صادقی به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: به نظر من ما راحت می توانستیم نفت را شکست دهیم ولی ما نتوانستیم از موقعیتهای زیادی که داشتیم استفاده کنیم در مقابل نفت سه موقعیت داشت که هر سه به ثمر رسید. بعد از گل اول متاسفانه تمرکز ما بر هم خورد و گلهای دیگر را دریافت کردیم.

 

زندگی کردن با دایی شیرین است

 

خدا را شکر تیم ما با آنکه دیر شروع کرده بود شرایط و جایگاه خوبی در جدول لیگ دارد. در کل زندگی کردن با علی دایی شیرین است. من سعی کردم در کنار ایشان بسیاری از ناکامی های گذشته را جبران کنم. واقعا از زندگی کردن کنار علی دایی لذت بردم نه تنها من بلکه همه بازیکنان دوست دارند که ساعت بیشتری در باشگاه باشند و در کنار دایی یاد بگیرند.

 

امسال می خواهیم با دایی قهرمان لیگ شویم

 

آقای دایی دیسیپلین خاصی در کار دارد. از لحاظ فنی و رفتاری مربی خاصی است نباید فراموش کنیم که علی دایی بهترین گل زن جهان است در تیمهای بزرگی حضور داشته و سابقه حضو در دو جام جهانی را دارد. کمتر فوتبالیستی می تواند چنین افتخاراتی را پشت سر بگذارد. این کارنامه خوب به همراه تحصیلات و کاریزمای آقای دایی کاری کرده که من در سن 33،34 سالگی کنار او چیزهایی به من آموخت که کمک زیادی به من کرد. در تیم ما اعتماد خوبی بین علی آقا و بازیکنان وجود دارد و به گفته خود ایشان این روحیه همبستگی که الان در تیم است را قبلا او در سایپا دیده و برای همین هم امیدوار هست که امسال هم با صبا بتواند کاپ قهرمانی را کسب کند.

 

از خودم راضی نیستم

 

* فصل گذشته به عملکرد خط دفاعی استقلال و امیر حسن صادقی انتقادات زیادی گرفته شد، فکر می کنی با بازیهای امسال در صبا، توانسته ای جواب انتقادها را بدهی؟

صادقی:امسال هم صدر در صد از عملکرد خودم راضی نیستم و حدود 50،60 درصد از عملکردم در خط دفاع صبا رضایت دارم. من دیر به ترکیب صبا اضافه شدم برای همین هم تمرینات پرفشارتری را پشت سر گذاشتم  و در بعضی از بازیها از لحاظ بدنی افت داشتم ولی روی هم رفته خیلی چیزها در این فصل از آقای دایی یاد گرفتم.

 

امیدوارم به استقلال برگردم

 

شما در مورد دنبال کردن نتایج استقلال سوال کردید باید بگویم که من هم مثل تمام استقلالی ها نتایج این تیم را دنبال می کنم و با بازیکنان استقلال هم در تماس هستم. امیدوارم در آینده بتوانم دوباره به استقلال برگردم. من تا بعد از جام جهانی 2018 قصد دارم بازی کنم و بعد از آن از فوتبال خداحافظی می کنم.

 

* برخلاف انتظار تیمهایی که تصور می رفت صدر نشین باشند نتایج خوبی کسب نکردند و تیمهایی مثل صبا، استقلال، پرسپولیس و سایپا که شانس کمتری برای آنها قائل می شدند، بالا نشین هستند.

صادقی: این مساله فکر می کنم به انگیزه بزیکنها هم بر می گردد چون بعضی از تیمها بازیکنان جوانی به خدمت گرفته اند که می خوایتند خودشان را ثابت کنند. بعضی از تیم ها هم بدشانسی آوردند. سپاهان در هفته های اول خوب نتیجه می گرفت ولی ترانسفر شدن حاج صفی، سپاهان نتوانست جای این بازیکن را پر کند. در مورد استقلال و پرسپولیس هم باید بگویم با وجود جوانگرایی در هر دو تیم نباید فراموش کنیم که سرخابی بخاطر حمایت هوادارانشان همیشه جزو تیمهای بالای جدولی هستند.

 

افت پرسپولیس باعث شد این تیم به چشم بیاید

 

* در حال حاضر که دور از استقلال هستی می توانید قضاوت درستی داشته باشید با این بحث موافقی که  پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به استقلال دارد و حق استقلال نیست که صدر نشین باشد؟

صادقی: اصلا با این حرف موافق نیستم. حتی در بدبینانه ترین انتقادها هم نمی توان چنین نظری داشت.  استقلال چون از ابتدای فصل روند خوبی داشته بازیهایش به چشم نمی آید ولی پرسپولیس چون نتیجه نمی گرفت و بعد از آن یک روند رو به رشد را در پیش گرفت بازیها و نتایجش بعد از یک دوره افت به چشم آمد.

 

صبا، ذوب و استقلال شانس بیشتری در لیگ دارند

 

* فکر می کنی که چه تیمهایی در پایان فصل شانس اول تا سومی باشند؟

- من فکر می کنم اگر بخواهیم منطقی به رقابتهای لیگ نگاه کنیم صبا، ذوب و استقلال بخت بیشتری برای کسب مقام در لیگ دارند. در مورد داوری ها هم می خواستم صحبت کنم در دور برگشت به داوران اجازه دهیم که در شرایطی مثبت به کارشان ادامه دهند. خوشبختانه در هفته های آخر داوران در شرایط خوب و جو آرامی کار کردند کهنتیجه اش هم بهتر بود. باید بپذیریم که اشتباهات داوری هم بخشی از فوتبال است. با شلوغ کردن و انتقاد از داوران به جایی نمی رسیم . ضمن اینکه تمرکز آنها را هم بر هم می زنیم و نمی گذاریم که کار خودشان را به درستی انجام دهند.

 

 

متاسفانه یک عده نمی خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد

 

در مورد تیم ملی باید بگویم که به هر حال این تعطیلات پی در پی باعث شد که فشار زیادی روی لیگ و بازیکنان باشد. ولی با شناختی که من از آقای کی روش دارم مطمئن هستم که طوری برنامه ریزی می‌کند که بازیکنان برای رقابتهای جام جهانی دچار افت نشوند. متاسفانه بعضی ها دوست ندارند تیم ملی نتیجه بگیرد و دور و بر فوتبال و تیم ملی می چرخند. شما از من خواستید که دقیق تر حرف بزنم ولی چون الان من جایگاه یک بازیکن را دارم نمی توانم بیشتر از این در این مورد حرف بزنم. به وقتش در مورد این مسائل صحبت می کنم.