز گذشته دو اتفاق مهم در پرسپولیس رخ داد؛ سوشا مکانی دروازه‌بان سرخپوشان که به خاطر شکایت یک یا چند شاکی خصوصی به دادگاه فرهنگ و رسانه رفته بود، با حکم قاضی برای روشن شدن زوایای دیگر این پرونده بازداشت شد. در همان ساعات بود که خبر رسید ایمان صادقی نیز علی‌رغم حرف‌های عجیبی که به استناد فایل صوتی مصاحبه‌‌اش به خبرورزشی گفت، راهی باشگاه خونه به خونه بابل شد البته این بازیکن نشان داد سطح فنی‌‌اش به اندازه لیگ برتر و باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست. به خاطر این اتفاق، پرسپولیس گلر ندارد و این واقعاً خطرناک است.

گلر خارجی نمی‌خواهند

همین نگرانی‌ها باعث شد ذهن اهالی فوتبال به سراغ گزینه‌های دیگری به خصوص گزینه‌های خارجی برود. نفر اول سرگئی پاشنکو دروازه‌بان ملوان بود که مذاکرات با این بازیکن به بن‌بست رسید. بعد از آن فوراً از سوی یکی از مسئولان باشگاه اعلام شد باشگاه به دنبال جذب گلر خارجی نیست البته این خبر در شبکه‌های اجتماعی با نظرات منفی هواداران مواجه شد زیرا شرایط پرسپولیس ایجاب می‌کند مسئولانش به فکر نجات تیم باشند.

شایعه‌ای برای جدایی اومانا

هفته قبل بود که در همین روزنامه نوشتیم مسئولان باشگاه پرسپولیس از شرایط مایکل اومانا مدافع میانی و کاستاریکایی پرسپولیس رضایت چندانی ندارند. اول به این خاطر که او اصلاً شرایط فنی جالبی ندارد و به نیمکت ذخیره‌ها دوخته شده، در وهله دوم اومانا گرانقیمت‌ترین بازیکن باشگاه پرسپولیس است اما در مقابل، چیزی به تیم اضافه نکرده و همین مسئله برای مسئولان باشگاه نگران‌کننده به نظر می‌رسد زیرا آنها پولی که می‌توانند خرج چند بازیکن جوان کنند را به اومانا دادند اما کارایی برای تیم نداشته است. همچنین رفتارهای او در ابتدای فصل نیز مد نظر قرار گرفته زیرا اومانا در ابتدا قرارداد فصل گذشته را تسویه کرد، سپس 20 درصد قرارداد این فصل خود را دریافت کرد و در نهایت به پرسپولیس پیوست. او ضعیف‌تر از خارجی‌های دیگر باشگاه یعنی لوکا ماریچ و جری بنتسون به لحاظ آماری بوده و سهمیه خارجی‌های غیر آسیایی را پر کرده که همین دلایل باعث پررنگ شدن شایعه خروجش از لیست پرسپولیس است.

نیلسون: آرزو می‌کنم برگردم

ظهر روز گذشته نیلسون که هنوز هم جریانات باشگاه پرسپولیس را مانند یک هوادار از طریق سایت‌های خبری و دوستانی که در ایران دارد، دنبال می‌کند، در تماس با خبرورزشی اعلام کرد آرزو دارد دوباره به پرسپولیس برگردد. او که این شایعات مبنی بر عدم رضایت هواداران از اتفاقات و نگرانی باشگاه از شرایط گلرهایش را شنیده، به ما گفت: «وقتی از پرسپولیس جدا شدم، آن‌قدر عصبانی بودم که فکر نمی‌کردم حتی دیگر بخواهم به فوتبال ادامه دهم. برای مدتی شادی‌های زندگی‌ام را فراموش کرده بودم ولی دختر و همسرم باعث شدند دوباره به شرایط عادی روحی و روانی برگردم و تمریناتم را ادامه دهم.» او همچنین گفت: «نمی‌دانم این ماجراهایی که من در مورد شرایط پرسپولیس شنیده‌ام، چقدر صحت دارد اما این را قلباً می‌گویم، آرزو می‌کنم روزی دوباره به پرسپولیس برگردم و فوتبالم را در این باشگاه به اتمام برسانم البته این فقط یک آرزو است.»

خودم حاضرم رضایتنامه‌ام را بگیرم

نیلسون گفت: «اگر شرایطی برای حضور دوباره‌ام در پرسپولیس مهیا شود، خودم می‌روم و رضایتنامه‌ام را از باشگاه موریننزه می‌گیرم تا پرسپولیسی شوم. باز هم تأکید می‌کنم این آرزوی من است و شاید هدف مسئولان باشگاه نباشد که به آن احترام می‌گذارم اما اگر راهی برای بازگشت ببینم، هر کاری انجام می‌دهم تا این اتفاق رخ بدهد و بیایم. من سال‌ها در سطح اول فوتبال دنیا و لیگ پرتغال بازی کرده و حتی در چمپیونزلیگ و یورو لیگ به میدان رفته‌ام. این را می‌دانم که بازیکن حق ندارد به باشگاه بگوید مرا جذب کنید اما موضوع پرسپولیس برای من با همه باشگاه‌های دنیا متفاوت است. بهترین خاطرات را از این باشگاه دارم و حاضرم با هر شرایطی دوباره به ایران برگردم و برای پرسپولیس بازی کنم. حقیقت این است که همیشه در انتظار تماس مسئولان باشگاه پرسپولیس هستم.»

بازگشت بعید

با توجه به شرایطی که باشگاه پرسپولیس گرفتار آن شده، حتماً باید یک یا شاید دو دروازه‌بان دیگر جذب کند اما بعید می‌دانیم نام نیلسون حتی در زمره بازیکنان مد نظر کادر فنی و مدیریتی باشگاه باشد. با این حال، تماس نیلسون با خبرورزشی و پیشنهاد او برای باشگاه پرسپولیس نسبت به جذب خود، عجیب و جالب به نظر می‌رسد.